Interakcja człowiek-komputer
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-AI-ICJ-21-s2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka
|
Nazwa przedmiotu: | Interakcja człowiek-komputer |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( godz.): - udział w wykładzie – 15 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): - czytanie literatury – 15 godz. - przygotowanie do wykładu - 10 godz. - przygotowanie referatu – 30 godz. - przygotowanie do egzaminu – 20 godz. Łącznie: 90 godz. (3 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Ma usystematyzowaną wiedzę o wpływie badań nauk humanistycznych i społecznych na rozwój technologii informacyjnych - K_W01 W2: Posiada wiedzę dotyczącą kierunków rozwoju interfejsów użytkownika systemów interaktywnych - K_W09 W3: Ma wiedzę na temat dostosowania systemów interaktywnych do potrzeb różnych typów użytkowników - K_W15 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi dokonać złożonej analizy funkcjonowania i oceny systemów interaktywnych - K_U14 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Rozumie postępujący rozwój i przenikanie dyscyplin naukowych w pracach związanych z wytwarzaniem systemów interaktywnych - K_K01 K2: Ma świadomość ważnej roli architektury informacji w systemach interaktywnych, szczególnie w kontekście realizacji potrzeb informacyjnych różnych typów użytkowników - K_K09 |
Metody dydaktyczne: | Metoda dydaktyczna podająca: - wykład konwersatoryjny Metody dydaktyczne poszukujące: - dyskusja dydaktyczna |
Skrócony opis: |
Przedmiotem zajęć jest problematyka interakcji człowiek komputer. Omówione zostaną zagadnienia związane z wytwarzaniem systemów interaktywnych w kontekście ergonomii i dostosowania ich do potrzeb różnych typów użytkowników. Przedstawione zostaną najważniejsze rozwiązania technologiczne, które powstały w wyniku badań na gruncie poruszanej problematyki. |
Pełny opis: |
Program zajęć obejmuje zagadnienia związane z badaniami nad interakcjami człowieka i komputera. Omówione zostaną wyniki badań oraz sposoby wdrażania rozwiązań związanych z ergonomią systemów interaktywnych. Przedstawione zostaną modele zachowań użytkowników w środowisku cyfrowym. Zaprezentowane zostaną także metody projektowania interakcji. W szczególny sposób omówione zostaną zagadnienia związane z rozwojem interfejsów użytkownika systemów interaktywnych. Wskazane zostaną również relacje badań w obrębie dyscypliny interakcja człowiek-komputer z projektowaniem architektury informacji systemów interaktywnych. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Gawrysiak, P. Cyfrowa rewolucja, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - Sikorski, M. Interakcja człowiek-komputer,Waszawa: Wydawnictwo PJWSTK, 2010. Literatura dodatkowa: - Próchnicka, M. Człowiek komputer - dialogowy model wyszukiwania informacji, Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2004. - Wichary, M. Biurko na ekranie. Chip 2003, nr 5, s. 104-107. - MacKenzie, I. S., Human-Computer Interaction : An Empirical Research Perspective, Amsterdam: Morgan Kaufman, 2013. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: 1. Aktywność na zajęciach dydaktycznych – K1, K2. 2. Zaliczenie na ocenę (pisemne) – W1, W2, W3, U1. Wykład - kryteria oceniania: - obecność na wykładzie (30% oceny) - odpowiedź pisemna (70% oceny) Ostateczna ocena z zajęć: 100-95: 5 94-85: 4,5 84-75: 4 74-65: 3,5 64-55: 3 54-0: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.