Metodologia nauczania pierwszej pomocy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1800-R1-MeNPP-N1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0914) Diagnostyka medyczna i techniki terapeutyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Metodologia nauczania pierwszej pomocy |
Jednostka: | Katedra Medycyny Ratunkowej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać wiedzę z zakresu pierwszej pomocy oraz dydaktyki. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela - udział w wykładach - 5 godzin (0,2 ECTS) - udział w ćwiczeniach - 30 godzin (1,2 ECTS) 35 h = 1,4 ECTS 2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną: - czytanie literatury - 10h (0,12 ECTS) -opisywanie programów zajęć - 10h (0,2 ECTS) -przygotowanie pozoracji - 4h (0,16 ECTS) 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: - przygotowanie do zaliczenia - 10h (0,4 ECTS) - przeprowadzenie zaliczenia - 6h (0,24 ECTS) Łączny nakład pracy: 75 h = 3 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: W1 społeczną rolę ratownika medycznego (K_W62); W2 problematykę postępowania w sytuacjach interwencji kryzysowych oraz zasady i metody radzenia sobie ze stresem przy wykonywaniu zawodu ratownika medycznego (K_W87); |
Efekty uczenia się - umiejętności: | W zakresie umiejętności absolwent potrafi: U1 udzielać informacji o podstawowych zabiegach i czynnościach dotyczących pacjenta oraz informacji na temat jego stanu zdrowia (K_U22); U2 przestrzegać zasad etycznych podczas wykonywania działań zawodowych (K_U23); U3 stosować się do zasad bezpieczeństwa sanitarno-epidemiologicznego oraz profilaktyki chorób zakaźnych i niezakaźnych (K_U26); U4 podnosić swoje kwalifikacje i przekazywać wiedzę innym (K_U30); |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | W zakresie kompetencji społecznych, student jest gotów do: KS1 kierowania się dobrem społecznym (K_K06). |
Metody dydaktyczne: | Wykłady: ● wykład informacyjny ● wykład problemowy ● dyskusja dydaktyczna Ćwiczenia: ● ćwiczenia praktyczne pojedynczo i w parach, ● prezentacja przez prowadzącego, ● prezentacje power point, ● filmy instruktażowe. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Skrócony opis: |
Przedmiot metodologia nauczania pierwszej pomocy, przygotowuje przyszłych ratowników medycznych do nauczania. |
Pełny opis: |
Absolwent kierunku ratownictwo medyczne posiadający dyplom, może również prowadzić zajęcia z zakresu pierwszej pomocy. Niezbędne jest posiadanie wiedzy o metodologii prowadzenia zajęć, oraz radzenia sobie z problemowymi kursantami. Przedmiot przygotowuje absolwenta do pełnienia roli instruktora. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Wytyczne ERC 2021 Literatura uzupełniająca: 1. Podstawy dydaktyki medycznej, Wasyluk, 1986 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady: Zaliczenie Obecność na zajęciach >50% Ćwiczenia: Zaliczenie Obecność na zajęciach >50% Zaliczenie praktyczne - przedstawienie wybranego fragmentu szkolenia z pierwszej pomocy - (0-20 pkt;>60%) Punktacja Ocena 18-20 5 15-17 4 ≥13-14 3 ≤12 nzal Do oceny uwzględniane jest: ● postawa studenta 0-2 pkt. ● rzetelność przekazywanych informacji 0-4 pkt. ● atrakcyjność szkolenia 0-4 pkt. ● interakcja z uczestnikami szkolenia 0-2 pkt. ● pozoracje 0-2 pkt. ● sposób radzenia sobie z problemowymi uczestnikami 0-4 pkt. ● ocena ogólna 0-2 pkt. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ahmad El-Essa | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot metodologia nauczania pierwszej pomocy, przygotowuje przyszłych ratowników medycznych do nauczania. |
|
Pełny opis: |
Absolwent kierunku ratownictwo medyczne posiadający dyplom, może również prowadzić zajęcia z zakresu pierwszej pomocy. Niezbędne jest posiadanie wiedzy o metodologii prowadzenia zajęć, oraz radzenia sobie z problemowymi kursantami. Przedmiot przygotowuje absolwenta do pełnienia roli instruktora. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Wytyczne ERC 2021 Literatura uzupełniająca: 1. Podstawy dydaktyki medycznej, Wasyluk, 1986 |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.