Język niemiecki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1628-WF-ANL-JN-1L |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0914) Diagnostyka medyczna i techniki terapeutyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Język niemiecki |
Jednostka: | Zakład Lingwistyki Stosowanej |
Grupy: |
Język niemiecki dla Wydziału Farmaceutycznego |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Wymagania wstępne: | Student rozpoczynający kurs powinien znać język niemiecki na poziomie B1 (B1 według Europejskiego systemu opisu kształcenia) |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach: 0 godzin - udział w ćwiczeniach: 150 godzin = 6,0 ETCS Semestry II, III, IV: 40 godzin zajęć w każdym z semestrów – 1,3 ECTS/semestr Dyżur dydaktyczny 2 h – 0,667ECTS/semestr Przygotowanie do zajęć i uzupełnienie notatek - 9 h/sem. Przygotowanie do kolokwium – 9h/sem. Semestr V: 30h zajęć - 1,2 ECTS Dyżur dydaktyczny 3h - 0,667ECTS Przygotowanie do zajęć i uzupełnienie notatek - 10 h EGZAMIN: Przygotowanie do egzaminu 25h Przeprowadzenie egzaminu - 2h Łączny nakład pracy studenta wynosi 250h, co odpowiada 10 punktom ECTS Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi: - nie dotyczy Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym: - nie dotyczy Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi - nie dotyczy Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: - nie dotyczy |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W06 posiada elementarną wiedzę z zakresu budowy anatomicznej poszczególnych układów człowieka, takich jak: układ krążenia, pokarmowy, limfatyczny, nerwowy. K_W07 posiada ogólną wiedzę dotyczącą funkcjonowania wyżej wymienionych układów K_W08 poznaje słownictwo związane z udzielaniem pierwszej pomocy medycznej K_W13 poznaje choroby cywilizacyjne, takie jak: nadciśnienie, zawał serca, udar mózgu, choroby układu ruchu, zapalenie stawów, artroza, Aids, choroba Alzheimera, przyczyny ich powstawania, objawy i terapięK_W06 posiada elementarną wiedzę z zakresu budowy anatomicznej poszczególnych układów człowieka, takich jak: układ krążenia, pokarmowy, limfatyczny, nerwowy K_W24 rozumie przyczyny powstawania stresu i zna metody jego zwalczania K_W29 posiada wiedzę z zakresu prowadzenia zdrowego trybu życia K_W41 posiada elementarną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w placówkach ochrony zdrowia |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U10 potrafi komunikować się z pacjentem i jego rodziną K_U15 potrafi udzielić porady w zakresie zdrowego trybu życia oraz postępowania w razie przewlekłej choroby pacjenta K_U33 student opanował język w stopniu umożliwiającym korzystanie z piśmiennictwa i podstawowej komunikacji dla poziomu B2 Europejskiegio systemu opisu kształcenia językowego K_U44 posługuje się językiem specjalistycznym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K06 student wykazuje umiejętność aktywnego słuchania K_K08 współpracuje w grupie K_K09 potrafi odpowiednio określić priorytety służące do realizacji zadania zawodowego |
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: _ praca z tekstem: czytanie z uwzględnienim poprawnej wymowy tłumaczenie, streszczanie, opowiadanie - przygotowywanie raferatow - konwersacje - analiza konstrukcji gramatycznych poparta ćwiczeniami |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody rozwijające refleksyjne myślenie |
Skrócony opis: |
Nauczanie specjalistycznego języka niemieckiego na poziomie B1+/B2/B2+ według Europejskiego systemuopisu kształcenia językowego oparte na umijętnościach językowych wyniesionych z programu szkoły średniej.. Celem nauczania specjalistycznego języka niemieckiego jest: doskonalenie biegłości językowej w zakresie czytania tekstu niemieckiego j, jego rozumienia oraz konwersacji na poziomie B1+/B2/B2+ Wdrożenie specjalistycznego słownictwa medycznego celem korzystania z piśmiennictwa popularno- naukowego w języku niemieckim |
Pełny opis: |
Przedmiot język niemiecki przygotowuje studenta do posługiwania się terminologią ogólną i specjalistyczną medyczną zarowno w mowie jak i w piśmie. Ksztłtuje umiejętność prowadzenia konwersacji w tym języku oraz korzystania z literatury specjalistycznej a dzięki temu wzbogacania swej wiedzy medzycznej. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: "Lexikon Medizin und Gesundheit" Prof.dr med. J.P.Schade" "Der Hausarzt" Moderner Ratgeber fuer die ganze Familie" Prof.dr med. H. Lucas "Woertrbuch der Medizin" Margaret Minker literatura uzupełniajaca: Czasopisma:Der Umschau, Medizini, Seniorenratschlaeger DVD Anatomie der menschliche Koerper DVD- Body Works das multimediale Lexikon der menschlichen Anatomie |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady – nie dotyczy Egzamin końcowy pisemny (0-10 pkt; >60%); U1-U3 Punktacja Ocena < 5,5 ndst 5,6 - 6 dst 6,5 - 7 dst+ 7,5 - 8 db 8,5 - 9 db+ 9,5 - 10 bdb Semestr II – V Przedłużona obserwacja (0 – 10 punktów; > 60%): U1 – U4, K1 – K2 Semestr III – V Przedłużona obserwacja (0 – 10 punktów; 50%): U1 – U4, K1 – K2 Semestr III - IV Kolokwium końcowe ustne (0-10 pkt; >60%); U1 – U3 W semestrach II – IV przewiduje się ewaluację ciągłą, śródsemestralną: (obserwacja postępów, aktywność na zajęciach, udział w dyskusji, prezentacja, referat, przygotowanie/odgrywania dialogów/ról, itp.) Ewaluacja końcowa, czyli kolokwium końcowe ustne dla semestrów III i IV oraz egzamin – semestr V. Warunkiem przystąpienia do ewaluacji końcowej jest zaliczenie ewaluacji ciągłej (student może podejść do kolokwium/egzaminu o ile był obecny i aktywny na zajęciach, przygotował wymaganą jedną prezentację itp.) W roku akademickim 2019/2020 kolokwium (pisemne) jest przeprowadzane zdalnie. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.