Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zarządzanie sytuacją kryzysową

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2051-DZ-S1-2-BR-ZSK Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0388) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, dziennikarstwem i informacją
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie sytuacją kryzysową
Jednostka: Wydział Politologii i Studiów Międzynarodowych (2009-2019)
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu nauk o komunikowaniu i public relations

Efekty uczenia się - wiedza:

Po zakończeniu kursu student ma wiedzę na temat podstawowych zasad prowadzenia działań w sytuacji kryzysu komunikacyjnego.

- Posiada podstawowe informache z zakresu technik zarządzania sytuacją kryzysową w obszarze komunikacji



Efekty uczenia się - umiejętności:

Potrafić wymienić i wybrać stosowne do sytuacji komunikacyjnej narzędzia. Potrafi przygotować przewodnik kryzysowy dla organizacji

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Rozwija umiejętności pracy zespołowej.

Metody dydaktyczne poszukujące:

- giełda pomysłów
- laboratoryjna
- okrągłego stołu
- studium przypadku
- sytuacyjna

Skrócony opis:

Public relations i jego rola w zarządzaniu sytuacją kryzysową

Sytuacje kryzysowe w komunikacji a reputacja i wizerunek organizacji– podstawowe informacje

Manual kryzysowy cz. 1

Manual kryzysowy cz.2

Media relations w sytuacji kryzysowej

Strategie działania w sytuacji kryzysowej

Zajęcia warsztatowe

Pełny opis:

Zajęci w ramach zajęć poznają zagadnienia związane ze specyfiką zarządzania komunikacją w sytuacji kryzysu komunikacyjnego (wizerunkowego) różnego typu instytucji i organizacji, funkcjonujących w różnych środowisku.

Na zajęciach omówione zostaną najważniejsze narzędzia komunikacyjne,które warto wykorzystywać w czasie zarządzania kryzysem.

Uczestnicy nauczą się przygotowywać przewdonik antykryzysowy, poznają jego części składowe.

Zapoznają się także z zasadami relacji z mediami w czasie kryzysu.

Najważniejszą częścią krusu będą jednak zadania zespołowe polegające na konieczności rozwiązania konkretnych przypadków.

Literatura:

K. Wojcik. 2013, PR Wiarygodny Dialog z Otoczeniem.

P. F. Anthonissen, 2010, Komunikacja kryzysowa

Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków.ZFPR.

Metody i kryteria oceniania:

Aby uzyskać pozytywną ocenę z przedmiotu należy:

1. uczestniczyć w zajęciach (limit nieobecności 3 spotkania)

2. uczestniczyć w pracach zespołowych

3. rozwiązać indywidualny case końcowy

Praktyki zawodowe:

Nie wymagane.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/18" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-25
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Brodzińska-Mirowska
Prowadzący grup: Barbara Brodzińska-Mirowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-24
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adrianna Czarnecka
Prowadzący grup: Adrianna Czarnecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.