Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Przedmioty do wyboru. Edukacja zdrowotna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1800-E2-MC/EZ-n1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0919) Ochrona zdrowia (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przedmioty do wyboru. Edukacja zdrowotna
Jednostka: Katedra Promocji Zdrowia
Grupy:
Strona przedmiotu: http://moodle.umk.pl/wnoz/
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Całkowity nakład pracy studenta:

Bilans nakładu pracy

1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:

*w formie kształcenia na odległość w modelu zsynchronizowanym:10 godzin

*godziny konsultacji z nauczycielem w formie kształcenia na odległość, on-line: 5 godzin

2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:

* wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek: 5 godzin;

* zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć: 5 godzin,

*czytanie literatury i zapoznanie się z materiałami dydaktycznymi umieszczonymi na platformie e-learningowej: 5 godzin

3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w zaliczeniu na ocenę: 5h

Liczbę godzin pracy studenta: 35 godzin (ECTS 1 pkt)


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Rozumie uwarunkowania społeczne zdrowia i choroby K_W07

W2: Zna zasady edukacji zdrowotnej i profilaktyki zdrowotnej, w tym oświaty zdrowotnej K_W10


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Potrafi komunikować się z pacjentem w procesie edukacji terapeutycznej K_U17

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Posiada świadomość własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów K_K02

K2: Stawia dobro pacjenta na pierwszym miejscu K_K04

K3:Okazuje szacunek pacjentowi i zrozumienie dla różnic światopoglądowych i kulturowych K_K05


Metody dydaktyczne:

Metody podające

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- projektu

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z edukacją zdrowotną

Pełny opis:

Student będzie potrafił zdefiniować podstawowe pojęcia związane z edukacją zdrowotną i profilaktyką. Student pozna zasady komunikowania się z pacjentem w procesie edukacji oraz dowie się jakie interwencje podejmować dla zmiany zachowań zdrowotnych oraz dla poprawy realizacji procesu terapeutycznego.

Literatura:

Borzucka-Sitkieiwcz K. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. IMPULS 2008

Kubica A. Edukacja zdrowotna na tle wybranych czynników a skuteczność terapii antyagregacyjnej u pacjentów po zawale serca. Wyd Nauk UMK 2012

Kubica A. Współpraca z pacjentem – warunek skutecznej terapii w chorobie wieńcowej. Chor. Ser. Naczyń 2009; 6: 131-134

Kubica A i wsp. Compliance, concordance, adherence. Folia Cardiol 2010; 5: 54-57

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę: W1, W2, U1 – projekt multimedialny – prezentacja na jeden z tematów podanych na pierwszym wykładzie.

Kryteria oceny:

Zgodność tematu z treścią: 0-1 pkt

Zastosowany język i treść: 0-2pkt

Wyjaśnienie terminów medycznych 0-1pkt

Zamieszczone materiały graficzne łatwe do interpretacji dla odbiorcy 0-2pkt

Proste wskazówki i narzędzia ułatwiające działanie 0-2pkt

Sposób prezentacji materiału: 0-2pkt

10-9 pkt bardzo dobry

8-7 dobry

6 dostateczny

5-0 niedostateczny

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Kubica
Prowadzący grup: (brak danych)
Strona przedmiotu: http://moodle.umk.pl/wnoz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Cele przedmiotu jest przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z edukacją zdrowotną

Pełny opis:

Student będzie potrafił zdefiniować podstawowe pojęcia związane z edukacją zdrowotną i profilaktyką. Student pozna zasady komunikowania się z pacjentem w procesie edukacji oraz dowie się jakie interwencje podejmować dla zmiany zachowań zdrowotnych oraz dla poprawy realizacji procesu terapeutycznego

Literatura:

Borzucka-Sitkieiwcz K. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. IMPULS 2008

Kubica A. Edukacja zdrowotna na tle wybranych czynników a skuteczność terapii antyagregacyjnej u pacjentów po zawale serca. Wyd Nauk UMK 2012

Kubica A. Współpraca z pacjentem – warunek skutecznej terapii w chorobie wieńcowej. Chor. Ser. Naczyń 2009; 6: 131-134

Kubica A i wsp. Compliance, concordance, adherence. Folia Cardiol 2010; 5: 54-57

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)