Seminarium dyplomowe konserwatorskie z zakresu konserwacji rzeźby kamiennej i detalu architektonicznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1402-SDK-RK-4L-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe konserwatorskie z zakresu konserwacji rzeźby kamiennej i detalu architektonicznego |
Jednostka: | Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | zaliczenia przedmiotów z semestrów 1-7 |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: godziny kontaktowe: 15(0,5ECTS) 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, projektów, czytanie literatury:25 Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania : 20 Łącznie 45 godz. (1,5 ECTS) Łącznie 60 godz. 2 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W 1. ma gruntowną wiedzę w zakresie ogólnym i szczegółowym dotyczących obszarów i sztuki i nauki przydatną do formowania i rozwiązywania złożonych zagadnień związanych z obiektem dyplomowym (K_W01) W 2. ma szczegółową wiedzę teoretyczną i praktyczną z metodyki działań konserwatorskich wybranej specjalności (K_W03) W 3. posiada wiedzę w zakresie materiałoznawstwa substancji zabytkowej oraz historycznych i współczesnych materiałów konserwatorskich związanych z obiektem zabytkowym (K_W05) W 4. zna podstawowe metody fizyczne i chemiczne badania dzieł sztuki i zabytków (K_W06) W 5. zna podstawy fotografii i technik dokumentacji dzieł sztuki, badań i procesów konserwatorsko (K_W12) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U 1. umie przeprowadzić rozpoznanie stanu zachowania zabytku, określić przyczyny zniszczeń i sformułować program prac badawczych oraz konserwatorskich i restauratorskich (K_U01); U 2. posiada umiejętności wykorzystania wiedzy konserwatorskiej, technologicznej oraz wiedzy z zakresu nauk humanistycznych i przyrodniczych dla przygotowania projektu konserwatorskiego (K_U04); U 3. posiada umiejętność opracowania kompleksowej dokumentacji konserwatorskiej (K_U09). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K 1. ma świadomość znaczenia profesjonalizmu i konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej (K_K02); K 2. ma świadomość i rozumie aspekty i skutki działań konserwatorskich ich wpływ na dzieło sztuki lub zabytek i środowisko naturalne oraz świadomość związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje (K_K03); K 3. zna ograniczenia własnej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dalszego kształcenia oraz potrzebę włączania specjalistów z innych dziedzin do rozwiązywania szczególnie złożonych zagadnień konserwatorskich (K_K05) |
Metody dydaktyczne: | Student uczy się zbierać literaturę i informacje na zadany temat- tworzyć bazę danych do dalszej krytycznej oceny i wykorzystania w pracy z obiektem dyplomowym. Uczy się oceniać krytycznie informacje i opracowywać je naukowo w formie pracy pisemnej, oraz prezentacji multimedialnej. |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do opracowania programu oraz praktycznego zrealizowania konserwatorskiej pracy dyplomowej. Pierwsze seminarium konserwatorskie poświęcone jest zbieraniu informacji, które poszerzają stan wiedzy powiązanej z obiektem dyplomowym. Służy to lepszemu zrozumieniu problematyki konserwatorskiej obiektu dyplomowego i przygotowuje do opracowania kompletnego programu prac. |
Pełny opis: |
Student zbiera informacje w literaturze i dokumentacjach konserwatorskich dotyczące szeroko rozumianej problematyki konserwatorskiej obiektów zbliżonych do obiektu dyplomowego studenta pod względem techniki wykonania, stanu zachowania lub według innych uzgodnionych kryteriów. Student przygotowuje opracowanie - pracę seminaryjną według zasad obowiązujących w pracach naukowych oraz prezentację dotyczącą opracowywanego zagadnienia. Wystąpienia (także multimedialne) poddawane są ocenie oraz dyskusji wśród uczestników seminarium. |
Literatura: |
Literatura uzależniona jest od rodzaju opracowywanego obiektu. Student korzysta z wydawnictw, czasopism, dokumentacji i prac magisterskich dostępnych na UMK oraz w sieci. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student oceniany jest na podstawie swojej pracy pisemnej i prezentacji oraz aktywnego udział w dyskusjach. Oceniana jest wartość opracowania pod względem umiejętności wykorzystania literatury, merytorycznej zawartości i poprawności redakcyjnej. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gralińska-Grubecka, Piotr Niemcewicz, Katarzyna Polak | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gralińska-Grubecka, Piotr Niemcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gralińska-Grubecka, Piotr Niemcewicz | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gralińska-Grubecka, Piotr Niemcewicz, Anna Zaręba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gralińska-Grubecka, Piotr Niemcewicz, Anna Zaręba | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gralińska-Grubecka, Piotr Niemcewicz, Anna Zaręba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do opracowania programu oraz praktycznego zrealizowania konserwatorskiej pracy dyplomowej.Pierwsze seminarium konserwatorskie poświęcone jest zbieraniu informacji, które poszerzają stan wiedzy powiązanej z obiektem dyplomowym. Służy to lepszemu zrozumieniu problematyki konserwatorskiej obiektu dyplomowego i przygotowuje do opracowania kompletnego programu prac. |
|
Pełny opis: |
Student zbiera informacje w literaturze i dokumentacjach konserwatorskich dotyczące szeroko rozumianej problematyki konserwatorskiej obiektów zbliżonych do obiektu dyplomowego studenta pod względem techniki wykonania, stanu zachowania lub według innych uzgodnionych kryteriów. Student przygotowuje opracowanie - pracę seminaryjną według zasad obowiązujących w pracach naukowych oraz prezentację dotyczącą opracowywanego zagadnienia. Wystąpienia (także multimedialne) poddawane są ocenie oraz dyskusji wśród uczestników seminarium. |
|
Literatura: |
Literatura uzależniona jest od rodzaju opracowywanego obiektu. Student korzysta z wydawnictw, czasopism, dokumentacji i prac magisterskich dostępnych na UMK oraz w sieci. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-20 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gralińska-Grubecka, Piotr Niemcewicz, Anna Zaręba | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gralińska-Grubecka, Piotr Niemcewicz, Anna Zaręba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studenta do opracowania programu oraz praktycznego zrealizowania konserwatorskiej pracy dyplomowej.Pierwsze seminarium konserwatorskie poświęcone jest zbieraniu informacji, które poszerzają stan wiedzy powiązanej z obiektem dyplomowym. Służy to lepszemu zrozumieniu problematyki konserwatorskiej obiektu dyplomowego i przygotowuje do opracowania kompletnego programu prac. |
|
Pełny opis: |
Student zbiera informacje w literaturze i dokumentacjach konserwatorskich dotyczące szeroko rozumianej problematyki konserwatorskiej obiektów zbliżonych do obiektu dyplomowego studenta pod względem techniki wykonania, stanu zachowania lub według innych uzgodnionych kryteriów. Student przygotowuje opracowanie - pracę seminaryjną według zasad obowiązujących w pracach naukowych oraz prezentację dotyczącą opracowywanego zagadnienia. Wystąpienia (także multimedialne) poddawane są ocenie oraz dyskusji wśród uczestników seminarium. |
|
Literatura: |
Literatura uzależniona jest od rodzaju opracowywanego obiektu. Student korzysta z wydawnictw, czasopism, dokumentacji i prac magisterskich dostępnych na UMK oraz w sieci. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.