Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Zarządzanie i marketing w fizjoterapii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1800-F2-ZiMwF-N2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie i marketing w fizjoterapii
Jednostka: Katedra Nauk Społecznych i Medycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Zarządzanie i marketing w fizjoterapii powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu przedsiębiorczości na poziomie szkoły średniej, a także elementarną wiedzę z matematyki.

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:

- udział w wykładach: 10 godzin

- udział w seminariach: 5 godzin

- przeprowadzenie zaliczenia teoretycznego: 1 godziny

- konsultacje z nauczycielem: 1 godzina

Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 17 godzin, co odpowiada 0,6 pkt. ECTS.


2. Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach: 10 godzin

- udział w seminariach: 5 godzin

- czytanie wskazanej literatury: 6 godzin

- konsultacje z nauczycielem: 1 godzina

- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 7 + 1 = 8 godzin

Łączny nakład pracy studenta wynosi 30 godzin, co odpowiada

1 pkt. ECTS.


3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:

- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 7 + 1 = 8 godzin

co odpowiada 0,3 pkt. ECTS.


4. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:

- udział w seminariach: 5 godzin, co odpowiada 0,2 pkt. ECTS

Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy.


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Objaśnia podstawowe pojęcia i definicje marketingu oraz zasady koncepcji marketingowej (K_W24)

W2: Opisuje rodzaje i kryterium segmentacji sektora ochrony zdrowia oraz dokonuje analizy otoczenia jednostek opieki medycznej (K_W22)

W3: Rozpoznaje rodzaje kierowników, typy zachowań kierowniczych, role oraz umiejętności kierownicze (K_W24)

W4: Wymienia narzędzia materialne i niematerialne motywowania pracowników (K_W24)

W5: Wymienia rodzaje i typy struktur organizacyjnych jednostek świadczących usługi zdrowotne (K_W22)

W6: Wymienia i opisuje elementy narzędzi marketingu-mix (K_W24)

W7: Rozpoznaje podstawowe style kierowania (K_W24)

W8: Klasyfikuje style negocjacji i techniki negocjowania (K_W24)



Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Potrafi wybrać odpowiednie metody i narzędzia motywowania w zależności od indywidualnych potrzeb pracownika (K_U26)

U2: Potrafi uzasadnić zastosowanie działań marketingowych w jednostkach świadczących usługi zdrowotne (K_U26)

U3: Rozróżnia rodzaje i przyczyny konfliktów oraz wybiera skuteczne metody ich rozwiązywania (K_U26)

U4: Potrafi podać style i opisać techniki negocjacji (K_U26)

U5: Potrafi dobrać style kierowania i zachowań do specyfiki działalności oraz warunków organizacji (K_U26)



Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Prezentuje własne poglądy związane z tematyką zarządzania i marketingu usług zdrowotnych korzystając z różnych źródeł i informacji (K_K01)

K2: Zajmuje podparte argumentacją stanowisko na tematy problemowe wykorzystując wiedzę ekspertów (K_K01)

K3: Pogłębia wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania i marketingu w sektorze usług zdrowotnych korzystając z wiedzy innych (K_K01)



Metody dydaktyczne:

Wykłady:

• wykład informacyjny

• wykład konwersatoryjny

Seminaria:

• dyskusja dydaktyczna

• analiza przypadków

• metody symulacyjne (studium przypadku; sytuacje symulowane)

• metody eksponujące: film, pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- seminaryjna
- studium przypadku

Skrócony opis:

Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi oraz aspektami praktycznymi z zakresu zarządzania i marketingu. Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu komunikacji społecznej oraz zarządzania personelem.

Pełny opis:

Przedmiot realizowany w formie wykładów i seminariów.

Wykłady mają za zadanie wyposażyć studenta w podstawową wiedzę z zakresu zarządzania i funkcji marketingu. Na wykładach student poznaje istotę i zasady przeprowadzania segmentacji rynku usług zdrowotnych. Zaznajamia się z rolą motywacji w kierowaniu zachowaniami.

Na seminariach student poznaje: elementy marketingu – mix, rodzaje i style kierowania, konflikty i sposoby ich rozwiązywania oraz style i techniki negocjacji. Przedstawiona zostaje teoria komunikacji społecznej i zasady skutecznego przekazu informacji.

Literatura:

Literatura obowiązująca:

• Bukowska-Piestrzyńska A., Marketing usług zdrowotnych. Od budowania wizerunku placówki do zadowolenia klientów, CEDEWU, Warszawa 20012.

Literatura uzupełniająca:

• Nogalski B., Rybicki J. (red.), Nowoczesne zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2002.

• Stephen M. Shortell, Arnold D. Kaluzny, Podstawy zarządzania opieką zdrowotną, Vesalius.

Metody i kryteria oceniania:

1. Kolokwium pisemne w formie 5 pytań otwartych obejmujące treści wykładów (0-25 punktów > 60%) – W1-W6, U1-U2, K1

2. Zaliczenie końcowe pisemne obejmujące treści seminariów w formie 5 pytań otwartych wg punktacji (0-25 punktów > 60%) - W7-W10, U3, U5-U6, K3-K6

3. Ocena ciągła na zajęciach obejmująca: bieżące przygotowanie do zajęć, udział w dyskusji, aktywność i analizy przypadków - przedłużona obserwacja (ilość punktów uzależniona od ilości spotkań): W7-W10, U1-U2, U3-U6, K1-K5

4. Przygotowanie prezentacji na temat podany przez prowadzącego (max 5 punktów) - dla osób chętnych - W1-W10, U2, U4

Na ocenę końcowa składają się punkty uzyskane z: kolokwium, oceny ciągłej i prezentacji wg następującej skali:

Na ocenę 5,0: 100-98%

Na ocenę 4,5: 97-89%

Na ocenę 4,0: 88-80%

Na ocenę 3,5: 79-71%

Na ocenę 3,0: 70-60%

3. Ocena 2,0: poniżej 60%

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halina Zielińska-Więczkowska
Prowadzący grup: Żaneta Skinder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)