Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Język w kampaniach medialnych i marketingowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2200-JwKMiM-KD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0239) Languages, not elsewhere classified Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język w kampaniach medialnych i marketingowych
Jednostka: Wydział Nauk o Ziemi (2012-2019)
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Rodzaj przedmiotu:

kanon

Całkowity nakład pracy studenta:

godziny kontaktowe stacjonarne: 15

czas poświęcony na pracę indywidualną: 10

czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania: 5

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: wyjaśnia podstawowe pojęcia i teorie z obszaru komunikacji medialnej i marketingowej

W2: objaśnia efekty wpływu nowych mediów na praktyki kulturowe i kampanie marketingowe

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: potrafi zidentyfikować strategie retoryczne i argumentacyjne stosowane w komunikacji medialnej

U2: porównuje strategie wykorzystania mediów w komunikacji publicznej

U3: umie analizować i oceniać zjawiska mediatyzacji, skandalizacji i tabloidyzacji

U4: przygotowuje projekt wykorzystania mediów w sferze marketingowej

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: ma świadomość etycznych dylematów współczesnej komunikacji medialnej i marketingowej

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- klasyczna metoda problemowa
- projektu
- studium przypadku

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem wykorzystania języka w kampaniach medialnych i marketingowych jako zorganizowanej działalności w obrębie komunikacji, w tym także z działaniami copywriterskimi. Student wyjaśnia podstawowe pojęcia i teorie z obszaru komunikacji medialnej, zna efekty wpływu nowych mediów na praktyki kulturowe i kampanie marketingowe, potrafi zidentyfikować strategie retoryczne i argumentacyjne stosowane w komunikacji medialnej, potrafi przygotować projekt wykorzystania mediów w sferze marketingowej.

Pełny opis:

Poszczególne zajęcia poświęcone będą następującym tematom szczegółowym:

1. Podstawowe pojęcia i teorie komunikacji masowej, reklamowej i politycznej.

2. Marketing a reklama, marketing a Public Relations, propaganda a marketing polityczny. Copywriting.

4. Marketing w nowych mediach (w tym social media). Marketing partyzancki i wiralowy, tzw. czarny PR.

5. Planowanie projektu marketingowego i zarządzanie nim.

6. Ogólne zasady tworzenia tekstów marketingowych i reklamowych.

7. Slogan jako kluczowy element kampanii. Analiza i tworzenie sloganów.

8. Ulotka jako przykładowe narzędzia marketingu. Analiza językowa konkretnych przykładów.

Literatura:

Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańsk 2008.

Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, Warszawa 2001.

Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2007.

Goban-Klas T., Komunikowanie i media masowe. Teoria prasy, radia, telewizji i Internetu, Kraków 1999.

Jabłoński A.W., Sobkowiak L. (red.), Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław 2002.

Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2012.

McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007.

Olędzki J., Tworzydło D. (red), Public relations, Warszawa 2007.

Metody i kryteria oceniania:

projekt – W1, W2, U1, U2, U3, U4

aktywność – K1

Praktyki zawodowe:

brak

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)