Seminarium Dyplomowe Pracy Artystycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-SPA-5L-DM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0213) Sztuki plastyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium Dyplomowe Pracy Artystycznej |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
24.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student przedstawia stopień zaawansowania projektu dyplomowego i główne założenia do jego części opisowej. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1.Godziny realizowane z udziałem nauczyciela:godziny kontaktowe: 120 godzin. 2.Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta 300 godzin. 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (zal. z ocena - prezentacja stanu zaawansowania pracy dyplomowej) 90 godzin. Łącznie 510 godzin. |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W01: ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku rzeźby K_W02:posiada wiedzę w dziedzinie sztuk plastycznych dotyczącą szeroko rozumianego warsztatu artystycznego K_W05:posiada wiedzę dotyczącą sporządzania wstępnej dokumentacji dla potrzeb rzeźby, dokumentacji rejestrującej proces rzeźbiarski i dokumentacji dla potrzeb publikacji K_W08:dysponuje rozszerzoną wiedzą na temat kontekstu historycznego i kulturowego sztuk plastycznych i ich związków z innymi dziedzinami współczesnego życia oraz samodzielnie rozwija tę wiedzę w sposób odpowiadający studiowanemu kierunkowi rzeźby K_W10:posiada wiedzę z zakresu aktualnych zjawisk artystycznych i rozumie potrzebę samodzielnego jej poszerzania K_W12:umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi K_W14:wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowanego kierunku rzeźby oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego artystycznego rozwoju K_W15:zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej K_W16:ma szczegółową wiedzę w zakresie unikatowych, tradycyjnych i nowych technik i technologii rzeźbiarskich niezbędną do realizacji własnych projektów artystycznych jak i współpracy w interdyscyplinarnych zespołach konserwatorsko – rzeźbiarskich i architektoniczno – rzeźbiarskich K_W18:Zna zasady i warunki niezbędne do tego ,aby wypowiedź artystyczna stała się komunikatywna i istotna dla odbiorcy |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U01:posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych K_U02:potrafi odnieść się do aktualnych zjawisk artystycznych K_U03umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku rzeźby K_U05:umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac artystycznych K_U06:potrafi zastosować wiedzę z zakresu konstrukcji i technologii rzeźbiarskiej przy realizowaniu projektów rzeźbiarskich K_U08:umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym K_U09potrafi przygotować dokumentację swojej twórczości artystycznej K_U10jest gruntownie przygotowany do wejścia na rynek pracy poprzez zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności w budowaniu własnego warsztatu zawodowego K_U11:jest przygotowany do współdziałania z innymi osobami w ramach interdyscyplinarnych prac zespołowych i jest zdolny do podjęcia wiodącej roli w takich zespołach K_U12:potrafi posługiwać się unikatowymi, tradycyjnymi oraz nowymi technikami i technologiami rzeźbiarskimi K_U13:kontynuuje rozwijanie umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w stopniu wystarczającym do utrzymania i poszerzania zdolności tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych zgodnie ze studiowanym kierunkiem rzeźby K_U14:posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiających swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej K_U15:zna zasady i warunki niezbędne do tego ,aby wypowiedź artystyczna stała się komunikatywna i istotna dla odbiorcy K_U16:posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych związanych ze studiowanym kierunkiem rzeźby, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U18:w sposób odpowiedzialny podchodzi do publicznych wystąpień związanych z prezentacjami artystycznymi, szczególnie dotyczących obecności dzieła sztuki w przestrzeni publicznej |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób K_K02:jest zdolny do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji K_K03:potrafi korzystać z wiedzy różnych dyscyplin naukowych poprzez możliwość korzystania z szerokiego wachlarza kierunków studiów oferowanych przez uniwersytet K_K04:potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem wykorzystywać w różnych sytuacjach mechanizmy psychologiczne wspomagające podejmowane działania K_K05:posiada umiejętność krytycznej oceny K_K06:posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się w szczególności przez: — inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań, — przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań, - pracę w interdyscyplinarnych zespołach zwłaszcza w zakresie konserwatorsko – rzeźbiarskim i architektoniczno – rzeźbiarskim. — integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych, — prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie K_K07:potrafi komunikować się z odbiorcami dzieł sztuki tworząc pola do dyskusji , edukacji i wzajemnego inspirowania się. |
Metody dydaktyczne: | Indywidualna praca ze studentem dostosowana do realizowanego przez niego projektu |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - doświadczeń |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody służące prezentacji treści |
Skrócony opis: |
Seminarium Pracy Artystycznej to przedmiot realizujący złożony proces kształcenia artystycznego. Jest to dyplomowy przedmiot dla studentów kierunku Rzeźba, w ramach którego student realizuje indywidualne projekty artystyczne. |
Pełny opis: |
Przedmiot Seminarium Pracy Artystycznej realizowany jest w formie ćwiczeń. Student wraz z opiekunem dyplomowej pracy artystycznej określa temat pracy dyplomowej wynikający z jego zainteresowań • student przedstawia wstępne koncepcje realizowanego projektu • nadaje określoną formę wizualną koncepcji • przedstawia harmonogram realizacji pracy • realizuje założenia koncepcyjne |
Literatura: |
Literatura wymagana (obowiązkowa) Dobór literatury związany z wybranym tematem pracy dyplomowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po 10. sem. Weryfikacja wiedzy i umiejętności na podstawie bieżącego przygotowania do zajęć-ocena udziału i zaangażowania studenta w realizowanym projekcie artystycznym w oparciu o zatwierdzone założenia pracy dyplomowej(K_W01, na ocenę składa się: obecność na zajęciach, zaangażowanie w realizacji pracy dyplomowej i efekt artystyczny weryfikacja oceny następuje podczas publicznej obrony pracy dyplomowej |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Pracownia, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Pracownia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.