Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Język niemiecki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1628-WF-ANL-JN-1L
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0914) Diagnostyka medyczna i techniki terapeutyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język niemiecki
Jednostka: Zakład Lingwistyki Stosowanej
Grupy: Język niemiecki dla Wydziału Farmaceutycznego
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Wymagania wstępne:

Student rozpoczynający kurs powinien znać język niemiecki na poziomie B1 (B1 według Europejskiego systemu opisu kształcenia)

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

1. Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach: 0 godzin

- udział w ćwiczeniach: 150 godzin = 6,0 ETCS


Semestry II, III, IV:

40 godzin zajęć w każdym z semestrów – 1,3 ECTS/semestr

Dyżur dydaktyczny 2 h – 0,667ECTS/semestr

Przygotowanie do zajęć i uzupełnienie notatek - 9 h/sem.

Przygotowanie do kolokwium – 9h/sem.


Semestr V:

30h zajęć - 1,2 ECTS

Dyżur dydaktyczny 3h - 0,667ECTS

Przygotowanie do zajęć i uzupełnienie notatek - 10 h

EGZAMIN:

Przygotowanie do egzaminu 25h

Przeprowadzenie egzaminu - 2h


Łączny nakład pracy studenta wynosi 250h, co odpowiada 10 punktom ECTS


Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:

- nie dotyczy

Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:

- nie dotyczy

Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi

- nie dotyczy

Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:

- nie dotyczy


Efekty uczenia się - wiedza:

K_W06 posiada elementarną wiedzę z zakresu budowy anatomicznej

poszczególnych układów człowieka, takich jak: układ krążenia,

pokarmowy, limfatyczny, nerwowy.

K_W07 posiada ogólną wiedzę dotyczącą funkcjonowania wyżej

wymienionych układów

K_W08 poznaje słownictwo związane z udzielaniem pierwszej pomocy

medycznej

K_W13 poznaje choroby cywilizacyjne, takie jak: nadciśnienie, zawał

serca, udar mózgu, choroby układu ruchu, zapalenie stawów,

artroza, Aids, choroba Alzheimera, przyczyny ich powstawania,

objawy i terapięK_W06 posiada elementarną wiedzę z zakresu

budowy anatomicznej poszczególnych układów człowieka,

takich jak: układ krążenia, pokarmowy, limfatyczny, nerwowy


K_W24 rozumie przyczyny powstawania stresu i zna metody jego

zwalczania

K_W29 posiada wiedzę z zakresu prowadzenia zdrowego trybu życia

K_W41 posiada elementarną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa i

higieny pracy w placówkach ochrony zdrowia






Efekty uczenia się - umiejętności:

K_U10 potrafi komunikować się z pacjentem i jego rodziną

K_U15 potrafi udzielić porady w zakresie zdrowego trybu życia oraz

postępowania w razie przewlekłej choroby pacjenta

K_U33 student opanował język w stopniu umożliwiającym korzystanie

z piśmiennictwa i podstawowej komunikacji dla poziomu B2

Europejskiegio systemu opisu kształcenia językowego

K_U44 posługuje się językiem specjalistycznym zgodnie z

wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego

systemu opisu kształcenia językowego

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K_K06 student wykazuje umiejętność aktywnego słuchania

K_K08 współpracuje w grupie

K_K09 potrafi odpowiednio określić priorytety służące do realizacji

zadania zawodowego

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia:

_ praca z tekstem: czytanie z uwzględnienim poprawnej wymowy

tłumaczenie, streszczanie, opowiadanie

- przygotowywanie raferatow

- konwersacje

- analiza konstrukcji gramatycznych poparta ćwiczeniami




Metody dydaktyczne podające:

- opis
- opowiadanie

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody rozwijające refleksyjne myślenie

Skrócony opis:

Nauczanie specjalistycznego języka niemieckiego na poziomie B1+/B2/B2+ według Europejskiego systemuopisu kształcenia językowego oparte na umijętnościach językowych wyniesionych z programu szkoły średniej..

Celem nauczania specjalistycznego języka niemieckiego jest:

doskonalenie biegłości językowej w zakresie czytania tekstu niemieckiego j, jego rozumienia oraz konwersacji na poziomie B1+/B2/B2+

Wdrożenie specjalistycznego słownictwa medycznego celem korzystania z piśmiennictwa popularno- naukowego w języku niemieckim

Pełny opis:

Przedmiot język niemiecki przygotowuje studenta do posługiwania się terminologią ogólną i specjalistyczną medyczną zarowno w mowie jak i w piśmie. Ksztłtuje umiejętność prowadzenia konwersacji w tym języku oraz korzystania z literatury specjalistycznej a dzięki temu wzbogacania swej wiedzy medzycznej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

"Lexikon Medizin und Gesundheit" Prof.dr med. J.P.Schade"

"Der Hausarzt" Moderner Ratgeber fuer die ganze Familie"

Prof.dr med. H. Lucas

"Woertrbuch der Medizin" Margaret Minker

literatura uzupełniajaca:

Czasopisma:Der Umschau, Medizini, Seniorenratschlaeger

DVD Anatomie der menschliche Koerper

DVD- Body Works das multimediale Lexikon der menschlichen Anatomie

Metody i kryteria oceniania:

Wykłady – nie dotyczy

Egzamin końcowy pisemny (0-10 pkt; >60%); U1-U3

Punktacja Ocena

< 5,5 ndst

5,6 - 6 dst

6,5 - 7 dst+

7,5 - 8 db

8,5 - 9 db+

9,5 - 10 bdb

Semestr II – V Przedłużona obserwacja (0 – 10 punktów; > 60%): U1 – U4, K1 – K2

Semestr III – V Przedłużona obserwacja (0 – 10 punktów; 50%): U1 – U4, K1 – K2

Semestr III - IV Kolokwium końcowe ustne (0-10 pkt; >60%); U1 – U3

W semestrach II – IV przewiduje się ewaluację ciągłą, śródsemestralną: (obserwacja postępów, aktywność na zajęciach, udział w dyskusji, prezentacja, referat, przygotowanie/odgrywania dialogów/ról, itp.)

Ewaluacja końcowa, czyli kolokwium końcowe ustne dla semestrów III i IV oraz egzamin – semestr V.

Warunkiem przystąpienia do ewaluacji końcowej jest zaliczenie ewaluacji ciągłej (student może podejść do kolokwium/egzaminu o ile był obecny i aktywny na zajęciach, przygotował wymaganą jedną prezentację itp.)

W roku akademickim 2019/2020 kolokwium (pisemne) jest przeprowadzane zdalnie.

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)