Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2400-16-neurol. |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Skrócony opis: |
Podjęcie pisania i opracowania pracy na stopień naukowy. Redakcja, słownictwo i wykorzystanie materiału do napisania pracy zwartej. |
Pełny opis: |
Zapoznanie się z podstawowymi problemami pisania prac naukowych. Wybór problematyki badawczej – sformułowanie roboczego tematu pracy. Metodologia i statystyka w pedagogice specjalnej – Wyszukiwanie literatury dotyczącej problematyki badawczej Opracowanie koncepcji pracy dyplomowej. Określenie badanej populacji. Wdrożenie badań pilotażowych oraz w eksperymencie I badania. Przedstawienie planu pracy, wstępu i bibliografii. Przedstawienie opracowania I badania, części teoretycznej oraz metodologicznej. Przedstawienie wyników badań oraz ich opracowania. Przedstawienie całości pracy do adiustacji, wybór recenzentów. |
Literatura: |
Błeszyński J. (2010) Materiały do pracy na seminarium – opracowanie własne. Brzeziński J. (2000) Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, WN SCHOLAR, Warszawa Kwieciński Z. (2006) Słowo wstępne na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków Łobocki M. (2006) Metody i techniki badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków Łobocki M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków Gambarelli G., Łucki Z. (1998) Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, UNIVERSITAS, Kraków Gnitecki J. (2006) Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków Góralski A. p.red. (1994) Metody badań pedagogicznych w zarysie, WSPS, Warszawa Ferguson G.A., Takane Y. (1997) Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa Knarzewski K. (2000) Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa Puslecki W. (2001) Model pedagogicznej pracy naukowej, IMPULS, Kraków Węglińska M. (2005) Jak pisać pracę magisterską? IMPULS, Kraków |
Efekty uczenia się: |
Wiedza : zapoznanie z metodami i technikami badawczymi – z możliwościami ich zastosowania w praktyce. Opanowanie podstaw wiedzy o redakcji tekstu i pracy z tekstem naukowym. Umiejętności: nabycie umiejętności prawidłowej pracy z tekstem i redagowanie tekstu naukowego. Prowadzenie podstawowych badań pedagogicznych. Prowadzenie analizy jakościowej i ilościowej zebranego materiału. Przygotowanie do przedstawienia swojej pracy i obrony jej przed komisją. Kompetencje: redakcyjne i edytorskie w zakresie pisania prac naukowych i pism administracyjnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Systematyczna praca na seminarium, przedstawienie poszczególnych części pracy w wyznaczonych terminach, obrona praca w przewidzianym terminie. |
Praktyki zawodowe: |
Możliwość udziału w grupie studentów wyższego kursu i na konferencjach i wyjazdach naukowych (w ramach koła naukowego). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk, Jacek Szmalec | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamyk-Wawryszuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Pełny opis: |
Wiedza : zapoznanie z metodami i technikami badawczymi – z możliwościami ich zastosowania w praktyce. Opanowanie podstaw wiedzy o redakcji tekstu i pracy z tekstem naukowym. Umiejętności: nabycie umiejętności prawidłowej pracy z tekstem i redagowanie tekstu naukowego. Prowadzenie podstawowych badań pedagogicznych. Prowadzenie analizy jakościowej i ilościowej zebranego materiału. Przygotowanie do przedstawienia swojej pracy i obrony jej przed komisją. Kompetencje: redakcyjne i edytorskie w zakresie pisania prac naukowych i pism administracyjnych. |
|
Literatura: |
Błeszyński J. (2010) Materiały do pracy na seminarium – opracowanie własne. Brzeziński J. (2000) Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, WN SCHOLAR, Warszawa Kwieciński Z. (2006) Słowo wstępne na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków Łobocki M. (2006) Metody i techniki badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków Łobocki M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków Gambarelli G., Łucki Z. (1998) Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, UNIVERSITAS, Kraków Gnitecki J. (2006) Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków Góralski A. p.red. (1994) Metody badań pedagogicznych w zarysie, WSPS, Warszawa Ferguson G.A., Takane Y. (1997) Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa Knarzewski K. (2000) Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa Puslecki W. (2001) Model pedagogicznej pracy naukowej, IMPULS, Kraków Węglińska M. (2005) Jak pisać pracę magisterską? IMPULS, Kraków |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.