Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Hermeneutyka tekstów w zakresie nauk o wychowaniu – praktyczna analiza tekstów anglojęzycznych i ich wykorzystanie w badaniach naukowych.

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2400-HTwZNoW-SD Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0110) Pedagogika
Nazwa przedmiotu: Hermeneutyka tekstów w zakresie nauk o wychowaniu – praktyczna analiza tekstów anglojęzycznych i ich wykorzystanie w badaniach naukowych.
Jednostka: Instytut Nauk Pedagogicznych
Grupy: Przedmioty fakultatywne dla studentów studiów doktoranckich w zakresie pedagogiki
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Stopień magistra pedagogiki, nauk społecznych lub innych nauk

Podstawowa znajomość języka angielskiego, niezbędna do analizy tekstu

Podstawowa wiedza na temat hermeneutyki tekstów naukowych



Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- tekst programowany

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- referatu
- seminaryjna
- stolików eksperckich

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis:

Hermeneutyka tekstów w zakresie nauk o wychowaniu w języku angielskim.

Zajęcia , których celem na studiach doktoranckich jest praktyczna analiza tekstów anglojęzycznych i ich wykorzystanie w badaniach naukowych.

Pełny opis:

Hermeneutyka tekstów w zakresie nauk o wychowaniu w języku angielskim jest ważnym elementem pracy naukowej, którą wykonują studenci studiów doktoranckich.

Stąd te zajęcia, których celem na studiach doktoranckich jest praktyczna analiza tekstów anglojęzycznych i ich wykorzystanie w badaniach naukowych.

Każdy z uczestników zajęć przynosi ze sobą kilka anglojęzycznych tekstów związanych z własnym obszarem badawczym. Z prezentowanych monografii i artykułów wspólnie z prowadząm dokonywany jest wybór tych dzieł, które będą przeanalizowane, a ich abstrakty lub skróty w języku polskim będą przedstawiane podczas spotkań grupowych.

Umiejętność tłumaczenia tekstu naukowego, odpowiedniej syntezy i prezentacji w języku polskim przeanalizowanego tekstu i sposoby wykorzystania zbadanych dzieł w przygotowywanej pracy będą oceniane na podstawie pracy własnej, prezentacji w grupie i sposobu naniesienia korekt przekazanych przez prowadzącego zajęcia.

Literatura:

J Oral Maxillofac Pathol. 2013 Jan-Apr; 17(1): 65–70. doi: 10.4103/0973-029X.110733 PMCID: PMC3687192, Art of reading a journal article: Methodically and effectively, RV Subramanyam, online dostępne pod: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3687192/

Greenhalgh T. Papers that summarise other papers (systematic reviews and meta-analyses) BMJ. 1997;315:672–5. [PMC free article] [PubMed]

http://www.sciencemag.org/careers/2016/03/how-seriously-read-scientific-paper, How-To Advice doi:10.1126/science.caredit.a1600047 Elisabeth Pain, Elisabeth Pain is contributing editor for Europe.

Metody i kryteria oceniania:

Umiejętność tłumaczenia tekstu naukowego, odpowiedniej syntezy i prezentacji w języku polskim przeanalizowanego tekstu i sposoby wykorzystania zbadanych dzieł w przygotowywanej pracy będą oceniane na podstawie pracy własnej, prezentacji w grupie i sposobu naniesienia korekt przekazanych przez prowadzącego zajęcia.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/18" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Krakowiak
Prowadzący grup: Piotr Krakowiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.