Diagnostyka audiologiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-E3-Da-n1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0914) Diagnostyka medyczna i techniki terapeutyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnostyka audiologiczna |
Jednostka: | Katedra Otolaryngologii, Foniatrii i Audiologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 20 godzin w tym: - udział w wykładach 10 godzin - udział w ćwiczeniach 10 godzin Czas poświęcony na indywidualną pracę studenta: - przygotowanie do ćwiczeń: 5 h - czytanie wskazanej literatury: 5 h 3. Czas wymagany do przygotowania się do egzaminu: 10 h Ogólna liczba godzin pracy studenta wynosi: 40 co odpowiada 1 punktowi ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Wiedza: K_W28 – Student zna elementy procesu diagnostyki audiologicznej K_W30 – Student zna rodzaje niedosłuchu oraz metody wykorzystywane w diagnostyce niedosłuchu. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Umiejętności: K_U26 – Student posiada umiejętność prezentowania w formie ustnej wyników własnych działań i przemyśleń |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Kompetencje: K_K03 – Student posiada umiejętność stałego dokształcania się K_K06 – Student przestrzega praw pacjenta, w tym prawa do informacji dotyczącej proponowanego postępowania diagnostycznego i leczniczego oraz jego możliwych następstw i ograniczeń. |
Metody dydaktyczne: | Wykład, prezentacje multimedialne, asystowanie w pracy Poradni Audiologicznej , Asystowanie w badaniach 1 poziomu referencyjnego. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Diagnostyka audiologiczna to przedmiot, który obejmuje swoim zakresem podstawowe pojęcia związane z rozpoznawaniem niedosłuchu i przedstawia metody badania narządu słuchu. |
Pełny opis: |
Wykład rozpoczynają zagadnienia wstępne, dotyczące fizjologii narządu słuchu oraz zagadnienia dotyczące rodzajów niedosłuchu i najczęstszych przyczyn niedosłuchu. Omówione są najczęstsze patologie powodujące niedosłuch i przedstawione są poszczególne metody badań słuchu subiektywne oraz obiektywne. |
Literatura: |
Audiologia kliniczna zarys – red. A. Pruszewicz, wyd. czwarte, Wyd.AM w Poznaniu 2010 Audiologia kliniczna red. M. Śliwińska- Kowalska, Mediton 2005 Otolaryngologia dziecięca. red. D. Gryczyńska, Alfa-Medica Press 2007 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: zaliczenie pisemne (30 pytań testowych) Zaliczenie (ZAL) - student/ka odpowiedział(a) prawidłowo na co najmniej 20 pytań, potwierdzając tym samym znajomość najczęstszych patologii powodujących niedosłuch u dzieci, czynników ryzyka uszkodzenia słuchu u dzieci, najczęściej występujących zespołów wad wrodzonych z niedosłuchem oraz etiologię niedosłuchu w zespołach wad wrodzonych oraz niedosłuchu izolowanego, uwarunkowanego genetycznie. Ponadto uzyskany wynik potwierdza umiejętność wykorzystania przez studenta/kę wiedzy teoretycznej poszerzonej o własne wnioski w praktycznym wymiarze oraz umiejętność uzupełniania wiedzy o wskazane podczas wykładów materiały. Niezaliczenie (NZAL) - student/ka odpowiedział(a) prawidłowo na mniej niż 20 pytań, potwierdzając tym samym brak znajomości najczęstszych patologii powodujących niedosłuch u dzieci, czynników ryzyka uszkodzenia słuchu u dzieci, najczęściej występujących zespołów wad wrodzonych z niedosłuchem oraz etiologię niedosłuchu w zespołach wad wrodzonych oraz niedosłuchu izolowanego, uwarunkowanego genetycznie. Ponadto uzyskany wynik potwierdza brak umiejętności wykorzystania przez studenta/kę wiedzy teoretycznej poszerzonej o własne wnioski w praktycznym wymiarze oraz brak umiejętności uzupełniania wiedzy o wskazane podczas wykładów materiały. |
Praktyki zawodowe: |
Dla przedmiotu nie są przewidziane praktyki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.