Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Seminarium

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2400-16-neurol.
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium
Jednostka: Instytut Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Skrócony opis:

Podjęcie pisania i opracowania pracy na stopień naukowy. Redakcja, słownictwo i wykorzystanie materiału do napisania pracy zwartej.

Pełny opis:

Zapoznanie się z podstawowymi problemami pisania prac naukowych.

Wybór problematyki badawczej – sformułowanie roboczego tematu pracy.

Metodologia i statystyka w pedagogice specjalnej –

Wyszukiwanie literatury dotyczącej problematyki badawczej

Opracowanie koncepcji pracy dyplomowej.

Określenie badanej populacji.

Wdrożenie badań pilotażowych oraz w eksperymencie I badania.

Przedstawienie planu pracy, wstępu i bibliografii.

Przedstawienie opracowania I badania, części teoretycznej oraz metodologicznej.

Przedstawienie wyników badań oraz ich opracowania.

Przedstawienie całości pracy do adiustacji, wybór recenzentów.

Literatura:

Błeszyński J. (2010) Materiały do pracy na seminarium – opracowanie własne.

Brzeziński J. (2000) Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, WN SCHOLAR, Warszawa

Kwieciński Z. (2006) Słowo wstępne na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków

Łobocki M. (2006) Metody i techniki badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków

Łobocki M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków

Gambarelli G., Łucki Z. (1998) Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, UNIVERSITAS, Kraków

Gnitecki J. (2006) Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków

Góralski A. p.red. (1994) Metody badań pedagogicznych w zarysie, WSPS, Warszawa

Ferguson G.A., Takane Y. (1997) Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa

Knarzewski K. (2000) Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa

Puslecki W. (2001) Model pedagogicznej pracy naukowej, IMPULS, Kraków

Węglińska M. (2005) Jak pisać pracę magisterską? IMPULS, Kraków

Efekty uczenia się:

Wiedza : zapoznanie z metodami i technikami badawczymi – z możliwościami ich zastosowania w praktyce. Opanowanie podstaw wiedzy o redakcji tekstu i pracy z tekstem naukowym.

Umiejętności: nabycie umiejętności prawidłowej pracy z tekstem i redagowanie tekstu naukowego. Prowadzenie podstawowych badań pedagogicznych. Prowadzenie analizy jakościowej i ilościowej zebranego materiału. Przygotowanie do przedstawienia swojej pracy i obrony jej przed komisją.

Kompetencje: redakcyjne i edytorskie w zakresie pisania prac naukowych i pism administracyjnych.

Metody i kryteria oceniania:

Systematyczna praca na seminarium, przedstawienie poszczególnych części pracy w wyznaczonych terminach, obrona praca w przewidzianym terminie.

Praktyki zawodowe:

Możliwość udziału w grupie studentów wyższego kursu i na konferencjach i wyjazdach naukowych (w ramach koła naukowego).

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kamyk-Wawryszuk, Jacek Szmalec
Prowadzący grup: Agnieszka Kamyk-Wawryszuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Pełny opis:

Wiedza : zapoznanie z metodami i technikami badawczymi – z możliwościami ich zastosowania w praktyce. Opanowanie podstaw wiedzy o redakcji tekstu i pracy z tekstem naukowym.

Umiejętności: nabycie umiejętności prawidłowej pracy z tekstem i redagowanie tekstu naukowego. Prowadzenie podstawowych badań pedagogicznych. Prowadzenie analizy jakościowej i ilościowej zebranego materiału. Przygotowanie do przedstawienia swojej pracy i obrony jej przed komisją.

Kompetencje: redakcyjne i edytorskie w zakresie pisania prac naukowych i pism administracyjnych.

Literatura:

Błeszyński J. (2010) Materiały do pracy na seminarium – opracowanie własne.

Brzeziński J. (2000) Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, WN SCHOLAR, Warszawa

Kwieciński Z. (2006) Słowo wstępne na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków

Łobocki M. (2006) Metody i techniki badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków

Łobocki M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków

Gambarelli G., Łucki Z. (1998) Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, UNIVERSITAS, Kraków

Gnitecki J. (2006) Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków

Góralski A. p.red. (1994) Metody badań pedagogicznych w zarysie, WSPS, Warszawa

Ferguson G.A., Takane Y. (1997) Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa

Knarzewski K. (2000) Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa

Puslecki W. (2001) Model pedagogicznej pracy naukowej, IMPULS, Kraków

Węglińska M. (2005) Jak pisać pracę magisterską? IMPULS, Kraków

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)