Choroby cywilizacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-F1-ChC-2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0912) Medycyna
|
Nazwa przedmiotu: | Choroby cywilizacyjne |
Jednostka: | Katedra Higieny, Epidemiologii, Ergonomii i Kształcenia Podyplomowego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy fizjologii, Podstawy patofizjologii |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - udział w wykładach: 10 godzin - udział w ćwiczeniach: 30 godzin - konsultacje z nauczycielem akademickim: 1 godzin Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 31 godziny, co odpowiada 1,2 punktowi ECTS 2. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w wykładach: 10 godzin - udział w ćwiczeniach: 30 godzin - przygotowanie do ćwiczeń: 4 godzin - czytanie wskazanej literatury: 2 godzin - konsultacje z nauczycielem akademickim: 1 godzina - przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 2 + 1 = 3 godzin Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Objaśnia skalę problemów niepełnosprawności w ujęciu demograficznym i epidemiologicznym K_W08 W2: Zna zasady organizacji badań naukowych K_W28 W3: Analizuje krytycznie piśmiennictwo naukowe K_W31 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Wykorzystuje wiedzę o zdrowiu, zagrożeniu zdrowia i skali niepełnosprawności w ujęciu demograficznym oraz epidemiologicznym - K_U03 U2: Interpretuje dane epidemiologiczne i biostatystyczne - K_U23 U3: współdziała w organizacji i prowadzeniu badań naukowych - K_U28 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K01 K2: wie, kiedy zwrócić się do ekspertów, mając na względzie świadomość własnych ograniczeń K_K02 K3: Demonstruje postawę promującą zdrowie i aktywność fizyczną K_K10 |
Metody dydaktyczne: | Wykłady: wykład informacyjny wykład problemowy Ćwiczenia: metody eksponujące: pokaz dyskusja dydaktyczna analiza przypadków |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat wysiłku fizycznego i jego związku z występowaniem chorób cywilizacyjnych. |
Pełny opis: |
Tematykę wykładów stanowią działania profilaktyczne, z uwzględnieniem wysiłku fizycznego w chorobach cywilizacyjnych Tematykę ćwiczeń stanowi zakres wiedzy z fizjologii wysiłku fizycznego w poszczególnych układach oraz chorobach, które zostały zakwalifikowane do tak zwanej grupy chorób cywilizacyjnych. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego. Górski J. PZWL, Warszawa 2006 2. Fizjologia wysiłku i treningu fizycznego. Górski J. PZWL, Warszawa 2011. 3. Wykłady z fizjologii człowieka, Małgorzata Tafil-Klawe, Jacek Klawe, Warszawa 2010, wyd.1 4. Podstawy patofizjologii człowieka. Piotr Thor, Wydawnictwo UJ, Kraków 2001 |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny (pytania otwarte): W1-W3, U1-U3; >50% Przedłużona obserwacja: K1<60% |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.