1.4. Propedeutyka pediatrii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-LekM3PMKPED-J |
Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
|
Nazwa przedmiotu: | 1.4. Propedeutyka pediatrii |
Jednostka: | Pracownia Endoskopii i Badań Czynnościowych Przewodu Pokarmowego Wieku Rozwojowego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szaflarska-Popławska | |
Prowadzący grup: | Mieczysława Czerwionka-Szaflarska, Adam Główczewski, Anna Kanigowska, Agnieszka Kowalczyk, Renata Kuczyńska, Eliza Łężyk-Ciemniak, Ewa Łoś-Kiszkowiak, Monika Parzęcka, Maria Popielarz, Alicja Salamon-Górna, Justyna Stampor-Bednarska, Anna Szaflarska-Popławska, Magdalena Tworkiewicz, Julia Tworowska, Zuzanna Wasielewska, Dominika Wilczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Przedmiot Propedeutyka Pediatrii ma na celu wprowadzenie Studenta(ki) w problematykę wieku rozwojowego z uwzględnieniem fizjologii i patologii rozwoju dziecka, zapoznanie z aktualnymi zaleceniami promocji zdrowia i zagrożeniami społecznymi. Zajęcia w ramach przedmiotu uczą poprawnie przeprowadzać ocenę kliniczną dziecka z uwzględnieniem badania przedmiotowego i podmiotowego. |
|
Pełny opis: |
Wykład ma za zadanie przedstawić wiadomości na temat fizjologii i patologii rozwoju dziecka od okresu poczęcia do osiągnięcia dojrzałości, pielęgnacji i higieny niemowlęcia i małego dziecka, prawidłowego żywienia dzieci zdrowych, zasad promocji zdrowia umożliwiających utrzymanie zdrowia dzieci i młodzieży na najwyższym poziomie możliwym w danych warunkach. Dodatkowo przedstawia aktualne problemy nie tylko zdrowotne ale również społeczne (zagrożenia, nieprawidłowe nawyki). Ćwiczenia są poświęcone nabywaniu umiejętności oceny stanu klinicznego dziecka, oceny rozwoju psychosomatycznego, badania przedmiotowego i podmiotowego oraz interpretacji badań dodatkowych z uwzględnieniem wieku rozwojowego dziecka. E- learning jest forma interaktywnej pracy ze studentem – omówienie wybranych zagadnień klinicznych. |
|
Literatura: |
Zalecane piśmiennictwo: Podręczniki wiodące: 1. Pediatria t. 1-2, Grenda R, Kawalec W, Ziółkowska H, rok wydania 2013, wydawnictwo: PZWL 2. Propedeutyka pediatrii – Krawczyński M., PZWL rok wydania 2009 Podręczniki uzupełniające: Pediatria–Podręcznik do Państwowego Egzaminu Lekarskiego i egzaminu specjalistycznego wyd II, Dobrzańska A., Ryżko J., rok wydania 2014, wydawnictwo Elsevier Urban & Partner ABC zabiegów w pediatrii – Pietrzyk JJ, Szajewska H, Mrukowicz J, rok wydania 2010, wydawnictwo Medycyna Praktyczna 1. Badanie podmiotowe i przedmiotowe w pediatrii – Obuchowicz A., rok wydania 2010., wydawnictwo PZWL 2. 3. Czasopisma medyczne: Pediatria Polska, Pediatria po Dyplomie, Standardy Medyczne - Pediatria, Przegląd Pediatryczny, Medycyna Praktyczna - Pediatria |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szaflarska-Popławska | |
Prowadzący grup: | Adam Główczewski, Anna Kanigowska, Agnieszka Kowalczyk, Monika Kwiatkowska, Eliza Łężyk-Ciemniak, Monika Parzęcka, Monika Prylińska-Jaśkowiak, Justyna Stampor-Bednarska, Anna Szaflarska-Popławska, Julia Tworowska, Dominika Wilczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.