Realizacje audio i wideo
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-RAV-3L-sm-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką
|
Nazwa przedmiotu: | Realizacje audio i wideo |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 3 rok sem. letni- Sztuka mediów- SJ Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 3 rok sem. letni- Sztuka mediów- s1 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie przedmiotu „Animacja komputerowa ” Podstawowa znajomość obsługi programu do edycji dwuwymiarowej grafiki cyfrowej (Adobe Photoshop) oraz znajomość podstaw montażu obrazu wideo Adobe After Effects |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe: 45 godz. – godziny kontaktowe (zajęcia w pracowni komputerowej lub w studio telewizyjnym) 1,5 pkt Praca własna studenta: 15 godz. - czas na pogłębianie wiedzy na temat multimediów, oglądanie filmów, udział w wystawach, festiwalach, pokazach itp. Czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zaliczenia 0,5 pkt Razem – 60 godz. i 2 pkt ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: K_W01: Dysponuje podstawową wiedzą na temat zastosowania multimediów w twórczości artystycznej i sztukach wizualnych. H2A_W01 S2A_W01 K_W02: Posiada podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji artystycznej oraz technicznych możliwości w sztuce wykorzystującej multimedia. A2A_W08 K_W02: Posiada podstawową wiedzę na temat aktualnych technicznych i technologicznych uwarunkowań twórczości artystycznej i projektowej w zakresie sztuk wizualnych i audiowizualnych. A2A_W08 K_W04: Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach sztuk wizualnych z innymi dyscyplinami, z psychologią i kategoriami estetycznymi, samodzielnie rozwija wiedzę związaną ze sztuką multimediów oraz zna publikacje związane z tym zagadnieniem. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: K_U02: Umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2A_U12 K_U06: Posiada podstawowy zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w stopniu wystarczającym do utrzymania i poszerzania zdolności tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych w technologiach cyfrowych (potrafi poprawnie nagrać materiał wideo, potrafi zgrać materiał i poprawnie dobrać kompresje, potrafi zmontować film i opracować technicznie obraz, potrafi udźwiękowić film, potrafi nadawać efekty i stylizacje, potrafi łączyć techniki wideo, potrafi tworzyć własne realizacje wideo, potrafi tworzyć realizacje poprawne technicznie, na odpowiednie urządzenia projekcyjne). A2A_U16 K_U07: Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji ruchomego obrazu, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności. Poszerza swoje umiejętności warsztatowe, by w przyszłości realizować autorskie projekty. Samodzielnie podejmuje działania służące jego dalszemu rozwojowi A2A_U17 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K_K01: Rozwija wrażliwość artystyczną, by w przyszłości przełożyć nabytą wiedzę i doświadczenie na pola o charakterze społecznym, rozwija umiejętność krytycznej oceny. A2A_K04 H2A_K03 S2A_K03 K_K04: Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich rozwijania A2A_K01 H2A_K01 S2A_K01 S2A_K05 S2A_K06 K_K08: Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się. Potrafi zaprezentować stworzony film w grupie A2A_K05 |
Metody dydaktyczne: | Praca w grupach nie większych niż 12 osób pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędnego w odniesieniu do charakteru przedmiotu. Każde nowe zadanie poprzedzone jest pokazem materiału ilustracyjnego i dyskusją ze studentami na ten temat. Każdy ze studentów ma dostęp do komputera, studenci poznają narzędzia dostępne w programach do edycji cyfrowego obrazu, dzięki którym będą mogli zrealizować ćwiczenie poprzez metodę warsztatową, wykonując zadania przygotowane przez prowadzącego. Podczas zajęć, studenci wykorzystują poznane narzędzia w pracy nad własnymi projektami, które są odpowiedzią na zadane tematy. Poziom trudności ćwiczeń stopniowo wzrasta, dzięki czemu studenci coraz swobodniej korzystają ze stosowanego programu do realizacji multimedialnych. Prowadzący konsultuje i nadzoruje indywidualnie projekt każdego ze studentów sugerując i wyjaśniając najlepsze sposoby do osiągnięcia danego efektu. Studenci realizują swoje zadania w pracowni komputerowej oraz w studiu telewizyjnym. Realizacja zadań przewidzianych w programie odbywa się indywidualnie, z wyjątkiem ćwiczeń, które są nastawione na współpracę i podejmowanie odpowiednich ról. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - inscenizacja |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Skrócony opis: |
Przedmiot „Realizacje audio i wideo” służy rozwijaniu umiejętności tworzenia ruchomych obrazów, technik animacji oraz realizacji audiowizualnych. Obejmuje również pracę z kamerą, cyfrowe przetwarzanie obrazu, montaż i udźwiękowienie filmów oraz działania mające na celu wypracowanie umiejętności wykorzystywania mediów w twórczości artystycznej, jak również łączeniu technik cyfrowych z innymi dziedzinami plastycznymi. |
Pełny opis: |
Przedmiot „Realizacje audio i wideo” ma za zadanie inspirować do realizacji artystycznych z wykorzystaniem multimediów oraz przygotowywać do pracy artystycznej, rozwijać zdobyte umiejętności warsztatowe w celu wykonywania prac multimedialnych na wysokim poziomie zarówno technicznym, jak i artystycznym. Zajęcia obejmują pracę z kamerą wideo, pracę w studiu telewizyjnym z uwzględnieniem zasad operowania kamerą, światła i montażu. Zadania obejmują również cyfrowe przetwarzanie obrazu, efekty, montaż i udźwiękowienie filmów. Zajęcia przygotowuje studenta do profesjonalnych autorskich realizacji audiowizualnych, pracy zawodowej, twórczości artystycznej, komercyjnej i zastosowania multimediów w innych dziedzinach twórczości artystycznej. Treści programowe: · Operowanie kamerą · Techniki przekształcania obrazu wideo · Montaż wideo · Techniki łączone Formy realizacji: Ćwiczenia z kamera wideo w grupach lub indywidualne mające na celu przygotowanie materiału wideo Ćwiczenia w studio na green screenie z uwzględnieniem oświetlenia Ćwiczenia z montażu i obróbki cyfrowej obrazu wideo, nauka programu Adobe Premiere Ćwiczenia mające na celu rozwijanie kreatywności i plastyki w realizacjach wideo Ćwiczenia z dźwiękiem, tworzenie podkładów muzycznych, udźwiękowienie realizacji |
Literatura: |
Zalecane źródła wiedzy: Podręczniki z zakresu edycji obrazu cyfrowego, montażu audio i wideo, technik operowania kamerą. Katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu animacji, multimediów i sztuki współczesnej; Opracowania multimedialne (CD-ROM, DVD) z zakresu sztuki, edukacji, nauki, techniki; Zbiory własne prowadzącego, archiwum prac studentów; |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania dotyczące zaliczenia: Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych najczęściej w obecności grupy zaliczeniowej. obecność na zajęciach, aktywne w nich uczestnictwo (K_K04, K_K08) wykonanie przez studenta ćwiczeń na poszczególnych zajęciach (K_U06) wykonanie prac końcowych sprawdzających wiedzę i umiejętności studenta (K_U07, K_K08) Kryteria oceniania: uczestnictwo w zajęciach, zaangażowanie w realizacje (K_K04) umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy i kreatywne jej wykorzystanie (K_W01, K_W02, K_W04) poprawność techniczna wykonanych ćwiczeń (K_U06) rozwój indywidualnych zdolności studenta w oparciu o zdobytą wiedzę w praktyce (K_W04, K_K01, K_K04) umiejętność zastosowania własnych umiejętności plastycznych w realizacjach komputerowych (K_U02, K_U06, K_K01) kreatywność , oryginalność pracy, dojrzałość, artyzm (K_U07) nowatorskie ujęcie treści - umiejętność odniesienia swojej pracy do panujących trendów, schematów, konkurencyjnych przedstawień. (K_W01, K_W02, K_W04) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Pracownia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dorota Chilińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Pracownia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Chołaścińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.