Ćwiczenia specjalistyczne - metodologia badań naukowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1700-A5-CWSP-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0914) Diagnostyka medyczna i techniki terapeutyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia specjalistyczne - metodologia badań naukowych |
Jednostka: | Wydział Farmaceutyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
7.00
LUB
8.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - udział w wykładach: nie dotyczy - udział w laboratoriach: 165 godzin - udział w seminarium: nie dotyczy - udział w konsultacjach związanych z metodologią badań stosowaną w pracy magisterskiej: 2 godziny Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 167 godziny, co odpowiada 6,68 punktu ECTS. 2. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach: 165 godzin - czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego: 13 godzin - udział w konsultacjach związanych z metodologią badań stosowaną w pracy magisterskiej: 2 godziny - przygotowanie do laboratoriów: 10 godzin - przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie końcowe praktyczne (autoprezentacja koncepcji pracy magisterskiej i metodologii badań wykorzystywanych w pracy magisterskiej): 9 + 1 = 10 godzin Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 200 godzin, co odpowiada 8 punktom ECTS. 3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi - czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego: 13 godzin - udział w konsultacjach związanych z metodologią badań stosowaną w pracy magisterskiej: 1 godzina Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 14 godzin, co odpowiada 0,56 punktu ECTS. 4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: - przygotowanie do laboratorium: 10 godzin. - przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie końcowe praktyczne (autoprezentacja metodologii badań wykorzystywanych w pracy magisterskiej): 9 + 1 = 10 godzin Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się i uczestnictwem w procesie oceniana wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS. 5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym: - udział w laboratoriach (w zakresie praktycznym): 165 godzin - przygotowanie do laboratorium (w zakresie kształtowania umiejętności praktycznych związanych z autoprezentacją koncepcji pracy magisterskiej i metodologii badań): 10 godzin - przygotowanie do zaliczenia (w zakresie praktycznym) + zaliczenie końcowe praktyczne: 9+1=10 godzin. Łączny nakład pracy studenta związany z aspektami praktycznymi kształcenia wynosi 185 godzin, co odpowiada 7,4 punktu ECTS. 6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie seminarium. Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia - udział w konsultacjach: 1 godzina Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie przedmiotu wynosi 1 godzina, co odpowiada 0,04 punktu ECTS. 7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: - nie dotyczy. |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student zna i rozumie: W1: metody i techniki badawcze stosowane w ramach realizowanego badania naukowego. G.W01. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student potrafi: U1: zaplanować eksperyment, omówić cel badania i określić wielkość grupy badanej. G.U01. U2: przedstawić hipotezy badawcze i spodziewane wyniki. G.U01. U3: ocenić wiarygodność uzyskanych wyników oraz zinterpretować prawidłowo dane doświadczalne. G.U02. U4: odnieść dane doświadczalne do aktualnego stanu wiedzy w dziedzinie nauk medycznych. G.U02. U5: korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej w oparciu o bazy bibliograficzne i pełnotekstowe. G.U03. U6: przeprowadzić eksperymenty i udokumentować wyniki badań. G.U04. U7: przeprowadzić krytyczną analizę i zinterpretować wyniki badań eksperymentalnych. G.U04. U8: zaprezentować wyniki badań pracy dyplomowej. G.U05. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student powinien być gotów do: K1: formułowania wniosków na podstawie zweryfikowanych danych z własnej pracy oraz prezentowania uzyskanych wyników. G.K01. |
Metody dydaktyczne: | Laboratoria: - metoda dyskusji dydaktycznej; - analiza studium przypadków; - metoda obserwacji – aktywny udział studentów w prezentacji planów i koncepcji prac magisterskich - analiza materiałów źródłowych; - prezentacja multimedialna. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Związana z tematyką pracy dyplomowej, w zależności od realizowanego tematu pracy. Student samodzielnie wybiera literaturę i materiały pomocnicze, kierując się sugestiami promotora i korzystając z elektronicznych baz naukowych i medycznych. Literatura uzupełniająca 1. Dudziak A. Żejmo A. Redagowanie prac dyplomowych: wskazówki metodyczne dla studentów. Difin, Warszawa 2008 2. Stanisz A.: Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom I Statystyki podstawowe. Stat Soft Polska Sp. z o.o., Kraków 2006 3. Stanisz A. Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom II Modele liniowe i nieliniowe. Stat Soft Polska Sp. z o.o., Kraków 2006 4. Węglińska M. Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Impuls 2010 5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. CeDeWu 2023 |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest: 1. Praktyczne wykonanie zadań badawczych w danym semestrze: W1, U1-U8, K1, Warunkiem uzyskania zaliczenia jest: 2. Praktyczne wykonanie zadań badawczych w IX semestrze. Zadania badawcze: opracowanie koncepcji pracy dyplomowej i zebranie materiałów źródłowych: - zredagowanie planu i celu pracy; - zebranie literatury przedmiotu; - dobór właściwych metod i narzędzi badawczych; - zredagowanie I rozdziału pracy. 3. Aktywność oceniana na podstawie przedłużonej obserwacji czynności studenta, 4. Prezentacja multimedialne. Kryterium zaliczenia na ocenę stanowi próg ≥ 60%. Kryteria uzyskania ocen pozytywnych: Ocena Kryterium Bardzo dobry - wykonanie > 90% zadań badawczych w danym semestrze – wysoki poziom aktywności – bardzo dobrze przygotowana prezentacja multimedialna Dobry plus - wykonanie 81–90% zadań badawczych w danym semestrze – wysoki poziom aktywności – bardzo dobrze przygotowana prezentacja multimedialna Dobry - wykonanie 71–80% zadań badawczych w danym semestrze – wysoki poziom aktywności – dobrze przygotowana prezentacja multimedialna Dostateczny plus - wykonanie 66–70% zadań badawczych w danym semestrze – wysoki poziom aktywności przedstawienie prezentacji multimedialnej Dostateczny - wykonanie 60–65% zadań badawczych w danym semestrze – mała aktywność – przedstawienie prezentacji multimedialnej Niedostateczny - wykonanie < 60% zadań badawczych w danym semestrze lub – brak prezentacji multimedialnej |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 165 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bergmann, Tomasz Bogiel, Joanna Boinska, Anna Budzyńska, Piotr Cysewski, Tomasz Dziaman, Maciej Gawroński, Jolanta Guz, Iga Hołyńska-Iwan, Marek Jurgowiak, Aleksandra Karczmarska-Wódzka, Piotr Kośliński, Magdalena Krintus, Magdalena Kuligowska-Prusińska, Arleta Kulwas, Joanna Kwiecińska-Piróg, Justyna Małkowska, Sławomir Manysiak, Aneta Mańkowska-Cyl, Anna Michalska, Agnieszka Mikucka, Dorota Olszewska-Słonina, Agnieszka Pater, Małgorzata Prażyńska, Agnieszka Siomek-Górecka, Joanna Siódmiak, Artur Słomka, Anna Stefańska, Łukasz Szternel, Tomasz Wybranowski, Patrycja Zalas-Więcek, Ewelina Zarakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 165 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Artur Słomka, Anna Stefańska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bergmann, Joanna Boinska, Piotr Cysewski, Tomasz Dziaman, Iga Hołyńska-Iwan, Marcin Koba, Piotr Kośliński, Magdalena Kuligowska-Prusińska, Joanna Kwiecińska-Piróg, Justyna Małkowska, Agnieszka Pater, Elżbieta Piskorska, Joanna Siódmiak, Artur Słomka, Anna Stefańska, Łukasz Szternel, Tomasz Wybranowski, Patrycja Zalas-Więcek, Ewelina Zarakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Związana z tematyką pracy dyplomowej, w zależności od realizowanego tematu pracy. Student samodzielnie wybiera literaturę i materiały pomocnicze, kierując się sugestiami promotora i korzystając z elektronicznych baz naukowych i medycznych. Literatura uzupełniająca 1. Dudziak A. Żejmo A. Redagowanie prac dyplomowych: wskazówki metodyczne dla studentów. Difin, Warszawa 2008 2. Stanisz A.: Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom I Statystyki podstawowe. Stat Soft Polska Sp. z o.o., Kraków 2006 3. Stanisz A. Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom II Modele liniowe i nieliniowe. Stat Soft Polska Sp. z o.o., Kraków 2006 4. Węglińska M. Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Impuls 2010 5. Zenderowski R. Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. CeDeWu 2023 |
|
Uwagi: |
Brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.