Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Przedmioty do wyboru: Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1800-E2-Mar-s1/Mc
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przedmioty do wyboru: Marketing
Jednostka: Katedra Nauk Społecznych i Medycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Całkowity nakład pracy studenta:

1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:

- udział w wykładach: 10 godzin

- przeprowadzenie zaliczenia wykładu: 1 godzina

Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 11 godzin, co odpowiada 0,5 pkt. ECTS.


2.Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach: 10 godzin

- czytanie wskazanej literatury: 10 godzin

- przygotowanie do zaliczeń + zaliczenia: 4 + 1 = 5 godzin

Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 godziny, co odpowiada 1,0 pkt. ECTS.


3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:

nie dotyczy


4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:

- przygotowanie do zaliczeń + zaliczenia: 4 + 1 = 5 godziny (0,2 pkt. ECTS).


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług zdrowotnych (K_W53)

W2: Identyfikuje makro- i mikrootoczenie podmiotów leczniczych (K_W53)

W3: Wymienia i opisuje elementy marketingu-mix (K_W55)

W4: Przedstawia charakterystyczne cechy usług zdrowotnych (K_W55)

W5: Opisuje etapy procesu badań marketingowych (K_W55)


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Wykorzystuje odpowiednie metody i techniki zbierania danych oraz informacji niezbędnych w pracy fizjoterapeuty (K_U15)

U2: Prezentuje własne poglądy i stanowisko na temat skuteczności stosowania marketingu w podmiotach leczniczych (K_U20)

U3: Dostosowuje usługę zdrowotną do oczekiwań różnych grup pacjentów (K_U17)


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Pogłębienia wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania marketingowego w sektorze usług zdrowotnych (K_K01)

K2: Uczestniczy w dyskusji na temat doboru skutecznych instrumentów marketingu-mix w podmiotach leczniczych (K_K07)


Metody dydaktyczne:

Wykłady:

• wykład informacyjny

• wykład problemowy


Skrócony opis:

Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi oraz aspektami praktycznymi z zakresu marketingu

Pełny opis:

Wykłady mają na celu przyswojenie podstawowych pojęć z zakresu marketingu usług zdrowotnych oraz charakterystyki usług medycznych.

Literatura:

Literatura obowiązująca:

• Bukowska-Piestrzyńska A., Marketing usług zdrowotnych. Od budowania wizerunku placówki do zadowolenia klientów, CEDEWU, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca:

• Krot K., Jakość i marketing usług medycznych, Wydawnictwo ABC, Poznań 2008 r.

• Rudawska I., Opieka zdrowotna. Aspekty rynkowe i marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia wykładów:

1. Kolokwium końcowe pisemne w formie testu wielokrotnego wyboru obejmujące treści wykładów.

2. Dla chętnych możliwość aktywności i udziału w dyskusji za dodatkowe punkty (1 plus= 1 punkt).

3. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie, co najmniej 60% punktów.

4. Obowiązkowa obecność na 60% wykładów. Pozostałe nieobecności muszą zostać usprawiedliwione.

Na ocenę końcowa składają się punkty uzyskane z: kolokwium, oceny ciągłej wg następującej skali:

Na ocenę 5,0: 100-98%

Na ocenę 4,5: 97-89%

Na ocenę 4,0: 88-80%

Na ocenę 3,5: 79-71%

Na ocenę 3,0: 70-60%

Ocena 2,0: poniżej 60%

5. Metody weryfikacji:

• Zaliczenie pisemne – W1-W5, U1-U3, K1

• Aktywne uczestnictwo i możliwość dyskusji – K1-K2

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Zielińska-Więczkowska
Prowadzący grup: Żaneta Skinder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi oraz aspektami praktycznymi z zakresu marketingu

Pełny opis:

Wykłady mają na celu przyswojenie podstawowych pojęć z zakresu marketingu usług zdrowotnych oraz charakterystyki usług medycznych.

Literatura:

Literatura obowiązująca:

• Bukowska-Piestrzyńska A., Marketing usług zdrowotnych. Od budowania wizerunku placówki do zadowolenia klientów, CEDEWU, Warszawa 2012.

Literatura uzupełniająca:

• Krot K., Jakość i marketing usług medycznych, Wydawnictwo ABC, Poznań 2008 r.

• Rudawska I., Opieka zdrowotna. Aspekty rynkowe i marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Zielińska-Więczkowska
Prowadzący grup: Żaneta Skinder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Zielińska-Więczkowska
Prowadzący grup: Żaneta Skinder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)