Profilaktyka uzależnień
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-AE2-Pu-s1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0919) Ochrona zdrowia (inne)
|
Nazwa przedmiotu: | Profilaktyka uzależnień |
Jednostka: | Zakład Medycyny Zapobiegawczej i Polityki Zdrowotnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny kontaktowe: 30 godzin (15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń), konsultacje: 3 godziny 2. Przygotowanie do ćwiczeń w tym analiza literatury 7 godzin 3. Przygotowanie projektu w formie prezentacji oraz 10 godzin 4. Przygotowanie do egzaminu 10 godzin Razem: 60 godzin = 2p ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: W1: Wymienia przejawy i rodzaje uzależnień (K_W03) W2: Charakteryzuje rodzaje i strategie programów profilaktycznych przeciwko uzależnieniom (K_W33) W3: Rozumie specyfikę profilaktyki środowiskowej uzależnień (K_W33) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: U1: Wykorzystuje swoją wiedzę do dobierania adekwatnej do rodzaju niepełnosprawności wynikającej z uzależnienia strategii profilaktycznej (K_U22) U2: Projektuje program profilaktyczny dla wybranego rodzaju uzależnienia (K_U25) U3: Rozpoznaje rodzaj uzależnienia u osób niepełnosprawnych (K_U14) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K1: Planuje pracę zespołową podczas zadań związanych z tworzeniem lokalnych projektów w obszarze przeciwdziałania uzależnieniom (K_K04) K2: Efektywnie prezentuje własne opinie poparte merytorycznymi argumentami (K_K08) K3: Podejmuje próby rozwiązywania problemów społecznych (K_K08) |
Metody dydaktyczne: | Wykład: - Wykład informacyjny - wykład konwersacyjny - wykład z prezentacją multimedialną Ćwiczenia: - praca w grupach na przedstawionych materiałach (np. testów, dokumentów) - dyskusja dydaktyczna |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - projektu |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Skrócony opis: |
Psychologiczne, społeczne i administracyjne aspekty profilaktyki uzależnień |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć prezentowane są zagadnienia dotyczące polityki redukcji szkód zdrowotnych i społecznych spowodowanych uzależnieniami farmakologicznymi i niefarmakologicznymi oraz strategii działań wobec problemu uzależnień. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Woronowicz B.: Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Media Rodzina. Parpamedia, 2009. 2. Rekomendacje do realizowania i finansowania gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Parpamedia. Wydawnictwo Edukacyjne. 2009. Literatura uzupełniająca: 1. Cierpiałkowska, L. (red.). Oblicza współczesnych uzależnień. Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. 3. Państwowa Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych strona:www.parpa.pl |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: zaliczenie w formie testu z pytaniami zamkniętymi i otwartymi – W1, W2, W3, U3, K3 Ćwiczenia: Projekt programu profilaktycznego i ewaluacja własnej własnej studenta – W2, W3, U1, U2, K1, K2, K3, |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.