Plant production under stress condition
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2100-MDW-3A-PP-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0521) Ekologia i ochrona środowiska
|
Nazwa przedmiotu: | Plant production under stress condition |
Jednostka: | Wydział Biologii i Ochrony Środowiska (2012-2019) |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Podstawowe wiadomości z ekologii, gleboznawstwa i fizjologii roślin z zakresu studiów I stopnia. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim (15) - udział w wykładach 2. Praca własna studenta (35) - praca własna nad opracowaniem projektu i sprawozdania - udział w konsultacjach - przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie |
Efekty uczenia się - wiedza: | student objaśnia funkcjonowanie upraw w warunkach deficytu wody, substancji pokarmowych i nadmiernego nagromadzenia soli w glebie wskazuje rodzaje i skutki celowej ingerencji człowieka K_W02 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | student wykorzystuje wiedzę dotyczącą wzrostu roślin w warunkach stresu wyciągając wnioski na podstawie rezultatów przeprowadzonych badań K_U02 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | student ma świadomość potrzeby stałego uaktualniania wiedzy dotyczącej adaptacji konwencjonalnie uprawianych gatunków w celu produkcji rolniczej w warunkach stresu oraz wprowadzania do upraw nowych dziko żyjących gatunków, doskonalenia swoich umiejętności zawodowych; ma świadomość konieczności systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi dotyczącymi tematu, jest chętny do aktualizowania wiedzy z zakresu produkcji roślinnej i prowadzenia upraw w warunkach stresu, postrzega jej praktyczne zastosowania K_K01 K_K05 K_K07 |
Metody dydaktyczne: | wykład, prezentacja multimedialna, film, dyskusja /komputer, wskaźnik, plansze poglądowe |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - referatu |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi wpływu warunków deficytu wody, substancji odżywczych i zasolenia na wielkość i jakość produkcji roślinnej. |
Pełny opis: |
Zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi wpływu warunków deficytu wody, substancji odżywczych i zasolenia na wielkość i jakość produkcji roślinnej, problem zapewnienia wystarczającej ilości żywności dla rozwijającej się populacji ludzkiej na Ziemi, koniecznością adaptacji dla celów rolniczych terenów dotychczas nie wykorzystywanych rolniczo, modyfikacjami genetycznymi roślin uprawnych w celu dostosowania do lepszego wzrostu i rozwoju w warunkach stresu, produkcją rolniczą prowadzoną w oparciu o ekstremofity, które nie były dotychczas wykorzystywane jako źródło pasz i żywności, przykładami rolniczego zagospodarowania terenów skrajnie niekorzystnych dla roślin w różnych częściach świata. |
Literatura: |
BILQUEES GUL AND M. AJMAL KHAN. 2003. SALINE AGRICULTURE: PROMISES AND PROSPECTS FOR FUTURE AGRICULTURE IN DEGRADED SALINE LANDS. In: Technology & Development in the New Millennium, 149-156, (2003). A. Azhar, A. Siddiqui & M. Ajmal Khan (Eds.) Bruno Ladeiro 2012. Saline Agriculture in the 21st Century: Using Salt Contaminated Resources to Cope Food Requirements. Journal of Botany Volume 2012, Article ID 310705, 7 pages doi:10.1155/2012/310705 Jelte Rozemaa, Henk Schatb 2013. Salt tolerance of halophytes, research questions reviewed in the perspective of saline agriculture. Environmental and Experimental Botany 92 (2013) 83– 95. |
Metody i kryteria oceniania: |
Test końcowy (zaliczenie na ocenę) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.