Zajęcia do wyboru: Biologiczne podstawy wysiłku fizycznego i treningu sportowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-AU3-Zdw-s1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0511) Biologia
|
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia do wyboru: Biologiczne podstawy wysiłku fizycznego i treningu sportowego |
Jednostka: | Katedra Higieny, Epidemiologii, Ergonomii i Kształcenia Podyplomowego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy fizjologii |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - Udział w wykładach: 15 godzin - Samokształcenie 5 godzin Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 30 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS 2. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach: 15 godzin - konsultacje z nauczycielem akademickim: 1 godzina - przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 8 + 1 = 9 godzin Łączny nakład pracy studenta wynosi 24 godziny, co odpowiada 1 punkt ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W 1 Posiada podstawową wiedzę z fizjologii wysiłku fizycznego K_W04 W2 Wykorzystuje w praktyce wiarygodne informacje medyczne K_W11 W3 Zna zasady bioenergetyki wysiłku fizycznego i jego wpływ na poszczególne układy człowieka K_W10 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 Potrafi prezentować i wyjaśniać problem z zakresu ochrony zdrowia w sposób dostosowany do przygotowania osób oraz grup docelowych. K_U03 U2 Posiada umiejętności przygotowania pisemnego opracowania oraz prezentowania w formie ustnej wyników własnych działań i przemyśleń. K_U26 U3 Potrafi zinterpretować wyniki podstawowych badań wysiłkowych i wykorzystać je w planowaniu i monitorowaniu postępowania żywieniowego K_U08 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 Jest świadomy własnych ograniczeń i wie kiedy skorzystać z porady innego specjalisty. K_K01 K2 Kontynuuje naukę przez całe życie zawodowe w celu stałego uaktualniania wiedzy i umiejętności zawodowych, inspirując przy tym innych K_K02 K3 Demonstruje postawę promującą zdrowie i aktywność fizyczną K_K09 |
Metody dydaktyczne: | WYKŁAD • wykład informacyjny • dyskusja dydaktyczna |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przybliżenie wiedzy na temat zmian zachodzących w organizmie człowieka pod wpływem wysiłku fizycznego. |
Pełny opis: |
Wykłady: Tematykę wykładów stanowią klasyfikację fizjologiczną wysiłku fizycznego. Wpływ wysiłku fizycznego na poszczególne układy oraz metody oceny treningu w wybranych dyscyplinach sportowych. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1.Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego. Górski J. PZWL, Warszawa 2006 2. Fizjologia wysiłku i treningu fizycznego. Górski J. PZWL, Warszawa 2011. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium końcowe obejmuje: treści z wykładów Wykłady: Pisemne zaliczenie z oceną. Kolokwium pytania otwarte- 3 punkty za pytanie (0-15 punktów); > 60%:W1-W4,U1- U2 Przedłużona obserwacja (0-2 punktów; >;50%): K1 Suma uzyskanych punktów : Ocena: < 11 ndst 13-11 dst 14,5-13,5 dst+ 16-15 db 17,5-16,5 db+ 19-18 bdb |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.