Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1402-SM-2Z-N2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0228) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami humanistycznymi Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Instytut Zabytkoznawstwa i Konserwatorstwa
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 2 rok, sem. zimowy - Ochrona dóbr kultury, konserwatorstwo (n2)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Seminarium magisterskie przygotowuje studenta do prowadzenia samodzielnych badań w dziedzinie zabykoznawstwa i konserwatorstwa w oparciu o warsztat badawczy obejmujący, obok metod z zakresu historii i historii sztuki, także badania materialnej struktury zabytku.

Seminarium jest poświęcone dwóm głównym zagadnieniom: architekturze szkieletowej i architekturze protestanckiej, i dlatego wymagana jest, oprócz opanowania podstawowych zasad pisania pracy naukowej, dobra orientacja w tych tematach.

Pełny opis:

Główne zagadnienia seminarium (zajęć grupowych) oraz konsultacji indywidualnych to:

- Wprowadzenie studenta w problematykę badawczą z zakresu zabytkoznawstwa i konserwatorstwa architektury drewnianej i architektury protestanckiej.

- Ukierunkowanie studenta na wybór tematu o charakterze monograficznym, problemowym lub przekrojowym.

- Samodzielne stworzenie przez studenta kwestionariusza badawczego i wstępne opracowanie harmonogramu projektu badawczego.

- Przeprowadzenie kwerendy bibliotecznej i archiwalnej. Wyselekcjonowanie i uporządkowanie zebranego materiału, krytyczna charakterystyka rezultatów przeprowadzonej kwerendy.

- Przygotowanie koncepcji pracy i szczegółowego konspektu według metody, proponowanej przez promotora. Opracowanie konspektu pracy.

- Realizacja kolejnych etapów projektu badawczego przez studenta. Rozwiązanie zagadnień wprowadzonych do kwestionariusza badawczego.

- Opracowanie wyników poszczególnych prac.

Literatura:

Nie dotyczy (wybór literatury zależny jest od tematyki wybranego na pracę magisterską tematu)

Efekty uczenia się:

Głównym efektem kształcenia jest naukowe opracowanie wybranego tematu, o dużym stopniu samodzielności w procesie zgromadzenia i analizy materiałów oraz syntetycznego opracowanie wyników, możliwie nowatorskie w zakresie merytorycznym, dające podstawę do uzyskania tytułu naukowego magistra.

- Student uzyskuje pogłębioną świadomość warsztatu naukowego, problemu badawczego i zastosowania metod z zakresu zabytkoznawstwa i konserwatorstwa architektury drewnianej i architektury protestanckiej.

- Student ma pogłębioną wiedzę z dziedziny zabytkoznawstwa i konserwatorstwa powiązana z innymi dyscyplinami (historią, historią sztuki, historią technik budownictwa, historią wyznania protestanckiego).

- Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i łączyć informacje z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy.

- Student posiada pogłębione umiejętności badawcze obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników postępowania badawczego.

- Student swobodnie stosuje aparat naukowy, fachowy język i terminologię, charakterystyczną dla architektury drewnianej względnie protestanckiej.

- Student posiada umiejętności integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz jej zastosowania w ramach pogłębionego studium historyczno-konserwatorskiego.

- Student potrafi dokonywać interpretację zabytków architektury drewnianej względnie protestanckiej w celu określenia ich wartości, niezbędnych do formułowania wytycznych konserwatorskich.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą oceny studenta jest systematyczne referowanie postępu w opracowaniu własnej pracy magisterskiej oraz uczestnictwo w dyskusjach nad temat prac magisterskich innych studentów. Ponadto należy na końcu 1 2 i 3 semestru przedstawić wymagane poszczególne rozdziały, a po 4 semestrze całą pracę magisterską.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)