Seminarium doktoranckie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-SDA1-SEMD-6 |
Kod Erasmus / ISCED: |
12.0
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktoranckie |
Jednostka: | Katedra i Zakład Patomorfologii Klinicznej |
Grupy: |
Seminarium doktoranckie dla 1 roku SDA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Zakwalifikowanie się na studia doktoranckie. Znajomość podstaw biologii medycznej i medycyny. Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Bilans nakładu pracy studenta: - udział w seminarium: 20 godzin - udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 1 godzina - czytanie wskazanej literatury anglojęzycznej: 6 godzin - dokonywanie postępów w przygotowaniu rozprawy doktorskiej: 10 godzin Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 37 godzin, co odpowiada 1,5 punktom ECTS. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie patomorfologii oraz badań naukowych dotyczących analizy markerów diagnostycznych, prognostycznych i predykcyjnych (P8S_WG) W2: Posiada wiedzę w zakresie technik histopatologicznych, immunohistochemicznych i biologii molekularnej (P8S_WG) W3: etyczne i prawne podstawy prowadzenia badań naukowych z udziałem ludzi i zwierząt (P8S_WK) W4: Zna zasady przygotowania pracy naukowej, wyboru nośnika publikacji oraz zasady prezentacji naukowej na konferencjach naukowych (P8S_WK). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi zaplanować i zrealizować indywidualny lub zespołowy projekt badawczy o zasięgu krajowym lub międzynarodowym (P8S_UW; P8S_UO). U2: potrafi krytycznie analizować wyniki badań naukowych z zakresu badań biomedycznych (P8S_UW). U3: potrafi posługiwać się specjalistycznym językiem angielskim w zakresie umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym oraz pisanie publikacji naukowych (P8S_UK; P8S_UO). U4: potrafi upowszechniać wyniki badań naukowych i skutecznie komunikować się w środowisku naukowym (P8S_UK). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Przestrzega zasad etycznych w pracy badawczej (P8S_KR). K2: jest gotów do krytycznej postawy wobec dokonań własnych i innych w danej dyscyplinie naukowej (P8S_KK). K3: odpowiedzialności za publikowane treści i postępowania zgodnego z zasadami rzetelności naukowej i etosu zawodowego (P8S_KO). |
Metody dydaktyczne: | dyskusja, analiza przypadków |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest zapoznanie doktoranta z metodologią i zasadami pracy naukowej. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest stymulowanie zainteresowań naukowych, rozwijanie ogólnej wiedzy w dyscyplinie medycyna i biologia medyczna, doskonalenie warsztatu badawczego, wdrażanie do pracy badawczej, nauka statystyki oraz korzystania z biomedycznych baz danych, programów graficznych i innych narzędzi informatycznych niezbędnych w pracy naukowej. Ponadto jego celem jest również rozwijanie szczegółowej wiedzy w obszarze badań stanowiących podstawę pracy doktorskiej, nauka prezentowania wyników badań własnych oraz aktywnego uczestnictwa w dyskusji merytorycznej w zakresie nauk medycznych. |
Literatura: |
Artykuły z renomowanych anglojęzycznych czasopism biomedycznych. gromadzone przez doktorantów na potrzeby przygotowania rozprawy doktorskiej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia jest: - aktywny udział w seminarium polegający na prowadzeniu dyskusji merytorycznej - postęp w realizacji pracy doktorskiej - zaangażowanie w badania naukowe Katedry i pisanie publikacji naukowych - współprowadzenie zajęć dydaktycznych w języku angielskim |
Praktyki zawodowe: |
Obowiązkowe prowadzenie zajęć dydaktycznych jako uczestnicy szkół doktorskich. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.