Promocja i reklama
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-D-S1-2-PiR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Promocja i reklama |
Jednostka: | Instytut Badań Informacji i Komunikacji |
Grupy: |
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna II rok s1 Przedmioty z polskim językiem wykładowym |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Materiały do zajęć (teksty obligatoryjne, analizy przypadków) MOODLE UMK Hasło do kursu: SWOT2020 |
Całkowity nakład pracy studenta: | - aktywność(dyskusja/pogadanka) na temat problematyki zawartej w tekstach obowiązkowych, - analiza przypadków (rozwiązywanie przypadków przygotowanych przez prowadzącego na zajęciach), - praca w zespole nad przygotowaniem projektu końcowego |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W15 Zna normy i reguły etyczne, jakie wpływają na działalność organizacji medialnych i/lub przedsiębiorstw branży reklamowej, brandingu i public relations. S1A_W07 K_W16 Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości, w tym podmiotów funkcjonujących na rynku mediów i w obszarze komunikowania. S1A_W11 K_W18 Ma poszerzoną wiedzę na temat warsztatu pracy w zakresie wybranej specjalności: dziennikarza zatrudnionego w prasie, radiu, telewizji, nowych mediach lub pracownika branży/działu PR i brandingu. S1P_W06; S1P_W07 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02 Posiada umiejętność wykorzystania podstaw wiedzy teoretycznej do opisu i praktycznego analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych, właściwych dla obszaru dziennikarstwa i komunikacji społecznej. S1A_U02 K_U05 Prawidłowo posługuje się normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej. S1A_U05 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K01 Rozumie potrzebę ciągłego uczenia się, zwłaszcza poprzez lekturę literatury fachowej, czasopism i portali branżowych, uczestnictwo w konferencjach specjalistycznych, członkostwo i udział w pracach stowarzyszeń branżowych. S1A_K01 K_K02 Uzupełnia wiedzę, doskonali umiejętności i poszerza ich spektrum, uznaje samokształcenie za istotny warunek powodzenia na rynku pracy. S1A_K06 K_K03 Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, także status i zadania lidera. S1A_K02 K_K04 Potrafi określić priorytety służące realizacji zadania, określonego przez siebie lub przez innych. S1A_K03 K_K05 Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z zawodową rolą dziennikarza i/lub specjalisty z zakresu komunikowania. S1A_K04 K_K06 Odgrywa aktywną rolę w społeczeństwie, ma potencjał stymulowania opinii społecznej i formowania postaw. S1A_K05 S1A_K07 K_K07 Uczestniczy w przygotowaniu projektów społecznych, uwzględniając kompleks uwarunkowań: prawnych, ekonomicznych, politycznych, kulturowych. S1A_K05 K_K08 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. S1A_K07 K_K09 Wykazuje się odpowiedzialnością i aktywnością w zakresie zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy. H1P_K05 |
Metody dydaktyczne: | Końcowa ocena stanowi wypadkową następujących komponentów: - obecność – 1 dopuszczalna nieobecność, każda ponadwymiarowa nieobecność będzie skutkować odjęciem trzech punktów - aktywność – (0–21), max. 3 punkty na każde zajęcia studenci są zobowiązani do przeczytania tekstów obowiązkowych - projekt kampanii reklamowej w podgrupach – (0–24 pkt.) Punkty – Ocena: 0 – 22 niedostateczny 23 –27 dostateczny 28 – 32 dostateczny plus 33 –36 dobry 37 –39 dobry plus 40– 45 bardzo dobry |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - projektu |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody integracyjne |
Skrócony opis: |
Zapoznanie uczestników kursu z praktycznymi i teoretycznymi aspektami procesów promocji (produktów konwencjonalnych, kampanii społecznych, lobbingu oraz z zakresu marketingu sportowego i terytorialnego). Szczególny nacisk zostanie położony na problematykę odnoszącą się do reklamy. Podstawowym celem jest wyrobienie wśród studentów podstawowych umiejętności niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach Politologia, czy Dziennikarstwo i Komunikacja społeczna. Celem nadrzędnym zaś jest wyrobienie praktycznych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej. |
Pełny opis: |
Zajęcia przeprowadzane za pomocą programu MS TEAMS - Kod do zajęć: ld89flr Materiały do zajęć (teksty obligatoryjne, analizy przypadków) MOODLE UMK Hasło do kursu: SWOT2020 Warunki zaliczenia: Końcowa ocena stanowi wypadkową następujących komponentów: - obecność – 1 dopuszczalna nieobecność, każda ponadwymiarowa nieobecność będzie skutkować odjęciem pięciu punktów - aktywność – (0–21), max. 3 punkty na każde zajęcia studenci są zobowiązani do przeczytania tekstów obowiązkowych - projekt kampanii reklamowej w podgrupach – (0–24 pkt.) Punkty – Ocena: 0 – 22 niedostateczny 23 –27 dostateczny 28 – 32 dostateczny plus 33 –36 dobry 37 –39 dobry plus 40– 45 bardzo dobry 1. Zajęcia organizacyjne 2. Zasady kreowania i implementacji strategii promocji Tekst: PR w NGO, (2012), Budowanie wizerunku organizacji pozarządowych. Wrocław: Sektor 3. http://www.sektor3.wroclaw.pl/wp-content/uploads/2013/04/SEKTOR3_pr_w_ngo.pdf Zadania projekt: - podział na grupy - wybór organizacji 3. Storrytelling + marketing wirusowy i szeptany Teksty: E. Mistewicz, (2011) Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają, Gliwice: Helion, 57-105. Balter David, Butman John, (2007), Poczta pantoflowa. Sztuka marketing szeptanego, Gliwice: Helion, s. 23-102. Zadania projekt: - analiza sytuacji wyjściowej (obligatoryjnie SWOT) - stworzenie harmonogramu kampanii 4. Symbolika przekazu reklamowego Teksty: Bralczyk Jerzy, (2004), Język na sprzedaż, Gdańsk: GWP, s. 26-53. Doliński Dariusz, (2008), Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk: GWP, s. 139-159 Patrzałek M., (2012), Wizerunek kobiety w reklamie, Patrzałek, W. (red.), Kreowania i zmiana współczesnego przekazu reklamowego, Poznań-Wrocław: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, s. 83-102. Zadanie projekt: - wybór celów kampanii - wybór grup docelowych 5. Kampanie społeczne Teksty: Kozłowska Anna, (2010), Reklama: techniki perswazyjne, Warszawa: SGH, s. 343-402 Maison D, Maliszewski M., (2002), Co to jest reklama społeczna, [w;} Maison D. (red.), Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Kraków: Agencja Wasilewski, s. 9 – 41. Skaruz Daria, Olejniczak Dominik, Skonieczna Joanna, Juszczyk Grzegorz, (2015), Formy przekazu kampanii społecznych w Polsce i Wielkiej Brytanii – badanie porównawcze http://www.ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/viewFile/2015%3B5%288%29%3A285-294/pdf_274 Wybrane case studies z portalu kampaniespoleczne.pl oraz proto.pl Zadanie projekt: - Analiza ewentualnych przeszkód jakie mogą się pojawić w ramach tworzonej strategii - wybór narzędzi promocji 6. Event marketing Tekst: Grzegorczyk Adam (red.), (2009), Event marketing jako nowa forma organizacji procesów komunikacyjnych, Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji, s. 96-139. Jaworowicz M. (2016), Event marketing jako narzędzie komunikacji marketingowej, https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/10675/Event%20Marketing-rozdzial2.pdf?sequence=3&isAllowed=y Zadanie projekt: - tworzenie wydarzenia jako komponentu strategii promocji 7. Media tradycyjne i social media w procesie promocji Tekst: Jupowicz-Ginalska Anna, (2010), Marketing medialny, Wa-wa: Difin, s. 183-232. Zadanie projekt: - taktyka relacji z mediami masowymi 8. Prezentacja projektu |
Literatura: |
Albin Krzysztof, (2000), Reklama, Warszawa-Wrocław: PWN. Barańska Marzena, (2011), Reklama i jej ograniczenia. Standardy europejskie a prawo polskie, Warszawa: Poltext. Bralczyk Jerzy, (2004), Język na sprzedaż, Gdańsk: GWP. Budzyński Wojciech, (2012), Kształtowanie wizerunku równoległego, Warszawa 2012: Oficyna Wydawnicza SGH. Clamen M., (2005), Lobbing i jego sekrety, Warszawa: Felsberg SJA. Czarnecki A., Korsak R., (2001), Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, Warszawa: PWE. Doliński Dariusz, (2005), Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk: GWP. Duda Aneta, (2010), Język mitu w reklamie, Lublin: KUL. Duda Aneta (red.), (2010), Public relations miast i regionów, Warszawa: Wydawnictwo Difin. Florek Magdalena, Augustyn Anna, (2011), Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Warszawa: Fundacje Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc.Hahn Filed E., John Caples, (2000), Skuteczna reklama, Warszawa: ABC. Gędek Marek, (2013), Reklama. Zarys problematyki, Lublin: Wyd. KUL. Godlewski Piotr, Rydzak Waldemar, Trębecki Jacek, (2010), Public Relations w sporcie (red.), Poznań: SportWin. Grzybczyk Katarzyna, (2012), Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne, Warszawa: Wolters Kluwers Polska. Heath Robert, (2008), Reklama. Co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność?, Gdańsk: GWP Hughes M., (2008), Marketing szeptany : z ust do ust, jak robić szum medialny wokół siebie, firmy, produktu. Janiszewska Karolina (red.), Wiedza o reklamie, Warszawa–Bielsko-Biała: PWN. Jones John P. (red.). (2004), Jak działa reklama, Gdańsk: GWP, Kozłowska Anna, (2011), Reklama. Techniki perswazyjne. Warszawa: SGH. Leszczuk-Fiedziukiewicz Anna, (2008), Rodzina w polskiej reklamie TV po przełomie 1989 r., Toruń: Duet. Leśniewska Agnieszka, (2006), Reklama internetowa, Gliwice: Helion. Maison D. red., (2002), Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Kraków: Agencja Wasilewski. Mas Victoria, Salvador Juan, (2010), Holywood i marki: product plecament w kinie amerykańskim. Warszawa: SWPS. Nowacki Robert, (2005), Reklama, Warszawa: Difin Pabian Arnold, (2008), Promocja nowoczesne środki i formy, Warszawa: Difin. Sajna Radosław, (2008), Kolory, zwierzęta, tańce… Niesamowity świat niewerbalny w reklamach telewizyjnych, Chicago: DSP Publishing. Stasiuk-Krajewska Karina, (2011), Etyka public relations. Konteksty, koncepcje, kontrowersje, Wrocław: UWr. Sznajder Andrzej (2008( Marketing sportu, Warszawa: PWE. Wierzchoń M., Orzechowski J., (2010), Nowe trendy w reklamie. Między nauką a praktyką. Warszawa: SWPS Academica. Zawierucha Lucyna, (2008), Rynek reklamy w Polsce, Warszawa; Promotor. |
Metody i kryteria oceniania: |
Końcowa ocena stanowi wypadkową następujących komponentów: - obecność – 2 dopuszczalne nieobecności, każda ponadwymiarowa nieobecność będzie skutkować odjęciem 3 punktów - aktywność – (0–45), max. 3 punkty na każde zajęcia studenci są zobowiązani do przeczytania tekstów obowiązkowych - projekt kampanii reklamowej w podgrupach – (0–45 pkt.) Punkty – Ocena: 0 – 45 niedostateczny 45 –53 dostateczny 54 – 62 dostateczny plus 63 –71 dobry 72 –80 dobry plus 81– 90 bardzo dobry |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Lewicki | |
Prowadzący grup: | Marcin Lewicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Peszyński | |
Prowadzący grup: | Wojciech Peszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Olga Wadowska-Wróbel | |
Prowadzący grup: | Olga Wadowska-Wróbel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.