Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Pedagogika specjalna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1800-pod-t-pedspec
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0310) Nauki społeczne i psychologiczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Pedagogika specjalna
Jednostka: Katedra i Zakład Pedagogiki i Dydaktyki Pielęgniarskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:

- udział w wykładach - 10 h

2. Czas poświęcony przez słuchacza na pracę indywidualną:

- czytanie literatury - 30 h

3. przygotowanie do zaliczenia – 10 h

Łączny nakład pracy: 50 h (2 punkty ECTS)


Efekty uczenia się - wiedza:

EK_W05 - wyjaśnia zagadnienia pedagogiczne w aspekcie pracy terapeuty zajęciowego

Efekty uczenia się - umiejętności:

EK_U07 - rozpoznaje i rozwiązuje podstawowe problemy pedagogiczne w procesie terapii zajęciowej

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

EK_K01 - wie, kiedy zwrócić się o pomoc do ekspertów, będąc świadomy własnych ograniczeń

Metody dydaktyczne:

wykład informacyjny, wykład problemowy, analiza przypadków

Skrócony opis:

W ramach przedmiotu słuchacze poznają podstawowe zagadnienia teoretyczne i praktyczne zastosowania pedagogiki specjalnej

Pełny opis:

Celem zajęć dydaktycznych z pedagogiki specjalnej jest opanowanie przez słuchacza różnych zagadnień teoretycznych dotyczących miejsca pedagogiki w systemie nauk pedagogicznych, zaznajomienie z podstawową aparaturą pojęciową pedagogiki specjalnej, wyjaśnieniem różnych problemów społecznych, integracyjnych, edukacyjnych, rewalidacyjnych w procesie terapeutycznym.

Literatura:

Dykcik W. (red.). Pedagogika specjalna. Wyd. VIII, UAM, Poznań, 2009

Efekty uczenia się:

Wykład:

EK_W05 - wyjaśnia zagadnienia pedagogiczne w aspekcie pracy terapeuty zajęciowego

EK_U07 - rozpoznaje i rozwiązuje podstawowe problemy pedagogiczne w procesie terapii zajęciowej

EK_K01 - wie, kiedy zwrócić się o pomoc do ekspertów, będąc świadomy własnych ograniczeń

Metody i kryteria oceniania:

Wykład:

Zaliczenie pisemne ( 0-20 p) >50 % – EK_W05, EK_U07,

Przedłużona obserwacja (0-2 pkt) >50 % - EK_K01

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)