Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1402-SM-2Z-N2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0228) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami humanistycznymi
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 2 rok, sem. zimowy - Ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo (n2) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Seminarium magisterskie przygotowuje studenta do prowadzenia samodzielnych badań w dziedzinie zabykoznawstwa i konserwatorstwa w oparciu o warsztat badawczy obejmujący, obok metod z zakresu historii i historii sztuki, także badania materialnej struktury zabytku. Seminarium jest poświęcone dwóm głównym zagadnieniom: architekturze szkieletowej i architekturze protestanckiej, i dlatego wymagana jest, oprócz opanowania podstawowych zasad pisania pracy naukowej, dobra orientacja w tych tematach. |
Pełny opis: |
Główne zagadnienia seminarium (zajęć grupowych) oraz konsultacji indywidualnych to: - Wprowadzenie studenta w problematykę badawczą z zakresu zabytkoznawstwa i konserwatorstwa architektury drewnianej i architektury protestanckiej. - Ukierunkowanie studenta na wybór tematu o charakterze monograficznym, problemowym lub przekrojowym. - Samodzielne stworzenie przez studenta kwestionariusza badawczego i wstępne opracowanie harmonogramu projektu badawczego. - Przeprowadzenie kwerendy bibliotecznej i archiwalnej. Wyselekcjonowanie i uporządkowanie zebranego materiału, krytyczna charakterystyka rezultatów przeprowadzonej kwerendy. - Przygotowanie koncepcji pracy i szczegółowego konspektu według metody, proponowanej przez promotora. Opracowanie konspektu pracy. - Realizacja kolejnych etapów projektu badawczego przez studenta. Rozwiązanie zagadnień wprowadzonych do kwestionariusza badawczego. - Opracowanie wyników poszczególnych prac. |
Literatura: |
Nie dotyczy (wybór literatury zależny jest od tematyki wybranego na pracę magisterską tematu) |
Efekty uczenia się: |
Głównym efektem kształcenia jest naukowe opracowanie wybranego tematu, o dużym stopniu samodzielności w procesie zgromadzenia i analizy materiałów oraz syntetycznego opracowanie wyników, możliwie nowatorskie w zakresie merytorycznym, dające podstawę do uzyskania tytułu naukowego magistra. - Student uzyskuje pogłębioną świadomość warsztatu naukowego, problemu badawczego i zastosowania metod z zakresu zabytkoznawstwa i konserwatorstwa architektury drewnianej i architektury protestanckiej. - Student ma pogłębioną wiedzę z dziedziny zabytkoznawstwa i konserwatorstwa powiązana z innymi dyscyplinami (historią, historią sztuki, historią technik budownictwa, historią wyznania protestanckiego). - Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i łączyć informacje z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy. - Student posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników postępowania badawczego. - Student swobodnie stosuje aparat naukowy, fachowy język i terminologię, charakterystyczną dla architektury drewnianej względnie protestanckiej. - Student posiada umiejętności integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz jej zastosowania w ramach pogłębionego studium historyczno-konserwatorskiego. - Student potrafi dokonywać interpretację zabytków architektury drewnianej względnie protestanckiej w celu określenia ich wartości, niezbędnych do formułowania wytycznych konserwatorskich. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny studenta jest systematyczne referowanie postępu w opracowaniu własnej pracy magisterskiej oraz uczestnictwo w dyskusjach nad temat prac magisterskich innych studentów. Ponadto należy na końcu 1 2 i 3 semestru przedstawić wymagane poszczególne rozdziały, a po 4 semestrze całą pracę magisterską. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.