Public affairs
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2401-D-S1-3-BPR-PA |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0388) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, dziennikarstwem i informacją
|
Nazwa przedmiotu: | Public affairs |
Jednostka: | Instytut Badań Informacji i Komunikacji |
Grupy: |
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna III rok s1- specjalności Przedmioty z polskim językiem wykładowym |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. 30 godzin realizowanych z udziałem nauczyciela; 2. 30 godzin poświęcony na pracę indywidualną studenta, zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, czytanie literatury; 3. 30 godzin to czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie zaliczenia kolokwium. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Ma poszerzoną wiedzę na temat warsztatu pracy w zakresie wybranej specjalności. - K_W01 - Student ma wiedzę dotyczącą istoty funkcjonowania Public Affairs w społeczeństwie obywatelskim, jego różnych form i metod oddziaływania na otoczenie. K_W02 - Student ma wiedzę dotyczącą specyfiki pracy z mediami, sposobów i metod nawiązania i podtrzymania kontaktu oraz technik dotyczących możliwości wywarcia wpływu na publikowane treści |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych w zakresie dziennikarstwa - K_U01- student potrafi rozróżnić mechanizmy pozytywnego, etycznego i legalnego działania w sferze Public Affairs. – K_U02 – Student posiada umiejętność przygotowania prostej strategii lobbingowej mającej na celu reprezentowanie określonego interesu.- K_U03 – Student potrafi umiejętnie wykorzystać narzędzia Public Affairs w realizowanych działaniach wizerunkowych i strategiach rzecznictwa interesów. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Nabywa kompetencji społecznych ułatwiających funkcjonowanie w specyficznym środowisku komunikacyjnym - K_K01- Student nabywa kompetencji do funkcjonowania w otoczeniu decyzyjnym organów/instytucji/urzędów. |
Metody dydaktyczne: | Obejmują ćwiczenia warsztatowe, omawianie, rozwiązywanie przypadków; dyskusje panelowe; metodę problemową |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Zajęcie te umożliwią rozpoznanie roli profesjonalnego Public Affairs oraz lobbingu na poszczególnych stopniach decyzyjnych - lokalnym, regionalnym, krajowym i ponadnarodowym. Wskazane zostaną formy Public Affairs, metody oraz pozytywne i negatywne przykłady. Wskazane zostaną kluczowe ustawy i akty prawne regulujące omawiane kwestie |
Pełny opis: |
Zajęcie te dotyczą kreowania Public Affairs jako profesjonalnych możliwości wywierania wpływu na otoczenie. Poznanie zjawiska na poszczególnych stopniach decyzyjnych - lokalnym, regionalnym, krajowym i ponadnarodowym gwarantuje umiejętność funkcjonowania na każdym szczeblu decyzyjnym. Wskazane zostaną również formy lobbingu, metody realizacji strategii oraz pozytywne i negatywne przykłady działań. Wskazane zostaną kluczowe ustawy i akty prawne regulujące omawiane kwestie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Piechowicz | |
Prowadzący grup: | Michał Piechowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Barcz J., Górka M., Wyrozumska A., Instytucje i prawo Unii Europejskiej, Warszawa 2011. Benedikt A., Podstawy lobbingu, Wrocław 2006. Blandm M. , Theaker A., Wragg D., Jak utrzymywać dobre relacje z mediami, 2005. Cenkier E.M.: Public relations. Poznań 2007; Chodubski A., Grupy interesu w ujęciu historycznym [w:] Grupy interesu, teorie i działanie, Z. Machelski, L. Rubisz, Toruń 2003. Chyliński M, Ross-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2007. Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing - sztuka skutecznego wywierania wpływu, Kraków 2000. Jabłoński W., Kreowanie informacji: media relations. Warszawa 2006; Kuczma P., Lobbing w Polsce, Toruń 2010. Kurczewska U., Molęda-Zdziech M., Lobbing w Unii Europejskiej, Warszawa 2002. Michalczyk Stanisław: Komunikowanie polityczne: teoretyczne aspekty procesu. Katowice 2005; Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie, Wyd. Poltext, Warszawa 2003. Piechowicz M., Lobbing na poziomie Komisji Europejskiej, „Wspólnoty Europejskiej 2009, nr 6. M. Piechowicz, Lobbing gospodarczy w procesie decyzyjnym UE, Toruń 2013. Piwowar B., Świeca J., Lobbing – biznes, prawo, polityka, Warszawa 2010. Protas A. (red.), Kompendium wiedzy o lobbingu, Warszawa 2009. Sławik A., Lobbing w strategiach przedsiębiorstw, Kraków 2009. Schenlker I., Herrling T., Relacje z mediami, Wolters Kluwer, Warszawa 2009. Wiszowaty M. M., Regulacja prawna lobbingu na świecie, Warszawa 2008. Woszczyk B., Lobbing w Unii Europejskiej, Toruń 2004. Literatura uzupełniająca: Cini M., Unia Europejska, organizacja i funkcjonowanie, Warszawa 2007. Dubowski T., Zasada równowagi instytucjonalnej w prawie Unii Europejskiej, Warszawa 2010. Grosse T. G., Europa na rozdrożu, Warszawa 2008. Gueguen D., Lobbing Europejski, Warszawa 2011. Hix S., System polityczny Unii Europejskiej, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Piechowicz | |
Prowadzący grup: | Michał Piechowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Barcz J., Górka M., Wyrozumska A., Instytucje i prawo Unii Europejskiej, Warszawa 2011. Benedikt A., Podstawy lobbingu, Wrocław 2006. Blandm M. , Theaker A., Wragg D., Jak utrzymywać dobre relacje z mediami, 2005. Cenkier E.M.: Public relations. Poznań 2007; Chodubski A., Grupy interesu w ujęciu historycznym [w:] Grupy interesu, teorie i działanie, Z. Machelski, L. Rubisz, Toruń 2003. Chyliński M, Ross-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2007. Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing - sztuka skutecznego wywierania wpływu, Kraków 2000. Jabłoński W., Kreowanie informacji: media relations. Warszawa 2006; Kuczma P., Lobbing w Polsce, Toruń 2010. Kurczewska U., Molęda-Zdziech M., Lobbing w Unii Europejskiej, Warszawa 2002. Michalczyk Stanisław: Komunikowanie polityczne: teoretyczne aspekty procesu. Katowice 2005; Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie, Wyd. Poltext, Warszawa 2003. Piechowicz M., Lobbing na poziomie Komisji Europejskiej, „Wspólnoty Europejskiej 2009, nr 6. M. Piechowicz, Lobbing gospodarczy w procesie decyzyjnym UE, Toruń 2013. Piwowar B., Świeca J., Lobbing – biznes, prawo, polityka, Warszawa 2010. Protas A. (red.), Kompendium wiedzy o lobbingu, Warszawa 2009. Sławik A., Lobbing w strategiach przedsiębiorstw, Kraków 2009. Schenlker I., Herrling T., Relacje z mediami, Wolters Kluwer, Warszawa 2009. Wiszowaty M. M., Regulacja prawna lobbingu na świecie, Warszawa 2008. Woszczyk B., Lobbing w Unii Europejskiej, Toruń 2004. Literatura uzupełniająca: Cini M., Unia Europejska, organizacja i funkcjonowanie, Warszawa 2007. Dubowski T., Zasada równowagi instytucjonalnej w prawie Unii Europejskiej, Warszawa 2010. Grosse T. G., Europa na rozdrożu, Warszawa 2008. Gueguen D., Lobbing Europejski, Warszawa 2011. Hix S., System polityczny Unii Europejskiej, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Piechowicz | |
Prowadzący grup: | Michał Piechowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Barcz J., Górka M., Wyrozumska A., Instytucje i prawo Unii Europejskiej, Warszawa 2011. Benedikt A., Podstawy lobbingu, Wrocław 2006. Blandm M. , Theaker A., Wragg D., Jak utrzymywać dobre relacje z mediami, 2005. Cenkier E.M.: Public relations. Poznań 2007; Chodubski A., Grupy interesu w ujęciu historycznym [w:] Grupy interesu, teorie i działanie, Z. Machelski, L. Rubisz, Toruń 2003. Chyliński M, Ross-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2007. Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing - sztuka skutecznego wywierania wpływu, Kraków 2000. Jabłoński W., Kreowanie informacji: media relations. Warszawa 2006; Kuczma P., Lobbing w Polsce, Toruń 2010. Kurczewska U., Molęda-Zdziech M., Lobbing w Unii Europejskiej, Warszawa 2002. Michalczyk Stanisław: Komunikowanie polityczne: teoretyczne aspekty procesu. Katowice 2005; Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie, Wyd. Poltext, Warszawa 2003. Piechowicz M., Lobbing na poziomie Komisji Europejskiej, „Wspólnoty Europejskiej 2009, nr 6. M. Piechowicz, Lobbing gospodarczy w procesie decyzyjnym UE, Toruń 2013. Piwowar B., Świeca J., Lobbing – biznes, prawo, polityka, Warszawa 2010. Protas A. (red.), Kompendium wiedzy o lobbingu, Warszawa 2009. Sławik A., Lobbing w strategiach przedsiębiorstw, Kraków 2009. Schenlker I., Herrling T., Relacje z mediami, Wolters Kluwer, Warszawa 2009. Wiszowaty M. M., Regulacja prawna lobbingu na świecie, Warszawa 2008. Woszczyk B., Lobbing w Unii Europejskiej, Toruń 2004. Literatura uzupełniająca: Cini M., Unia Europejska, organizacja i funkcjonowanie, Warszawa 2007. Dubowski T., Zasada równowagi instytucjonalnej w prawie Unii Europejskiej, Warszawa 2010. Grosse T. G., Europa na rozdrożu, Warszawa 2008. Gueguen D., Lobbing Europejski, Warszawa 2011. Hix S., System polityczny Unii Europejskiej, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Piechowicz | |
Prowadzący grup: | Michał Piechowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Barcz J., Górka M., Wyrozumska A., Instytucje i prawo Unii Europejskiej, Warszawa 2011. Benedikt A., Podstawy lobbingu, Wrocław 2006. Blandm M. , Theaker A., Wragg D., Jak utrzymywać dobre relacje z mediami, 2005. Cenkier E.M.: Public relations. Poznań 2007; Chodubski A., Grupy interesu w ujęciu historycznym [w:] Grupy interesu, teorie i działanie, Z. Machelski, L. Rubisz, Toruń 2003. Chyliński M, Ross-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2007. Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing - sztuka skutecznego wywierania wpływu, Kraków 2000. Jabłoński W., Kreowanie informacji: media relations. Warszawa 2006; Kuczma P., Lobbing w Polsce, Toruń 2010. Kurczewska U., Molęda-Zdziech M., Lobbing w Unii Europejskiej, Warszawa 2002. Michalczyk Stanisław: Komunikowanie polityczne: teoretyczne aspekty procesu. Katowice 2005; Murdoch A., Komunikowanie w kryzysie, Wyd. Poltext, Warszawa 2003. Piechowicz M., Lobbing na poziomie Komisji Europejskiej, „Wspólnoty Europejskiej 2009, nr 6. M. Piechowicz, Lobbing gospodarczy w procesie decyzyjnym UE, Toruń 2013. Piwowar B., Świeca J., Lobbing – biznes, prawo, polityka, Warszawa 2010. Protas A. (red.), Kompendium wiedzy o lobbingu, Warszawa 2009. Sławik A., Lobbing w strategiach przedsiębiorstw, Kraków 2009. Schenlker I., Herrling T., Relacje z mediami, Wolters Kluwer, Warszawa 2009. Wiszowaty M. M., Regulacja prawna lobbingu na świecie, Warszawa 2008. Woszczyk B., Lobbing w Unii Europejskiej, Toruń 2004. Literatura uzupełniająca: Cini M., Unia Europejska, organizacja i funkcjonowanie, Warszawa 2007. Dubowski T., Zasada równowagi instytucjonalnej w prawie Unii Europejskiej, Warszawa 2010. Grosse T. G., Europa na rozdrożu, Warszawa 2008. Gueguen D., Lobbing Europejski, Warszawa 2011. Hix S., System polityczny Unii Europejskiej, Warszawa 2010. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.