Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zarządzanie sytuacją kryzysową

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2401-D-S1-BPR-2-ZSK Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0388) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, dziennikarstwem i informacją
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie sytuacją kryzysową
Jednostka: Instytut Badań Informacji i Komunikacji
Grupy: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna II rok s1- specjalności
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu nauk o komunikowaniu i public relations

Efekty uczenia się - wiedza:

Po zakończeniu kursu uczestnicy mają wiedzę na temat podstawowych zasad prowadzenia działań w sytuacji kryzysu komunikacyjnego.

Posiadają podstawowe informacje z zakresu technik zarządzania sytuacją kryzysową w obszarze komunikacji

Efekty uczenia się - umiejętności:

Uczestnicy potrafią wymienić i wybrać stosowne do sytuacji komunikacyjnej narzędzia oraz przygotować przewodnik kryzysowy dla organizacji.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Uczestnicy rozwijają umiejętności pracy zespołowej

Metody dydaktyczne poszukujące:

- giełda pomysłów
- studium przypadku

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji

Skrócony opis:

Public relations i jego rola w zarządzaniu sytuacją kryzysową

Sytuacje kryzysowe w komunikacji a reputacja i wizerunek organizacji– podstawowe informacje

Manual kryzysowy

Media relations w sytuacji kryzysowej

Zajęcia warsztatowe

Pełny opis:

Uczestnicy w ramach zajęć poznają zagadnienia związane ze specyfiką zarządzania komunikacją w sytuacji kryzysu komunikacyjnego (wizerunkowego) różnego typu instytucji i organizacji.

Na zajęciach omówione zostaną najważniejsze narzędzia komunikacyjne,które warto wykorzystywać w czasie zarządzania kryzysem.

Uczestnicy nauczą się przygotowywać przewodnik antykryzysowy, poznają jego części składowe.

Zapoznają się także z zasadami relacji z mediami w czasie kryzysu.

Najważniejszą częścią kursu będą jednak zadania doskonalące praktyczne umiejętności i kreatywne myślenie. Zajęcia w dużym zakresie oparte są na rozwiązywaniu case study.

Literatura:

Wojcik K. 2013. PR Wiarygodny Dialog z Otoczeniem. Warszawa.

Anthonissen P., 2010. Komunikacja kryzysowa

Sztuka Public Relations. Z doświadczenia polskich praktyków.ZFPR.

Kubicz I. .2013. Zarządzanie komunikacją w kryzysie

- od profilaktyki do sanacji wizerunku. Narzędzia i techniki PR w: J.Kubiak, Zarządzanie w sytuacjach kryzysowej niepewności, Warszawa.

Cenker E., 200., „Public Relations”, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań.

Rozwadowska B., 2002. „Public relations – teoria, praktyka, perspektywy”, Wyd. Studio Emika, Warszawa.

Joel Brockner, Erica Hayes James, 2008, Toward an Understanding of When Executives See Crisis as Opportunity, "The Journal of Applied Behavioral Science", vol.44(1), s.95-115.

www.epr.pl

www.alertmedia.pl

www.proto.pl

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Brodzińska-Mirowska
Prowadzący grup: Barbara Brodzińska-Mirowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.