Język niemiecki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1628-NoZ-rat-jn-1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Język niemiecki |
Jednostka: | Katedra Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Język niemiecki |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Wymagania wstępne: | Student rozpoczynający kurs powinien znać język niemiecki na poziomie B1 (B1 według Europejskiego systemu opisu kształcenia) |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Naklad pracy związany z ćwiczeniami wymagającymi bezpośreniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - udział w ćwiczeniach: 120 godzin - konsultacje nauczycieli akademickich dla studentow: 1 godz/tydzień - Bilans nakładu pracy studenta: - udział w ćwiczeniach 120 godzin - przygotowanie do ćwiczeń, zaliczeń i egzaminu końcowego: 90 godzin - Całkowity nakład pracy studenta wynosi: 210 godzin co odpowiada 7 punktom ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W06 posiada elementarną wiedzę z zakresu budowy anatomicznej poszczególnych układów człowieka, takich jak: układ krążenia, pokarmowy, limfatyczny, nerwowy. K_W07 posiada ogólną wiedzę dotyczącą funkcjonowania wyżej wymienionych układów K_W08 poznaje słownictwo związane z udzielaniem pierwszej pomocy medycznej K_W13 poznaje choroby cywilizacyjne, takie jak: nadciśnienie, zawał serca, udar mózgu, choroby układu ruchu, zapalenie stawów, artroza, Aids, choroba Alzheimera, przyczyny ich powstawania, objawy i terapię K_W24 rozumie przyczyny powstawania stresu i zna metody jego zwalczania K_W29 posiada wiedzę z zakresu prowadzenia zdrowego trybu życia K_W41 posiada elementarną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w placówkach ochrony zdrowia |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U10 potrafi komunikować się z pacjentem i jego rodziną K_U15 potrafi udzielić porady w zakresie zdrowego trybu życia oraz postępowania w razie przewlekłej choroby pacjenta K_U33 student opanował język w stopniu umożliwiającym korzystanie z piśmiennictwa i podstawowej komunikacji dla poziomu B2 Europejskiegio systemu opisu kształcenia językowego K_U44 posługuje się językiem specjalistycznym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K06 student wykazuje umiejętność aktywnego słuchania K_K08 współpracuje w grupie K_K09 potrafi odpowiednio określić priorytety służące do realizacji zadania zawodowego |
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: _ praca z tekstem: czytanie z uwzględnienim poprawnej wymowy tłumaczenie, streszczanie - przygotowywanie raferatow - konwersacje - analiza konstrukcji gramatycznych poparta ćwiczeniami |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - drama |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - gry i symulacje |
Skrócony opis: |
Nauczanie specjalistycznego języka niemieckiego na poziomie B1/B2 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oparte na umiejętnościach językowych wyniesionych z programu szkoły średniej.. Celem nauczania specjalistycznego języka niemieckiego jest: doskonalenie biegłości językowej w zakresie czytania tekstu niemieckiego j, jego rozumienia oraz konwersacji na poziomie B1/B2 Wdrożenie specjalistycznego słownictwa medycznego celem korzystania z piśmiennictwa popularno- naukowego w języku niemieckim |
Pełny opis: |
Przedmiot język niemiecki przygotowuje studenta do posługiwania się terminologią ogólną i specjalistyczną medyczną zarówno w mowie jak i w piśmie. Kształtuje umiejętność prowadzenia konwersacji w tym języku oraz korzystania z literatury specjalistycznej, a dzięki temu wzbogacania swej wiedzy medycznej. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Deutsch für Mediziner; Szafrański, M.; PZWL; 2008 Literatura uzupełniająca: Materiały autentyczne (Apotheke Umschau) Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen; Levy-Hillerich, D.; Goethe -Institut Munchen; 2005 Czasopisma niemieckie: „Der Umschau”, „Die Gesundheit”, „Seniorenratschläger” Lexikon Medizin und Gesundheit" Prof.dr med. J.P.Schade" "Woertrbuch der Medizin" Margaret Minker DVD Anatomie Atlas - der menschliche Koerper |
Metody i kryteria oceniania: |
Student oceniany jest na podstawie: - kolokwiów ustnych - kolokwiów pisemnych - aktywności na zajęciach - egzaminu Kryteria oceniania: 0% – 59% = 2,0 (ndst) 60 % – 70% = 3,0 (dst) 71% – 75% = 3,5 (dst+) 76% – 85% = 4,0 (db) 86% - 94% = 4,5 (db+) 95%-100%= 5.0 (bdb) Od 26.03.2020 zajęcia prowadzone w formie zdalnej.Zaliczenie końcowe i egzamin również formie zdalnej |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.