Seminarium teoretyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-SemTeo-4L-sm-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium teoretyczne |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty specjaloności Multimedia i fotografia- 4 rok sem. letni- Sztuka mediów- SJ Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 4 rok sem. letni- Sztuka mediów- SJ |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza na temat sposobów poszukiwania i formułowania pytań badawczych, gromadzenia informacji i rozwiązywania problemu w oparciu o wybraną, dostosowaną do konkretnego zagadnienia metodologię badawczą. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Student jest zobowiązany do uczestnictwa w zajęciach w wymiarze 30 godzin co odpowiada 1 pkt. ECTS. Ponadto student jest zobowiązany do wykonania pracy własnej w postaci realizacji pracy teoretycznej: do zgromadzenia i zaznajomienia się z wymaganą literaturą, pisania pracy i konsultacji z prowadzącym zajęcia do wyboru i przygotowania się do odpowiedzi pisemnej na przedstawione zagadnienia egzaminacyjne w ilości 30 godzin, co odpowiada 1 pkt. ECTS. Razem do zaliczenia wymaganych są 2 pkt. ECTS. |
Efekty uczenia się - wiedza: | • posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu etapów pracy teoretycznej (K_W06; K_W09) • zna i rozumie zasady budowania projektów badawczych (K_W06; K_W09) • posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu nauk humanistycznych (K_W04; K_W05) • ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu pojęć wykorzystywanych w pracy (K_W06; K_W09) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | • umie samodzielnie projektować i podejmować decyzje planując własne prace badawcze (K_U09; K_U10) • posiada wysoki poziom umiejętności analizowania tekstów z wykorzystaniem wiedzy teoretycznej (K_U09; K_U10) • umie publicznie zaprezentować wyniki badań własnych (K_U09; K_U10) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | • potrafi inicjować pracę w grupie i kierować zespołem badawczym (K_K03) • potrafi krytycznie oceniać własne rozwiązania (K_K05) • świadomie wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów (K_K04; K_K07) • dostrzega wartości etyczne i moralne prowadzonych badań (K_K06) |
Metody dydaktyczne: | Metoda dydaktyczna poszukująca Metody dydaktyczne eksponujące Metody dydaktyczne eksponujące |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Seminarium teoretyczne obejmuje zagadnienia strategii pracy badawczej i umiejętności pisania rozprawy teoretycznej o charakterze naukowym. |
Pełny opis: |
Przedmiot przygotowuje do samodzielnego poszukiwania i formułowania pytań badawczych, zbierania informacji i rozwiązywania problemu w oparciu o wybraną, dostosowaną do konkretnego zagadnienia metodologię badawczą. W czasie seminarium odbywają się spotkania, których celem jest przygotowanie studentów do podejmowania dyskusji z umiejętnością argumentowania i uzasadniania własnych stanowisk. Celem seminarium jest także dostarczenie wiedzy i umiejętności teoretycznego opracowania badanego zagadnienie w formie rozprawy teoretycznej zgodnie z przejętymi, formalnymi zasadami pisania rozpraw naukowych. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Babbie, E. (2003). Badania społeczne w praktyce, Warszawa: WN PWN Banks, M. (2009). Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa: WN PWN Frankfort-Nachmias, Ch., Nachmias, D.(2001). Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa: WSiP Nęcka, E., Stocki, R. (2009). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy, Kraków: UNIVERSITAS Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją, Warszawa: WAiP Oliver, O.(1999). Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów.Kraków; Wydawnictwo Literackie |
Metody i kryteria oceniania: |
• czynne uczestnictwo w zajęciach • postęp w realizacji pracy magisterskiej • poprawność wykonywania zadań |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernadeta Didkowska, Marcin Jaworski | |
Prowadzący grup: | Bernadeta Didkowska, Dominika Łowkajtis | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Sem letni - wybór problematyki i tematyki pracy. Praca nad koncepcją pracy i początek realizacji zadania. |
|
Pełny opis: |
jak wyżej |
|
Literatura: |
Literatura związana z problematyką poszczególnych zagadnień realizowanych w ramach seminarium. |
|
Uwagi: |
Brak uwag. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.