Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

3. Moduł: Korzenie medycyny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1655-LekM21KOM-J
Kod Erasmus / ISCED: 12.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0912) Medycyna Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: 3. Moduł: Korzenie medycyny
Jednostka: Studium Medycyny Społecznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) none

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Study hours involving teacher participation:

- lecture – 40 hours,

- consultations – 4 hours;


A total work amount: 44 hours



Study hours involving individual student work:


- writing essays/ papers/ projects – 8 hours,

- reading literature – 6 hours,

- preparation for test – 6 hours;





Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) W1: Student knows the cultural, national and etnical fields of a human behaviour D.W19

W2: Knows the history of medicine, medicine of primal and ancient tribes. Knows characteristic features of the Medieval medicine D.W20

W3: Knows features of the Modern medicine D.W21

W4: Knows how the new parts of medical science are made of. Knows achievements of the Polish and worldwide medicine D.W22

W5: Knows the part of medicine based on the proofs D.W23

W6: Moral, ethical and philosophical theories and principles to proper understanding moral-medical problems D.W16

W7: Cultural, etnical and national principles of human behaviour basing on philosophical studies D.W19

Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) Student:

U1: can analize medical papers of Medieval, Modern and Contemporary medicine D.U17

U2: can analize his ethical choose and distinguish facts from norms D.U14

U3: can analize medical and philosophical papers D.U17

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) K1: Knows his own limits and understands to develop his knowledge and abilities confroting that to medical science K.K1

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) • multimedia presentations

• conversation lecture

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The main aim of the History of Medicine is to get knowledge of origins of Medicine and its discoveries. During the course student knows the paths of development of medicine and its influence to the contemporary medical science knowledge.

The main aim of the Philosophy with Elements of Philosophy of Medicine is getting knowledge about moral and philosophical problems during the Western history of philosophy.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1. What is history of medicine?

2. Origins of medicine and primal medical knowledge

3. Ancient Greek and Roman medicine

4. Medieval and Middle East medicine

5. Modern medicine

6. Contemporary medicine

7. What is philosophy and philosophy of medicine?

8. Origins of philosophy and philosophy of medicine

9. Ancient philosophy

10. Medieval and Middle East philosophy and their connections to medicine

11. Modern philosophy, philosophy of science

12. Contemporary and analytical philosophy

13. Axiology and ethics

14. Philosophy of nature

Literatura: (tylko po angielsku)

- Mark Jackson, The Oxford Handbook of The History of Medicine, 2011.

- Paul Strathern, A brief history of medicine from Hippocrates to gene therapy, 2005.

- B. Russell, A History of Western Philosophy, 1967

- A. Kenny, A Brief History of Western Philosophy, 1998

- R. Descartes, MEditations on First Philosophy, 2010

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

The student receives credit based on the result of the test covering the issues of lectures. The condition of participation in the final test is attendance at lectures and practical classes.

Test - closed (multiple choice) and open questions (0 - 15 points_:

Points: Grade:

>8 Fail (2)

8-9 Acceptable (3)

10 Satisfactory (3.5)

11-12 Good (4)

13 Very good (4.5)

14-15 Excellent (5)

100% presence at the lecture

Written test - multiple-choice test solution – 15 questions).

The condition of passing the test is to obtain a minimum of 60% correct answers.

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

none

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)