Zarządzanie opieką: Komunikacja kliniczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-P1-Komter-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0910) Ochrona zdrowia
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie opieką: Komunikacja kliniczna |
Jednostka: | Katedra i Zakład Promocji Zdrowia |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 15 godz., w tym : - udział w ćwiczeniach : 15 godz. 2. Czas poświęcony na indywidualną pracę studenta: - przygotowanie do ćwiczeń: 20 godz. - czytanie wskazanej literatury: 20 godz. Ogólna liczba godzin pracy studenta wynosi: 55 godz. co odpowiada 2 punktom ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu komunikowania się z pacjentem dorosłym i dzieckiem, jego rodziną i interdyscyplinarnym zespołem terapeutycznym w sprawowaniu opieki. A.W39. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Umie samodzielnie komunikować się z pacjentem uwzględniając jego stan zdrowia i możliwości intelektualne. A.U32. U2: Umie samodzielnie komunikować się w interdyscyplinarnym zespole terapeutycznym A.U32. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Krytycznie ocenia własne kompetencje w zakresie komunikowanie się z pacjentem, jego rodziną i z zespołem terapeutycznym B.K9. |
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia: • dyskusja dydaktyczna, • burza mózgów, • inscenizacja |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - inscenizacja |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - giełda pomysłów |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami teorii komunikacji oraz wykształcenie umiejętności komunikowania w różnych sytuacjach klinicznych. |
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują 5 spotkań seminaryjnych poświęconych różnym aspektom i wymiarom komunikacji klinicznej. Ich celem jest udoskonalenie warsztatu w zakresie komunikacji terapeutycznej z pacjentem, jego rodziną i w interdyscyplinarnym zespole terapeutycznym. Przedmiot pozwoli na świadome korzystanie z określonych modeli oraz wzorów pracy z różnorodnymi grupami społecznymi. |
Literatura: |
1. Makara – Studzińska M.: Komunikacja z pacjentem. Czelej 2012 2. Kęsy M.: Relacje i komunikacja w świecie medycznym. Wydawnictwo UJ 2014 3. Nęcki Z.: Komunikowanie interpersonalne. Warszawa 2008 4. Berne E.: W co grają ludzie, psychologia stosunków międzyludzkich. PWN, Warszawa 2008 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest 100% obecności na zajęciach oraz aktywne uczestnictwo i wypełnienie kwestionariusza ewaluacyjnego (A.W39, A.U32). Ocena 360 stopni (B.K9). |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.