Technologie cyfrowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-TCY-1Z-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0213) Sztuki plastyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Technologie cyfrowe |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 1 rok, sem. zimowy - rzeźba i działania przestrzenne (dm) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać następującą wiedzę i umiejętności: znajomość zasad kompozycji i zdolności manualne, wrażliwość plastyczną, predyspozycje do pracy w aplikacjach do grafiki komputerowej |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe: 45 godz. – zajęcia w specjalistycznej pracowni komputerowej 1,5 pkt Praca własna studenta: 15 godz. - czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć , czas na poszerzanie wiedzy z zakresu obróbki cyfrowej obrazu, animacji, oraz czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac, wykonanie pracy zaliczeniowej 0,5 pkt Razem - 60 godz. i 2 pkt ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: Wiedza K_W15 Wie jak wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu technik cyfrowych do niezależnej kreacji artystycznej. K_W17 Ma podstawową wiedzę na temat aktualnych technologii, aplikacji (Adobe Photoshop, Adobe Ilustrator, After Effects) stosowanych w obróbce obrazu (grafika rastrowa, wektorowa). Co pozwala mu na tworzenie grafiki 2D z wykorzystaniem wiedzy na temat obiektu i przestrzeni. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: K_U01 Kształtuje osobowość artystyczną poprzez nabywanie umiejętności warsztatowych w dziedzinie grafiki komputerowej, umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych. K_U05 Umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie projektowania i realizacji grafiki cyfrowej, wykorzystując właściwą technikę i technologię, pracując w przeznaczonych do tego programach Photoshop i After Effects. K_U14 Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji cyfrowego obrazu, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K_K03 Potrafi korzystać z wiedzy z zakresu technologii cyfrowych do tworzenia: dokumentacji prac z dziedziny rzeźby, kreatywnym wykorzystaniu wiedzy z zakresu podstaw grafiki komputerowej i połączeniu ich z umiejętnościami z dziedzin tradycyjnych jak rysunek, czy rzeźba K_K05 Rozwija umiejętność krytycznej oceny w dziedzinie technologii cyfrowych |
Metody dydaktyczne: | Stosowane metody realizacji zajęć: Zajęcia w grupach maksymalnie 12-osobowych, umożliwiających studentowi indywidualną pracę w trakcie ćwiczeń, w czasie których student ma dostęp do stanowiska komputerowego. Praca w wąskim gronie umożliwia również indywidualne omówienie autorskich projektów i korektę wykonywanych ćwiczeń. Każde nowe zadanie poprzedzone jest jego omówieniem wzbogaconym o pokazy filmowe, w tym prac studenckich oraz dyskusją ze studentami. Realizacja zadania poprzedzona jest przedstawieniem przez studentów koncepcji i projektów wstępnych, oraz indywidualnymi ich omówieniami i dyskusją z autorami oraz ćwiczeniami mającymi na celu zaznajomienie się z zasadą działania programów komputerowych. Zadania realizowane są podczas zajęć w Pracowni Multimediów. Realizacja zadań odbywa się indywidualnie. Wybrane zadania realizowane są metodą projektów; studenci realizują je samodzielnie według wcześniej ustalonych założeń. Stosowane metody: Eksponujące: pokaz Podające: opis, pogadanka Poszukujące: ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot Technologie cyfrowe dotyczy pracy w obszarze grafiki komputerowej z wykorzystaniem cyfrowych technik zapisu. Obejmuje realizację autorskich grafik, prostych form animowanych w oparciu o znajomość podstaw cyfrowej obróbki obrazu , znajomość podstaw graficznych programów komputerowych oraz zdolności plastycznych i umiejętności komponowania obrazu. Przedmiot jednocześnie służy kształtowaniu i rozwojowi wrażliwości plastycznej i w konsekwencji sprzyja dalszym twórczym poszukiwaniom w obszarze multimediów, związanych z projektowaniem przestrzennym. Przedmiot wiąże się z działaniami prowadzącymi do stworzenia autorskiej, osobistej wypowiedzi artystycznej. |
Pełny opis: |
Treści programowe przedmiotu Technologie cyfrowe: Łączenie tradycyjnych technik, dziedzin kreacji z nowoczesnymi technikami grafiki komputerowej. Tworzenie graficznego obrazu z użyciem narzędzi komputerowych. Przedmiot przygotowuje studenta do dalszej pracy i kształcenia w dziedzinie grafiki komputerowej i projektowania. Ma na celu rozwój wrażliwości artystycznej, poszukiwanie własnego języka wizualnego w tworzeniu autorskich kreacji artystycznych. Formy realizacji: Treści programowe są realizowane poprzez ćwiczenia, które umożliwiają studentowi przyswojenie zasad działania programów komputerowych do obróbki i tworzenia obrazu. Zapoznanie z narzędziami do tworzenia grafik, które oferują programy graficzne (Adobe Photoshop, After Effects) i w konsekwencji możliwość stworzenia obrazu cyfrowego. Tworzenie własnych autorskich grafik komputerowych z uwzględnieniem specyfiki kierunku Rzeźba. Artystyczna wypowiedź językiem obrazowym na dany temat. |
Literatura: |
Zalecane źródła wiedzy: Podręczniki z zakresu technologii multimediów (Adobe Phtoshop, Ilustrator, After Effects) Materiały dostępne w internecie Katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu grafiki komputerowej. Zbiory własne prowadzącego, archiwum prac studentów; |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania dotyczące zaliczenia: zaliczenie semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty, realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych, zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych, warunkiem zaliczenia jest także obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. Kryteria ocen: jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna jakość i biegłość techniczna, staranność i profesjonalizm warsztatu oraz nakład pracy, jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Chołaścińska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jak wyżej |
|
Pełny opis: |
jak wyżej |
|
Literatura: |
jak wyżej |
|
Uwagi: |
jak wyżej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jak wyżej |
|
Pełny opis: |
jak wyżej |
|
Literatura: |
jak wyżej |
|
Uwagi: |
jak wyżej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jak wyżej |
|
Pełny opis: |
jak wyżej |
|
Literatura: |
jak wyżej |
|
Uwagi: |
jak wyżej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.