Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Problemy psychiatryczne współczesnego człowieka - zajęcia rozszerzone

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1655-LekM4ZWPP-J
Kod Erasmus / ISCED: 12.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0912) Medycyna Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Problemy psychiatryczne współczesnego człowieka - zajęcia rozszerzone
Jednostka: Katedra Psychiatrii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 LUB 0.70 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Credit from the 3rd year of psychiatry

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Study hours involving individual student work:

- attendance in tutorials: 10 hours

- consultations: 0,5 hour

- preparing for tutorials: 4,5 hours

- reading the literature: 4 hours

- preparing for the credit+ credit= 4,5+3= 7,5 hours

Study hours involving individual student work: 25 hours, which is 1

2

ECTS.

3. Study hours involving conducting scientific research:

- reading the literature: 2 hours

- attendance in tutorials: 8 hours

- preparing for the credit: 3,5 hours

- consultations: 0,5 hour

Study hours involving conducting scientific research:14 hours, which is 0,56 ECTS.

4. The time needed for preparing and evaluation of marking:

preparing for the credit+ credit= 4,5+3= 7,5 hours, which is 0,30 ECTS.

5. Study hours involving individual student work (practical):

- attendance in tutorials+ credit 13 hours

Study hours involving individual student work (practical): 13 hours, which is 0,52 ECTS.

6. The time needed for a practical training:

Not applicable .

Learning outcomes

Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) E.W. 1. presents symptoms, diagnosis and treatment of the most common illnesses of the central nervous system, including:

a. headaches: migraine, neuralgies of the 5th nerve

b. strokes

c. epilepsy

d. inflammation of the nervous system such as: epidemic cerebrospinal meningitis, borelia, herpes meningitis, neurotrasmitive diseases

e. demetia (Alzheimer disease; cerebrovascular dementia)

f. the basal ganglia diseases

g. demyelinaiting diseases (multiple sclerosis)

h. nerves and muscle diseases (amyotrophic lateral sclerosis, sciatic neuralgia)

i. brain concussion (E K_W14)

E.W.2. presents the main conceptions of pathogenesis of metal disorders (E K_W15).

E.W3. presents the causes, the general symptomatology of mental disorders ,principles of diagnosis and the principles of their classification according to the main classification systems (EK_W16)

E.W4.presents the principles of diagnosis and management in emergency psychiatry (EK_W18)

E.W5. describes the symptoms of mental disorders in patients with somatic diseases and their impact on the course of the underlying disease and treatment (EK_W20)

E.W6. presents the knowledge about human sexuality and sexual disfunctions (EK_W21)

E.W7. follow the rules concerning mental health protection, with particular emphasis on the rules of admission to psychiatric hospital (EK_W22).



Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) E.U1. performs psychiatric interview with an adult patient (E K_U05)

E.U2. performs a full physical examination, (E K_U16)

E.U.3. proposes the appropriate direction of the treatment and propose prophylaxis (E K_U16)


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) K1: understands the importance of having a friendly, full of understanding and respect attitude towards patients suffering from mental disorders and shows respect to outlook and cultural differences (K_K03)

K2: guides by the well-being of the psychiatric patient, putting him first (K_K04)

K3: can keep a medical confidentiality and retains all rights of a psychiatric patient (K_K05)

K4: undertakes actions towards a psychiatric patient based on ethical principles, aware of social conditions and restrictions resulting from the disease (K_K08)

K5: promotes health-promoting behaviour among psychiatric patients (K_K09).


Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Tutorials:

- clinical activities

- case reports analysis

- film


Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- studium przypadku

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

On the basis of case reports, this course provides knowledge how stress and occupational burnout influence mental health and how they impact mental disorder development , and suicide.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Tutorials provide practical skills on how to recognise stressful situations, which may change mental health of contemporary people. Also, knowledge about occupational burnout (reasons, results, diagnosis and treatment) is included. During tutorials (interviews with patients) students will be presented with the results of stressful situations, occupational burnout, and suicidal risk. Also, future plans of psychiatric care will be presented.

Literatura: (tylko po angielsku)

Booklist

Basic: 1.Synopsis of Psychiatry : Behavioral Sciences Clinical Psychiatry by Harold I Kaplan, Benjamin J. Sadock 11th Edition, 2015

II. Additional:

1. “Act on protection of mental health”, 2017

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Tutorials:: Practical checking of knowledge- interview with a patient(0-30 points )≥60%

W1-W8; U1-U3

Prolonged observation (>50%): K1- K5

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

not aplicable

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksander Araszkiewicz
Prowadzący grup: Agnieszka Szałkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Celem kursu jest poznanie na postawie prezentowanych przypadków pacjentów jak stres i wypalenie zawodowe wpływają na zdrowie psychiczne człowieka i w jakim stopniu mają wpływ na rozwój choroby psychicznej i ryzyko samobójstwa

Pełny opis:

Ćwiczenia praktyczne poświęcone są doskonaleniu umiejętności rozpoznawania stanów stresowych, które mogą zmieniać zdrowie psychiczne współczesnego człowieka. Pozwolą one również na zdobycie wiedzy w zakresie wypalenia zawodowego (jakie są jego przyczyny, skutki dla zdrowia zarówno somatycznego jak i psychicznego, możliwości diagnozowania i pomocy dla osób cierpiących z jego powodu). Podczas ćwiczeń (rozmowy z pacjentami) studentowi zostaną zaprezentowane skutki stanów stresowych i wypalenia zawodowego z uwzględnieniem ryzyka samobójstwa. Student poszerzy swoją wiedzę również w zakresie przyszłości opieki psychiatrycznej w Polsce.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.P.Gałecki, A. Szulc. Psychiatria. Wydawnictwo: Edra & Urban 2018r.

Literatura uzupełniająca:

„Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego” 2017r.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiktor Dróżdż
Prowadzący grup: Maurycy Araszkiewicz, Michał Danek, Wiktor Dróżdż, Wojciech Kosmowski, Monika Wiłkość-Dębczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

On the basis of case reports, this course provides data on influence of stress and occupational burnout on mental health with increase the risk of mental disorders and even suicide.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Tutorials provide practical skills on recognising stressful situations, which may lead to serious consequences for mental state. Additionally, problems associated with occupational burnout (reasons, effects, possible manifestations, diagnosis and treatment) are discussed. Case reports and patients with the syndrome are discussed with students. Methods of prophylaxis of burnout as well as psychiatric treatment are reviewed.

Literatura: (tylko po angielsku)

Booklist

Basic: 1. Synopsis of Psychiatry : Behavioral Sciences Clinical Psychiatry by Harold I Kaplan, Benjamin J. Sadock 11th Edition, 2015

II. Additional:

1. Clinical Psychiatry: A handbook for medical students, residents, and clinicians. DeBattista C, Glick I. D. Scion Publishing Ltd, 2020.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)