Szkolenie pedagogiczno-etyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1700-F-SD1-MPD-SPE |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0916) Farmacja
|
Nazwa przedmiotu: | Szkolenie pedagogiczno-etyczne |
Jednostka: | Zakład Polityki Zdrowotnej i Zabezpieczenia Społecznego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | Nakład pracy studenta potrzebnej do zaliczenia przedmiotu: 30 h - godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów (12h wykładów i 18h seminariów) 12h – praca indywidualna związana z przygotowaniem się do zajęć; zebranie potrzebnych materiałów i ich lektura 12h – przygotowanie prezentacji (przemyślenie koncepcji, wybór odpowiedniej literatury) 12h – powtórzenie materiału do egzaminu 8h – indywidualne konsultacje z prowadzącym przedmiot 2h – przeprowadzenie egzaminu |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Posiada ugruntowaną wiedzę o sposobie przygotowania i efektywnego prowadzenia zajęć dydaktycznych (K_W04). W2: Posiada wiedzę z zakresu pedagogiki dotyczącą procesu kształcenia i wychowania (K_W04). W3: Zna problematykę etyki i jej teorie (K_W04). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi przygotować i przeprowadzić seminarium, wykład i inne formy dydaktyczne - K_U04 U2: Posługuje się siatką pojęciową nauk humanistyczno-społecznych, a szczególnie pedagogiki i etyki (K_U04). U3: Umie dostosować sposób podania nauczanych treści do potrzeb odbiorców (K_U04). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Jest świadom pełnionej roli społecznej i zawodowej – (K_K01) K2: Podejmuje próby rozwiązywania problemów etycznych (K_K01) K3: Jest odpowiedzialny moralnie za podejmowane działania wychowawcze (K_K01) K4: Jest odpowiedzialny za przekazywane przez siebie treści i komunikaty – (K_K04) K5: Ma motywację i motywuje innych studentów do nauki (K_K04) K6: Doskonali swoje umiejętności pedagogiczne (K_K04) |
Metody dydaktyczne: | Wykład, wykład konwersatoryjny, prezentacja, dyskusja. |
Skrócony opis: |
Szkolenie pedagogiczno-etyczne służy przygotowaniu studentów do pełnienia roli nauczycieli akademickich i wychowawców młodzieży studenckiej. |
Pełny opis: |
Przedmiot wykładowy ma na celu przekazanie wiedzy pedagogiczno-etycznej potrzebnej do zrozumienia procesu edukacji; wykształcenie umiejętności organizacji procesu kształcenia zgodnie z przyjętymi metodami, celami i efektami kształcenia; wzmocnienie kompetencji komunikacji w procesie nauczania-uczenia się. |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Kwieciński, Z., Śliwerski, B., (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. T. 1. i 2., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. 2. Kwieciński, Z., Nieobecne dyskursy, cz. I – VI, UMK, Toruń 1991 – 2000. 3. Kwieciński, Z., Witkowski, L. (red.), Spory o edukację, IBE, Warszawa 1993. 4. Śliwerski, B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998. 5. Anzenbacher, A., Wprowadzenie do etyki, Wydawnictwo WAM, Kraków 2008. Literatura uzupełniająca 1. Kwieciński, Z. (red.), Alternatywy myślenia o/dla edukacji, IBE, Warszawa 2000. 2. Dudzikowa, M., Czerepaniak-Walczak, M. (red.), Wychowanie. Pojęcia, procesy, konteksty. T. 1 - 5, GWP, Gdańsk 2007 – 2010. 3. Śliwerski, B. (red.), Pedagogika, t. 1- 5, GWP, Gdańsk 2006 – 2010. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny – W1, W2, W3, U2, (60% poprawnych odpowiedzi jest wymaganych do otrzymania pozytywnej oceny) Aktywność – K2, K4, K5, K6 Prezentacja – U1, U3, K1, K3, |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.