Seminarium Teoretyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-STE-2Z-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium Teoretyczne |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku sem. zimowy Edukacja artystyczna- Intermedia i multimedia- DU Przedmioty obowiązkowe dla 2roku sem. zimowy Edukacja artystyczna- Media rysunkowe- DU |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Pogłębiona wiedza na temat sposobów poszukiwania i formułowania pytań badawczych, gromadzenia informacji i rozwiązywania problemu w oparciu o wybraną, dostosowaną do konkretnego zagadnienia metodologię badawczą. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Student jest zobowiązany do uczestnictwa w zajęciach w wymiarze 30 godzin co odpowiada 1 pkt. ECTS. Ponadto student jest zobowiązany do wykonania pracy własnej w postaci realizacji pracy teoretycznej: do zgromadzenia i zaznajomienia się z wymaganą literaturą, pisania pracy i konsultacji z prowadzącym zajęcia do wyboru i przygotowania się do odpowiedzi pisemnej na przedstawione zagadnienia egzaminacyjne w ilości 30 godzin, co odpowiada 1 pkt. ECTS. Razem do zaliczenia wymaganych są 2 pkt. ECTS. |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W04: Posiada rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie filozofii, psychologii i pedagogiki oraz społecznego, twórczego i artystycznego rozwoju człowieka i opisuje teorie ważne do analizowanego problemu badawczego w w/w kontekstach. Analizuje związaną z tym literaturę przedmiotu K_W05: Ma pogłębioną wiedzę o naukach humanistycznych i społecznych, zwłaszcza w zakresie filozofii, psychologii i pedagogiki i stosuje te kompetencje w swojej pracy badawczej K_W09: Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę, obejmującą terminologię, teorię oraz metodologię różnych subdyscyplin edukacji artystycznej i potrafi ją odnieść do działań teoretycznych rozumie (konteksty kulturowe i teoretyczne ważne dla opracowywanego zagadnienia) oraz praktycznych |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U03Umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie do projektowania i realizacji pracy teoretycznej, ocenia i przewiduje konsekwencje przeprowadzonych analiz i badań K_U09: Posiada pogłębione umiejętności badawcze i potrafi sformułować wnioski wskazujące kierunki dalszych badań, przygotowuje strategie badawcze K_U10: Potrafi umiejętnie i odpowiedzialnie wypowiadać się w mowie i w piśmie na tematy związane z kulturą, sztuką i edukacją wizualną w tym prezentować publicznie swoje realizacje twórcze wzbogacając je o komentarz autorski. Wyjaśnia i interpretuje zależności przyczynowe zjawisk w nauce i w sztuce |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K02: Rozwija umiejętności współpracy w zespole: potrafi pracować indywidualnie i w grupie przyjmując różne role, uczy się negocjowania, zdobywa kompetencje i umiejętności dyskusji, nabywa postawę tolerancji na odmienne poglądy innych osób K_K05 Dostrzega i wartościuje problemy moralne i etyczne związane z własną i cudzą twórczością osadzoną w różnych kontekstach społecznych |
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne podające, poszukujące. |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Seminarium teoretyczne obejmuje zagadnienia strategii pracy badawczej i umiejętności pisania rozprawy teoretycznej o charakterze naukowym. |
Pełny opis: |
Przedmiot przygotowuje do samodzielnego poszukiwania i formułowania pytań badawczych, zbierania informacji i rozwiązywania problemu w oparciu o wybraną, dostosowaną do konkretnego zagadnienia metodologię badawczą. W czasie seminarium odbywają się spotkania, których celem jest przygotowanie studentów do podejmowania dyskusji z umiejętnością argumentowania i uzasadniania własnych stanowisk. Celem seminarium jest także dostarczenie wiedzy i umiejętności teoretycznego opracowania badanego zagadnienie w formie rozprawy magisterskiej zgodnie z przejętymi, formalnymi zasadami pisania rozpraw naukowych. |
Literatura: |
Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Oliver, P. (1999). Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów. Kraków: Wydawnictwo Literackie. Pilch, T. (1995). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa: Wydawnictwo "Żak". Szlachta B. (red.) (2004). Słownik społeczny. Kraków: Wydawnictwo WAM, 902-914, 935-941 Węglińska, M. (1997). Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia będą miały charakter seminarium. Praca indywidualna i grupowa licencjatów oparta na dyskusji nad wynikami otrzymanymi z badań, ich interpretacją i wnioskami. Wymagania dotyczące zaliczenia - czynne uczestnictwo w zajęciach - postęp w realizacji pracy zaliczeniowej - poprawność wykonywania zadań |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.