12.1. Lekarz wobec rynku pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-LekM5LWLW-J |
Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
|
Nazwa przedmiotu: | 12.1. Lekarz wobec rynku pracy |
Jednostka: | Katedra Transplantologii i Chirurgii Ogólnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0.50 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać elementarną wiedzę z zakresu roli lekarza na rynku pracy. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Udział w wykładach – 12 godzin Czytanie literatury – 0,5 godzin Łącznie: 12,5 godzin (0,5 ECTS) 1. bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: 12 h Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 12 h, co odpowiada 0,5 punktom ECTS 2. Bilans nakładu pracy studenta: Wykłady: 12 h Czytanie literatury fachowej: 0,5 h Łączny nakład pracy studenta wynosi 12,5 h, co odpowiada 0,5 punktom ECTS 3. Nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi: Czytanie literatury fachowej: 8 h Udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 5 h Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 13 godzin, co odpowiada 0,5 punktom ECTS Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - udział w wykładach: 12 godzin Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 12 godzin, co odpowiada 0,5 punktowi ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Przedstawia rolę lekarza w roli przedsiębiorcy, menedżera oraz partnera rynkowego W2: Potrafi przedstawić samoocenę umiejętności i kompetencje przedsiębiorcze W3: Zna podstawy funkcjonowania podmiotu leczniczego |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi analizować otoczenie rynkowe U2: Potrafi opisać rynek usług zdrowotnych U3: Potrafi zarządzać wiedzą w gabinecie lekarskim |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Kształtuje inteligencję emocjonalną w pracy zawodowej lekarza K2: Kształtuje nastawienie pracowników medycznych wobec rynku pracy K3: Kształtuje nastawienie pracowników medycznych wobec miejsca pracy |
Metody dydaktyczne: | Wykłady w formie: - wykład informacyjny -wykład problemowy |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie zasad panujących na rynku pracy, które dotyczą personelu medycznego. |
Pełny opis: |
Na zajęciach przedstawione są zagadnienia z zakresu: 1. Roli lekarza w gabinecie lekarskim, w tym podstawowe zagadnienia dotyczące wykonywania działalności leczniczej przez podmioty lecznicze, analiza rynku usług zdrowotnych, lekarz jako menedżer, lekarz jako partner rynkowy. 2. Lekarza w roli przedsiębiorcy, w tym intencje działań zawodowych oraz umiejętności i kompetencje przedsiębiorcze lekarzy. 3. Kompetencji emocjonalnych w życiu zawodowym lekarza, w tym inteligencja i kompetencja moralna, inteligencja emocjonalna, praca emocjonalna, wypalenie zawodowe. 4.Zmian w funkcjonowaniu podmiotu leczniczego jako wyraz przedsiębiorczości, w tym zmiany w kulturze organizacyjnej podmiotu leczniczego, wiedza w gabinecie lekarskim, podmiot leczniczy jako organizacja. |
Literatura: |
Literatura tematyczna polsko i anglojęzyczna |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie obecności oraz aktywności na zajęciach |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Karczmarska-Wódzka | |
Prowadzący grup: | Patrycja Wszelaki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie zasad panujących na rynku pracy, które dotyczą personelu medycznego. |
|
Pełny opis: |
Na zajęciach przedstawione są zagadnienia z zakresu: 1. Roli lekarza w gabinecie lekarskim, w tym podstawowe zagadnienia dotyczące wykonywania działalności leczniczej przez podmioty lecznicze, analiza rynku usług zdrowotnych, lekarz jako menedżer, lekarz jako partner rynkowy. 2. Lekarza w roli przedsiębiorcy, w tym intencje działań zawodowych oraz umiejętności i kompetencje przedsiębiorcze lekarzy. 3. Kompetencji emocjonalnych w życiu zawodowym lekarza, w tym inteligencja i kompetencja moralna, inteligencja emocjonalna, praca emocjonalna, wypalenie zawodowe. 4.Zmian w funkcjonowaniu podmiotu leczniczego jako wyraz przedsiębiorczości, w tym zmiany w kulturze organizacyjnej podmiotu leczniczego, wiedza w gabinecie lekarskim, podmiot leczniczy jako organizacja. |
|
Literatura: |
Literatura tematyczna polsko i anglojęzyczna |
|
Uwagi: |
W formie zdalnej program zajęć będzie realizowany za pomocą platformy Moodle zgodnie z planem zajęć przewidzianym na semestr. Link do zajęć: https://moodle.umk.pl/enrol/index.php?id=2683 Hasło do kursu Prowadzący udostępnia Studentom po kontakcie mailowym za pomocą e-maila z końcówką @stud.umk.pl Należy kontaktować się po adresem: akar@cm.umk.pl |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.