Nauki ogólne: Podstawy terapii zajęciowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-F4-Podstzj-NJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauki ogólne: Podstawy terapii zajęciowej |
Jednostka: | Katedra Geriatrii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | Rok akademicki 2020/2021 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela: - udział w wykładach - 10 h - udział w ćwiczeniach - 10 h 2. Czas poświęcony przez słuchacza na pracę indywidualną: - czytanie literatury – 5 h 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: - przygotowanie do zaliczenia – 5 h Łączny nakład pracy: 30 h (punkt 1 ECTS) Rok akademicki 2021/2022 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela: - udział w wykładach - 10 h - udział w ćwiczeniach - 10 h 2. Czas poświęcony przez słuchacza na pracę indywidualną: - czytanie literatury – 20 h 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: - przygotowanie do zaliczenia – 20 h Łączny nakład pracy: 60 h (2 punkty ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1 - omawia teoretyczne podstawy terapii zajęciowej K_W18 W2 – zna rodzaje, metody i formy terapii zajęciowej oraz ich zastosowanie w dążeniu do psycho-fizycznego dobrostanu pacjenta K_W13 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 - tworzy i realizuje programy terapii zajęciowej uwzględniając oczekiwania i ograniczenia wynikające ze stanu zdrowia, sytuacji socjalnej i/ lub środowiska K_U07 U2 - interpretuje kontrowersyjne zjawiska związane z praktyką medyczną w kontekście etycznym K_U24 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | EK_K01 - wie, kiedy zwrócić się o pomoc do ekspertów, będąc świadomy własnych ograniczeń K_K01 |
Metody dydaktyczne: | wykład informacyjny pogadanka dyskusja dydaktyczna analiza przypadków pokaz |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu słuchacze poznają teoretyczne i praktyczne podstawy terapii zajęciowej. |
Pełny opis: |
Wykład W ramach przedmiotu słuchacze poznają możliwości zastosowania metod i technik terapii zajęciowej w pracy z różnymi grupami odbiorców: dziećmi, osobami w podeszłym wieku oraz pacjentami z niepełnosprawnością fizyczną i / lub intelektualną. Poznają rys historyczny i rozwój terapii zajęciowej na świecie i w Polsce, a także jej zakres, cele i przykładowe modele praktyki, rolę terapeuty zajęciowego. Nauczą się rozróżniać metody, techniki i formy terapii zajęciowej. Ćwiczenia W ramach ćwiczeń słuchacze wykorzystują w praktyce wybrane techniki z zakresu terapii zajęciowej, ze szczególnym uwzględnieniem ergoterapii i arteterapii. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bac. A. Terapia zajęciowa, Warszawa, 2016, PZWL 2. Misiorek A. Współczesna terapia zajęciowa, Warszawa, 2019, PZWL 3. Rottermund J. Terapia zajęciowa w rehabilitacji medycznej, Bielsko-Biała, 2016, Alfa Medica Press Literatura uzupełniająca: 1. Bac A. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu, Warszawa, 2018, PZWL 2. Janus E. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną, Warszawa, 2018, PZWL 3. Kulis A. Terapia zajęciowa dzieci, Warszawa, 2019, PZWL 4. Smrokowska-Reichmann A. Terapia zajęciowa w geriatrii, Warszawa, 2017, PZWL |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: aktywność / referat (0 – 10 punktów; > 50%): W1, W2 Ćwiczenia: Realizacja projektu praktycznego (0 – 8 punktów; > 50%): U1, U2, Przedłużona obserwacja (0 – 2 punktów; > 50%): K1 Suma uzyskanych punktów: Ocena: < 10 ndst 11-12 dst 13-14 dst+ 15-16 db 17-18 db+ 19-20 bdb |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kornelia Kędziora-Kornatowska, Michalina Radzińska | |
Prowadzący grup: | Michalina Radzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu słuchacze poznają teoretyczne i praktyczne podstawy terapii zajęciowej. |
|
Pełny opis: |
Wykład W ramach przedmiotu słuchacze poznają możliwości zastosowania metod i technik terapii zajęciowej w pracy z różnymi grupami odbiorców: dziećmi, osobami w podeszłym wieku oraz pacjentami z niepełnosprawnością fizyczną i / lub intelektualną. Poznają rys historyczny i rozwój terapii zajęciowej na świecie i w Polsce, a także jej zakres, cele i przykładowe modele praktyki, rolę terapeuty zajęciowego. Nauczą się rozróżniać metody, techniki i formy terapii zajęciowej. Ćwiczenia W ramach ćwiczeń słuchacze wykorzystują w praktyce wybrane techniki z zakresu terapii zajęciowej, ze szczególnym uwzględnieniem ergoterapii i arteterapii. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bac. A. Terapia zajęciowa, Warszawa, 2016, PZWL 2. Misiorek A. Współczesna terapia zajęciowa, Warszawa, 2019, PZWL 3. Rottermund J. Terapia zajęciowa w rehabilitacji medycznej, Bielsko-Biała, 2016, Alfa Medica Press Literatura uzupełniająca: 1. Bac A. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu, Warszawa, 2018, PZWL 2. Janus E. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną, Warszawa, 2018, PZWL 3. Kulis A. Terapia zajęciowa dzieci, Warszawa, 2019, PZWL 4. Smrokowska-Reichmann A. Terapia zajęciowa w geriatrii, Warszawa, 2017, PZWL |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kornelia Kędziora-Kornatowska | |
Prowadzący grup: | Michalina Radzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu słuchacze poznają teoretyczne i praktyczne podstawy terapii zajęciowej. |
|
Pełny opis: |
Wykład W ramach przedmiotu słuchacze poznają możliwości zastosowania metod i technik terapii zajęciowej w pracy z różnymi grupami odbiorców: dziećmi, osobami w podeszłym wieku oraz pacjentami z niepełnosprawnością fizyczną i / lub intelektualną. Poznają rys historyczny i rozwój terapii zajęciowej na świecie i w Polsce, a także jej zakres, cele i przykładowe modele praktyki, rolę terapeuty zajęciowego. Nauczą się rozróżniać metody, techniki i formy terapii zajęciowej. Ćwiczenia W ramach ćwiczeń studenci wykorzystują w praktyce wybrane techniki z zakresu terapii zajęciowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bac. A. Terapia zajęciowa, Warszawa, 2016, PZWL 2. Misiorek A. Współczesna terapia zajęciowa, Warszawa, 2019, PZWL 3. Rottermund J. Terapia zajęciowa w rehabilitacji medycznej, Bielsko-Biała, 2016, Alfa Medica Press Literatura uzupełniająca: 1. Bac A. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu, Warszawa, 2018, PZWL 2. Janus E. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną, Warszawa, 2018, PZWL 3. Kulis A. Terapia zajęciowa dzieci, Warszawa, 2019, PZWL 4. Smrokowska-Reichmann A. Terapia zajęciowa w geriatrii, Warszawa, 2017, PZWL |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.