Rysunek projektowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-RysPro-2L-sm-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką
|
Nazwa przedmiotu: | Rysunek projektowy |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 2 rok sem. letni- Sztuka mediów- s1 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Uzdolnienia plastyczne i kreacyjne ukierunkowane na umiejętności wykorzystania w pracy projektowej |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe: 210 godz. zajęcia z udziałem prowadzącego 7,0 pkt. ( Praca własna studenta: 180 godz. czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć 6,0 pkt. 30 godz. – czas na przygotowanie się do czterech zaliczeń w formie otwartego przeglądu prac 1,0 pkt. Razem - 420 godz. i 14 pkt. ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W01: Dysponuje szczegółową wiedzą o sztuce mediów i sztukach wizualnych oraz zna miejsce edukacji wizualnej w systemie nauk. H2A_W01, S2A_W01 K_W03: Posiada szczegółową wiedzę na temat aktualnych technicznych i technologicznych uwarunkowań twórczości artystycznej i projektowej w zakresie sztuk wizualnych i audiowizualnych. A2_W12 K_W07: Umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru historii sztuki, formy wizualnej, zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej. A2_W10, H2A_W06 K_W11: Ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym. H2A_W10 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U01: Posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych z wykorzystaniem wiedzy i refleksji w obrębie szeroko rozumianych dziedzin sztuk wizualnych. A2_U11 K_U02: Umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2_U12 K_U03: Umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie do projektowania i realizacji prac artystycznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię. A2_U13 K_U04: Umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym. A2_U14 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_U01: Posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych z wykorzystaniem wiedzy i refleksji w obrębie szeroko rozumianych dziedzin sztuk wizualnych. A2_U11 K_U02: Umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2_U12 K_U03: Umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie do projektowania i realizacji prac artystycznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię. A2_U13 K_U04: Umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym. A2_U14 |
Metody dydaktyczne: | Metoda ćwiczeniowa, pokaz, wystawa |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody wymiany i dyskusji |
Skrócony opis: |
Rysunek zastosowań praktycznych w relacji do przyszłej samodzielnej pracy zawodowej (m.in. studiach graficznych, wydawnictwach, w szkolnictwie, ośrodkach edukacyjnych, galeriach, itp.) |
Pełny opis: |
Realizacja podstawowych ćwiczeń związanych z umiejętnością posługiwania się rysunkiem odręcznym, technicznym i wektorowym w celu przedstawienia własnych koncepcji projektowych przy użyciu środków wynikających z pogłębionej analizy natury i fotografii oraz przy wykorzystaniu podstawowej wiedzy z zakresu warsztatu techniki komputerowej. Posługiwanie się programami graficznymi: Adobe Ilustrator, Photoshop i Corel Draw. |
Literatura: |
Przemysław Markiewicz, „Vademecum projektanta” Huml, „Polska sztuka użytkowa” Karl Teissig- "Techniki rysunku" Ales Krejca- "Techniki sztuk graficznych" Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa, 2006. Wystawy, muzea, wyjazdy poznawczo – artystyczne, Filmy, sympozja, sesje naukowe, warsztaty, Gabinet sztuki, gabinet rycin – Biblioteka UMK Czasopisma: „Architektura”, „Murator”, „Projekt”, „Domus”, „Graphis”, „Detail”, „Cree” itp. Zasoby internetu |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty, realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych. (K_U01, K_U02, K_U03, K_U04) Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych. (K_W01, K_W03, K_W07, K_W11) Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach oraz przygotowanie dokumentacji w formie cyfrowej. (K_K05)) |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR PRC
CZ PT |
Typ zajęć: |
Pracownia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Łyszkowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Łyszkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
j.w |
|
Pełny opis: |
j.w |
|
Literatura: |
j.w |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.