Public Relations w internecie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2051-DZ-S2-1-BR-PRI |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0388) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, dziennikarstwem i informacją
|
Nazwa przedmiotu: | Public Relations w internecie |
Jednostka: | Wydział Politologii i Studiów Międzynarodowych (2009-2019) |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Public Relations |
Całkowity nakład pracy studenta: | Praca z nauczycielem: 30 h Praca związana z przygotowaniem projektu zespołowego i przygotowaniem do zajęć (analiza literatury, przygotowanie do zajęć, konsultacje z wykładowcą): 95 h |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po zakończeniu kursu student: 1. Zna mechanizmy, które determinują działania komunikacyjne w przestrzeni online 2. Zna sposoby mierzenia efektywności tych działań 3. Potrafi wymienić czynniki wpływające na uzyskiwanie pozytywnych rezultatów w komunikacji online |
Efekty uczenia się - umiejętności: | 1. Analizuje konkretne techniki komunikacyjne 2. Potrafi uzasadnić wybór narzędzi komunikacyjnych w zależności od sytuacji 3. Potrafi zaplanować działania komunikacyjne w sieci |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | 1. Potrafi prezentować projekty 2. Zwiększa kompetencje w zakresie wystąpień publicznych 3. Doskonali kompetencje związane z pracą zespołową |
Metody dydaktyczne: | - analiza literatury - konsultacje z wykładowcą, - przygotowanie do zajęć |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - gry i symulacje |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z najnowszymi narzędziami prowadzenia długofalowych działań komunikacyjnych w Internecie. Istotą zajęć jest kształtowanie umiejętności krytycznej analizy dostępnych narzędzi komunikacyjnych, odpowiedniego wyboru metod, oceny potencjału konkretnych narzędzi w zakresie budowania wizerunku, mierzenia skuteczności działań komunikacyjnych. |
Pełny opis: |
W ramach zajęć omawiane są następujące kwestie: Public Relations główne założenia Specyfika długotrwałych działań komunikacyjnych w Internecie Najnowsze trendy w komunikacji online Social media i Storyteling Blogger relations Mierzenie skuteczności działań e-PR E-PR w kryzysie i social media policy Zajęcia warsztatowe - zadania zespołowe |
Literatura: |
Krystyna Wojcik. 2005. Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa: Wyd. Placet. Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków. 2006. Warszawa: ZFPR. Dariusz Tworzydło, Zbigniew Chmielewski (red.)2010.Badania i pomiar efektów w Public Relations. Rzeszów: Newsline. Jerzy Olędzki. 2009. Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze. Warszawa: ASPRA-JR. Sam Black. 2005. Public Relations. Kraków: Oficyna Wydawnicza. Fraser P. Seitel. Public relations w praktyce. Warszawa: Felberg SJA. Budzyński Wojciech. 2008. Public relations: strategia i nowe techniki kreowania wizerunku. Warszawa: Poltext. Robert. Heath, Timothy Coombs. 2006. Today's Public Relations: an introduction. Thousand Oaks: Sage. Marcin Sadowski. 2013. Rewolucja social media. Wyd. Helion/One Press. |
Metody i kryteria oceniania: |
W ramach przedmiotu obowiązują następujące kryteria oceny: 1. Bieżące przygotowanie do zajęć (przygotowywanie case study i ich prezentacja) 2. Projekt zespołowy (strategia e-pr) 3. Teoretyczno-praktyczny test końcowy z przedmiotu |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.