Przedmioty do wyboru. Edukacja zdrowotna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-E2-MC/EZ-n1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0919) Ochrona zdrowia (inne)
|
Nazwa przedmiotu: | Przedmioty do wyboru. Edukacja zdrowotna |
Jednostka: | Katedra Promocji Zdrowia |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://moodle.umk.pl/wnoz/ |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | Bilans nakładu pracy 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: *w formie kształcenia na odległość w modelu zsynchronizowanym:10 godzin *godziny konsultacji z nauczycielem w formie kształcenia na odległość, on-line: 5 godzin 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: * wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek: 5 godzin; * zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć: 5 godzin, *czytanie literatury i zapoznanie się z materiałami dydaktycznymi umieszczonymi na platformie e-learningowej: 5 godzin 3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w zaliczeniu na ocenę: 5h Liczbę godzin pracy studenta: 35 godzin (ECTS 1 pkt) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Rozumie uwarunkowania społeczne zdrowia i choroby K_W07 W2: Zna zasady edukacji zdrowotnej i profilaktyki zdrowotnej, w tym oświaty zdrowotnej K_W10 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi komunikować się z pacjentem w procesie edukacji terapeutycznej K_U17 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Posiada świadomość własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów K_K02 K2: Stawia dobro pacjenta na pierwszym miejscu K_K04 K3:Okazuje szacunek pacjentowi i zrozumienie dla różnic światopoglądowych i kulturowych K_K05 |
Metody dydaktyczne: | Metody podające |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - projektu |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z edukacją zdrowotną |
Pełny opis: |
Student będzie potrafił zdefiniować podstawowe pojęcia związane z edukacją zdrowotną i profilaktyką. Student pozna zasady komunikowania się z pacjentem w procesie edukacji oraz dowie się jakie interwencje podejmować dla zmiany zachowań zdrowotnych oraz dla poprawy realizacji procesu terapeutycznego. |
Literatura: |
Borzucka-Sitkieiwcz K. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. IMPULS 2008 Kubica A. Edukacja zdrowotna na tle wybranych czynników a skuteczność terapii antyagregacyjnej u pacjentów po zawale serca. Wyd Nauk UMK 2012 Kubica A. Współpraca z pacjentem – warunek skutecznej terapii w chorobie wieńcowej. Chor. Ser. Naczyń 2009; 6: 131-134 Kubica A i wsp. Compliance, concordance, adherence. Folia Cardiol 2010; 5: 54-57 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę: W1, W2, U1 – projekt multimedialny – prezentacja na jeden z tematów podanych na pierwszym wykładzie. Kryteria oceny: Zgodność tematu z treścią: 0-1 pkt Zastosowany język i treść: 0-2pkt Wyjaśnienie terminów medycznych 0-1pkt Zamieszczone materiały graficzne łatwe do interpretacji dla odbiorcy 0-2pkt Proste wskazówki i narzędzia ułatwiające działanie 0-2pkt Sposób prezentacji materiału: 0-2pkt 10-9 pkt bardzo dobry 8-7 dobry 6 dostateczny 5-0 niedostateczny |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Kubica | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Strona przedmiotu: | http://moodle.umk.pl/wnoz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu jest przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z edukacją zdrowotną |
|
Pełny opis: |
Student będzie potrafił zdefiniować podstawowe pojęcia związane z edukacją zdrowotną i profilaktyką. Student pozna zasady komunikowania się z pacjentem w procesie edukacji oraz dowie się jakie interwencje podejmować dla zmiany zachowań zdrowotnych oraz dla poprawy realizacji procesu terapeutycznego |
|
Literatura: |
Borzucka-Sitkieiwcz K. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. IMPULS 2008 Kubica A. Edukacja zdrowotna na tle wybranych czynników a skuteczność terapii antyagregacyjnej u pacjentów po zawale serca. Wyd Nauk UMK 2012 Kubica A. Współpraca z pacjentem – warunek skutecznej terapii w chorobie wieńcowej. Chor. Ser. Naczyń 2009; 6: 131-134 Kubica A i wsp. Compliance, concordance, adherence. Folia Cardiol 2010; 5: 54-57 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.