Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Ekonomika informacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-AI-EKI-21-s1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Ekonomika informacji
Jednostka: Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Grupy: Architektura informacji - II rok s1 - sem. zim.
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=1426
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.):

– udział w laboratoriach – 15 godz. (11 godz. stacjonarnie, 4 godz. zdalne nauczanie - asynchronicznie - z wykorzystaniem platformy Moodle)


Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.):

– przygotowanie do laboratoriów – 20 godz. (10 godz. w ramach nauczania zdalnego)

– przygotowanie referatu – 25 godz. (5 godz. w ramach nauczania zdalnego)

– przygotowanie do zaliczenia pisemnego – 30 godz. (5 godz. w ramach nauczania zdalnego)


Łącznie: 90 godz. (3 ECTS) – w tym 24 godz. (0,8 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość



Efekty uczenia się - wiedza:

W01: rozumie zasady funkcjonowania rynku informacji, jego źródła i mechanizmy nim rządzące – K_W07.

W02: identyfikuje rolę i miejsce informacji w systemie społeczno-gospodarczym, rozróżnia podstawowe kategorie ekonomiczne informacji i charakteryzuje procesy informacyjne z nimi związane – K_W08.

W03: orientuje się w podstawowych procesach zarządzania informacją i wiedzą – K_W09.


Efekty uczenia się - umiejętności:

U01: potrafi zdefiniować informacyjny paradygmat organizacji, określić wzorce zachowań i potrzeby informacyjne podmiotów gospodarczych oraz wskazać narzędzia umożliwiające realizację tych potrzeb – K_U07.

U02: potrafi rozpoznać i krytycznie ocenić informację gospodarczą oraz określić jej poziom przydatności, dostępności i pilności dostarczenia do odbiorcy – K_U08.

U03: potrafi rozpoznać różne formy informacji gospodarczej, rodzaje procesów i systemów informacyjnych – K_U09.


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K01: jest świadom zmian zachowań informacyjnych oraz wzorów przepływu informacji – K_K02.

K02: jest świadom ciągłego rozwoju zasobów informacji ekonomicznej i nowoczesnych narzędzi technologicznych wykorzystywanych w jej pozyskiwaniu K_K05.

K03: rozumie znaczenie rzetelnej i profesjonalnej informacji w procesach zarządzania organizacją – K_K07.


Metody dydaktyczne:

Metoda dydaktyczna podająca:

– pogadanka,

– praca grupowa,

– projekt,

– dyskusja dydaktyczna.


Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- opowiadanie
- pogadanka
- wykład konwersatoryjny

Skrócony opis:

Zakres tematyczny przedmiotu podejmuje problematykę roli, miejsca i funkcji informacji gospodarczej w działalności podmiotów sektora gospodarczego.

Pełny opis:

Laboratoria przybliżają specyfikę informacji gospodarczej, ze szczególnym uwzględnieniem jej rodzajów, form i typowych dla niej procesów informacyjnych. Naświetlają one także kwestie związane z funkcjonowaniem rynku informacji, tj. postrzeganiem informacji w różnych kategoriach ekonomicznych, popytem i podażą na informacje, oddziaływaniem technologii informacyjnej na współczesne organizacje, ekologią informacji czy zarządzaniem informacją i wiedzą w organizacjach.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Chmielewska-Gorczyca E., Procesy informacyjne w działalności dla biznesu, Zagadnienia Informacji Naukowej 1993, nr 2, s. 17–42.

2. Czekaj J., Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Kraków 2000.

3. Forlicz S., Informacja w biznesie, Warszawa 2008.

4. Łobejko S., Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacja

w przedsiębiorstwie, Warszawa 2005.

5. Materska K., Informacja w organizacjach społeczeństwa wiedzy, Warszawa 2007.

6. Materska K., Rynek informacji i rynek wiedzy, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2005, nr 3, s. 3-11.

7. Oleński J., Ekonomika informacji: metody, Warszawa 2003.

8. Oleński J., Ekonomika informacji: podstawy, Warszawa 2001.

9. System informacji strategicznej: wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa: praca zbiorowa, pod red. R. Borowieckiego i M. Romanowskiej, Warszawa 2001.

10. Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie, praca zbiorowa pod red. A. Nowickiego, Częstochowa 2002.

Literatura uzupełniająca:

1. Cisek S., Szara literatura jako źródło informacji biznesowej. Biuletyn EBIB 2002, nr 11.

2. Forlicz S., Informacja w biznesie, Warszawa 2008.

3. Grabowska M., Sobocińska A., Zarządzanie wiedzą jako wynik ewolucji zarządzania przez jakość, Poznań 2006.

4. Informacja biznesowa w bibliotece, materiały II Międzynarodowego Sympozjum Bibliotekarzy, Szczecin 19-21 października 1994 r., red. t. M. Szyszko, Warszawa 1995.

5. Informacja i wiedza w zintegrowanym systemie zarządzania, red. nauk. R. Borowiecki, M. Kwieciński, Kraków 2004.

6. IV forum informatyki w administracji – materiały konferencyjne, Ciechocinek, 20-21 kwietnia 2005 r., Warszawa 2005.

7. Kalińska A., Informacja biznesowa w Internecie, Warszawa 2011.

8. Materska K., Od zarządzania informacją do zarządzania wiedzą, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2007, nr 1, s. 3-7.

9. Materska K., Rynek informacji i rynek wiedzy, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2005, nr 3, s. 3-11.

10. Materska K., Wywiad gospodarczy z perspektywy informacji naukowej, [w:] Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie: ku przedsiębiorstwu przyszłości, pod red. R. Borowieckiego i M. Kwiecińskiego, Warszawa 2001, s. 325–334.

11. Mostowicz E., Źródła informacji i usługi informacyjne dla przedsiębiorstw, Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej 1994, nr 1, s. 26–31.

12. Simon E., Od informacji biznesowej do zarządzania informacją. Biuletyn EBIB 2002, nr 11.

Metody i kryteria oceniania:

1. Obecność na ćwiczeniach (możliwa jedna nieobecność) – K01, K02, K03, W01, W02, W03, U01,U02, U03,

2. Projekt tematyczny (referat) realizowany w trakcie laboratoriów – W01, W02, W03, U01,U02, U03, K01, K02, K03.

3. Zaliczenie pisemne (kwestionariusz zawierający pytania otwarte i zamknięte) – W01, W02, W03, U01,U02, U03, K01, K02, K03.

Kryteria oceniania laboratoriów:

– obecność i aktywność na ćwiczeniach (do 15% oceny),

– ocena z realizacji projektów (do 35% oceny) – w tym zadań potwierdzających realizację treści wynikających z wykorzystania metod i technik kształcenia na odległość

– test wiedzy (do 50% oceny).

Ostateczna punktacja:

ocena bdb. – 90% i więcej

ocena db.+ – 80% do 89%

ocena db. – 70% do 79%

ocena dst.+ – 60% do 69%

ocena dst. – 50% do 59%

ocena ndst. – 49% i poniżej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Weronika Kortas
Prowadzący grup: Weronika Kortas
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=1426
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje problematykę roli, miejsca i funkcji informacji gospodarczej w działalności podmiotów sektora gospodarczego.

Pełny opis:

Celem laboratoriów jest omówienie kwestii związanych z funkcjonowaniem rynku informacji, a więc postrzeganiem informacji w różnych kategoriach ekonomicznych, popytem i podażą na informacje, oddziaływaniem technologii informacyjnej na współczesne organizacje oraz zarządzaniem informacją i wiedzą w organizacjach.

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.):

– udział w laboratoriach – 15 godz. (11 godz. stacjonarnie, 4 godz. zdalne nauczanie - asynchronicznie - z wykorzystaniem platformy Moodle)

Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.):

– przygotowanie do laboratoriów – 20 godz. (10 godz. w ramach nauczania zdalnego)

– przygotowanie referatu – 25 godz. (5 godz. w ramach nauczania zdalnego)

– przygotowanie do zaliczenia pisemnego – 30 godz. (5 godz. w ramach nauczania zdalnego)

Łącznie: 90 godz. (3 ECTS) – w tym 24 godz. (0,8 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Chmielewska-Gorczyca E., Procesy informacyjne w działalności dla biznesu, Zagadnienia Informacji Naukowej 1993, nr 2, s. 17–42.

2. Czekaj J., Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Kraków 2000.

3. Czekaj J., Podstawy zarządzania informacją, Kraków 2012.

4. Forlicz S., Informacja w biznesie, Warszawa 2008.

5. Hales C., Mikuła B., Społeczeństwo informacyjne. Gospodarka, technologie, procesy, Kraków 2011.

6. Januszko W., Systemy informacji gospodarczej, Warszawa 2001.

7. Łobejko S., Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacja

w przedsiębiorstwie, Warszawa 2005.

8. Materska K., Informacja w organizacjach społeczeństwa wiedzy, Warszawa 2007.

9. Materska K., Rynek informacji i rynek wiedzy, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2005, nr 3, s. 3-11.

10. Oleński J., Ekonomika informacji: metody, Warszawa 2003.

11. Oleński J., Ekonomika informacji: podstawy, Warszawa 2001.

12. System informacji strategicznej: wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa: praca zbiorowa, pod red. R. Borowieckiego i M. Romanowskiej, Warszawa 2001.

13. Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie, praca zbiorowa pod red. A. Nowickiego, Częstochowa 2002.

Literatura uzupełniająca:

1. Cisek S., Szara literatura jako źródło informacji biznesowej. Biuletyn EBIB 2002, nr 11.

2. Forlicz S., Informacja w biznesie, Warszawa 2008.

3. Grabowska M., Sobocińska A., Zarządzanie wiedzą jako wynik ewolucji zarządzania przez jakość, Poznań 2006.

4. Informacja i wiedza w zintegrowanym systemie zarządzania, red. nauk. R. Borowiecki, M. Kwieciński, Kraków 2004.

5. IV forum informatyki w administracji – materiały konferencyjne, Ciechocinek, 20-21 kwietnia 2005 r., Warszawa 2005.

6. Kalińska A., Informacja biznesowa w Internecie, Warszawa 2011.

7. Materska K., Od zarządzania informacją do zarządzania wiedzą, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2007, nr 1, s. 3-7.

8. Materska K., Rynek informacji i rynek wiedzy, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2005, nr 3, s. 3-11.

9. Materska K., Wywiad gospodarczy z perspektywy informacji naukowej, [w:] Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie: ku przedsiębiorstwu przyszłości, pod red. R. Borowieckiego i M. Kwiecińskiego, Warszawa 2001, s. 325–334.

10. Mostowicz E., Źródła informacji i usługi informacyjne dla przedsiębiorstw, Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej 1994, nr 1, s. 26–31.

11. Simon E., Od informacji biznesowej do zarządzania informacją. Biuletyn EBIB 2002, nr 11.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Weronika Kortas
Prowadzący grup: Weronika Kortas
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=1426
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje problematykę roli, miejsca i funkcji informacji gospodarczej w działalności podmiotów sektora gospodarczego.

Pełny opis:

Celem laboratoriów jest omówienie kwestii związanych z funkcjonowaniem rynku informacji, a więc postrzeganiem informacji w różnych kategoriach ekonomicznych, popytem i podażą na informacje, oddziaływaniem technologii informacyjnej na współczesne organizacje oraz zarządzaniem informacją i wiedzą w organizacjach.

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.):

– udział w laboratoriach – 15 godz. (11 godz. stacjonarnie, 4 godz. zdalne nauczanie - asynchronicznie - z wykorzystaniem platformy Moodle)

Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.):

– przygotowanie do laboratoriów – 20 godz. (10 godz. w ramach nauczania zdalnego)

– przygotowanie referatu – 25 godz. (5 godz. w ramach nauczania zdalnego)

– przygotowanie do zaliczenia pisemnego – 30 godz. (5 godz. w ramach nauczania zdalnego)

Łącznie: 90 godz. (3 ECTS) – w tym 24 godz. (0,8 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Chmielewska-Gorczyca E., Procesy informacyjne w działalności dla biznesu, Zagadnienia Informacji Naukowej 1993, nr 2, s. 17–42.

2. Czekaj J., Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Kraków 2000.

3. Czekaj J., Podstawy zarządzania informacją, Kraków 2012.

4. Forlicz S., Informacja w biznesie, Warszawa 2008.

5. Hales C., Mikuła B., Społeczeństwo informacyjne. Gospodarka, technologie, procesy, Kraków 2011.

6. Januszko W., Systemy informacji gospodarczej, Warszawa 2001.

7. Łobejko S., Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacja

w przedsiębiorstwie, Warszawa 2005.

8. Materska K., Informacja w organizacjach społeczeństwa wiedzy, Warszawa 2007.

9. Materska K., Rynek informacji i rynek wiedzy, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2005, nr 3, s. 3-11.

10. Oleński J., Ekonomika informacji: metody, Warszawa 2003.

11. Oleński J., Ekonomika informacji: podstawy, Warszawa 2001.

12. System informacji strategicznej: wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa: praca zbiorowa, pod red. R. Borowieckiego i M. Romanowskiej, Warszawa 2001.

13. Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie, praca zbiorowa pod red. A. Nowickiego, Częstochowa 2002.

Literatura uzupełniająca:

1. Cisek S., Szara literatura jako źródło informacji biznesowej. Biuletyn EBIB 2002, nr 11.

2. Forlicz S., Informacja w biznesie, Warszawa 2008.

3. Grabowska M., Sobocińska A., Zarządzanie wiedzą jako wynik ewolucji zarządzania przez jakość, Poznań 2006.

4. Informacja i wiedza w zintegrowanym systemie zarządzania, red. nauk. R. Borowiecki, M. Kwieciński, Kraków 2004.

5. IV forum informatyki w administracji – materiały konferencyjne, Ciechocinek, 20-21 kwietnia 2005 r., Warszawa 2005.

6. Kalińska A., Informacja biznesowa w Internecie, Warszawa 2011.

7. Materska K., Od zarządzania informacją do zarządzania wiedzą, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2007, nr 1, s. 3-7.

8. Materska K., Rynek informacji i rynek wiedzy, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2005, nr 3, s. 3-11.

9. Materska K., Wywiad gospodarczy z perspektywy informacji naukowej, [w:] Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie: ku przedsiębiorstwu przyszłości, pod red. R. Borowieckiego i M. Kwiecińskiego, Warszawa 2001, s. 325–334.

10. Mostowicz E., Źródła informacji i usługi informacyjne dla przedsiębiorstw, Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej 1994, nr 1, s. 26–31.

11. Simon E., Od informacji biznesowej do zarządzania informacją. Biuletyn EBIB 2002, nr 11.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Weronika Kortas
Prowadzący grup: Weronika Kortas
Strona przedmiotu: https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=1426
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zakres tematyczny przedmiotu obejmuje problematykę roli, miejsca i funkcji informacji gospodarczej w działalności podmiotów sektora gospodarczego.

Pełny opis:

Celem laboratoriów jest omówienie kwestii związanych z funkcjonowaniem rynku informacji, a więc postrzeganiem informacji w różnych kategoriach ekonomicznych, popytem i podażą na informacje, oddziaływaniem technologii informacyjnej na współczesne organizacje oraz zarządzaniem informacją i wiedzą w organizacjach.

Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (godz.):

– udział w laboratoriach – 15 godz. (11 godz. stacjonarnie, 4 godz. zdalne nauczanie - asynchronicznie - z wykorzystaniem platformy Moodle)

Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (godz.):

– przygotowanie do laboratoriów – 20 godz. (10 godz. w ramach nauczania zdalnego)

– przygotowanie referatu – 25 godz. (5 godz. w ramach nauczania zdalnego)

– przygotowanie do zaliczenia pisemnego – 30 godz. (5 godz. w ramach nauczania zdalnego)

Łącznie: 90 godz. (3 ECTS) – w tym 24 godz. (0,8 ECTS) z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Chmielewska-Gorczyca E., Procesy informacyjne w działalności dla biznesu, Zagadnienia Informacji Naukowej 1993, nr 2, s. 17–42.

2. Czekaj J., Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Kraków 2000.

3. Czekaj J., Podstawy zarządzania informacją, Kraków 2012.

4. Forlicz S., Informacja w biznesie, Warszawa 2008.

5. Hales C., Mikuła B., Społeczeństwo informacyjne. Gospodarka, technologie, procesy, Kraków 2011.

6. Januszko W., Systemy informacji gospodarczej, Warszawa 2001.

7. Łobejko S., Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacja

w przedsiębiorstwie, Warszawa 2005.

8. Materska K., Informacja w organizacjach społeczeństwa wiedzy, Warszawa 2007.

9. Materska K., Rynek informacji i rynek wiedzy, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2005, nr 3, s. 3-11.

10. Oleński J., Ekonomika informacji: metody, Warszawa 2003.

11. Oleński J., Ekonomika informacji: podstawy, Warszawa 2001.

12. System informacji strategicznej: wywiad gospodarczy a konkurencyjność przedsiębiorstwa: praca zbiorowa, pod red. R. Borowieckiego i M. Romanowskiej, Warszawa 2001.

13. Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie, praca zbiorowa pod red. A. Nowickiego, Częstochowa 2002.

Literatura uzupełniająca:

1. Cisek S., Szara literatura jako źródło informacji biznesowej. Biuletyn EBIB 2002, nr 11.

2. Forlicz S., Informacja w biznesie, Warszawa 2008.

3. Grabowska M., Sobocińska A., Zarządzanie wiedzą jako wynik ewolucji zarządzania przez jakość, Poznań 2006.

4. Informacja i wiedza w zintegrowanym systemie zarządzania, red. nauk. R. Borowiecki, M. Kwieciński, Kraków 2004.

5. IV forum informatyki w administracji – materiały konferencyjne, Ciechocinek, 20-21 kwietnia 2005 r., Warszawa 2005.

6. Kalińska A., Informacja biznesowa w Internecie, Warszawa 2011.

7. Materska K., Od zarządzania informacją do zarządzania wiedzą, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2007, nr 1, s. 3-7.

8. Materska K., Rynek informacji i rynek wiedzy, „Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2005, nr 3, s. 3-11.

9. Materska K., Wywiad gospodarczy z perspektywy informacji naukowej, [w:] Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie: ku przedsiębiorstwu przyszłości, pod red. R. Borowieckiego i M. Kwiecińskiego, Warszawa 2001, s. 325–334.

10. Mostowicz E., Źródła informacji i usługi informacyjne dla przedsiębiorstw, Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej 1994, nr 1, s. 26–31.

11. Simon E., Od informacji biznesowej do zarządzania informacją. Biuletyn EBIB 2002, nr 11.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)