Multimedia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-AI-Mm-22-s1 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Multimedia | ||
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych | ||
Grupy: |
Architektura informacji - II rok s1 - sem. letni |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Wymagania wstępne: | opanowane podstawy grafiki rastrowej |
||
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (synchronicznie na MsTeams 10 godz. oraz asynchronicznie 20 godz.): - prace laboratoryjne – 30 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.): - przygotowanie zadań domowych – 30 godz. - tworzenie projektu zaliczeniowego – 40 godz. - samokształcenie z zakresu teorii - 20 godz. Łącznie: 120 godz. (4 ECTS) |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: student ma uporządkowaną wiedzę na temat nowoczesnych technologii multimedialnych w zakresie prezentacji informacji - K_W16; W2: student potrafi rozpoznać i ocenić pełnowartościowe projekty multimedialne w zakresie prezentacji informacji specjalistycznej - K_U05. |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: student potrafi zaprojektować dokument multimedialny stosownie do potrzeb informacyjnych i specyfiki odbiorcy – K_U04; K_U16. U2: student umie dobrać odpowiednie środowisko multimedialne do realizacji postawionego zadania – K_U15. |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: student w trakcie tworzenia projektu pracuje zespołowo i wykazuje obiektywizm w ocenie poszczególnych wkładów w efekt końcowy – K_K04, K_K08. |
||
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
||
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
||
Metody dydaktyczne poszukujące: | - laboratoryjna |
||
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji |
||
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu rozwinięcie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi i zastosowania zaawansowanych technologii multimedialnych. Studenci uczą się projektowania scen i obiektów 3D, tworzących film animowany na potrzeby reklamy w mediach społecznościowych. |
||
Pełny opis: |
Niniejszy przedmiot przygotowuje do pracy we współczesnym środowisku cyfrowym, zdominowanym przez multimedia. Stworzona w pracowni kompleksowa infrastruktura technologiczna umożliwia opanowanie obsługi zainstalowanych aplikacji graficznych i multimedialnych. W trakcie zajęć studenci mają nauczyć się zasad projektowania grafiki 3D oraz tworzenia filmów animowanych, obecnie często wykorzystywanych w mediach i reklamie. Zakres materiału oraz model zajęć są adekwatne do wymagań rynku pracy. Studenci poznają ,jak się optymalizuje wynikową animację lub film oraz jak przygotować te materiały do publikacji w sieci. W trakcie zajęć trzeba wykonać serię projektów o zadanej tematyce, lecz nienarzuconym tempie pracy. Na zaliczenie studenci mają wykonać projekt grupowy i zaprezentować go na forum publicznym. Program kształcenia obejmuje m.in.: podstawy pracy z grafiką wektorową, tworzenie scen i obiektów 3D, tworzenie i modelowanie postaci, renderowanie obrazu, animacja złożona z klatek kluczowych |
||
Literatura: |
1. V. Osińska, G. Osiński. Multimedia. Toruń: UMK, 2005. 2. B. Bogdan. podstawy modelowania : praktyczne wprowadzenie do modelowania w programie Blender. Gliwice: Helion, 2007. Lista zasobów sieciowych, dostępna na platformie Moodle. W ewaluacji pracy studenta bierze się pod uwagę: |
||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Aktywność na zajęciach – U1, U2, K1. 2. Szereg wykonanych zadań e-learningowych – W1, W2, U1 3. Przygotowanie i prezentacja projektów grupowych – U1, W2, K1. Kryteria oceniania: - aktywność na zajęciach i współpraca w grupie (15% oceny) - zadania e-learningowe (30% oceny) - projekt końcowy (40% oceny) - prezentacja projektu (15% oceny) Ostateczna ocena z zajęć: 5 – 90% i więcej 4+ – 80% do 89% 4 – 70% do 79% 3+ – 60% do 69% 3 – 50% do 59% 2 – 49% i poniżej |
||
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Veslava Osińska | |
Prowadzący grup: | Dorota Chilińska, Veslava Osińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (w trakcie)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dorota Chilińska, Krzysztof Wieniecki | |
Prowadzący grup: | Dorota Chilińska, Krzysztof Wieniecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dorota Chilińska, Krzysztof Wieniecki | |
Prowadzący grup: | Dorota Chilińska, Krzysztof Wieniecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.