Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2403-309a-PRSs1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0920) Welfare Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Filozofii i Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Posiadanie wiedzy z zakresu metodologii badań społecznych oraz z zakresu teorii i metod pracy socjalnej.

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe (udział w seminarium dyplomowym) - 60 godzun.


Przygotowanaie sie do zajęć obejmujące studiowanie literatury metodologicznej oraz merytorycznie związanej z wybranyną problematyką badawczą - 90 godzin.


Czynności związane z pisaniem pracy licencjackiej - 120 godzin.


Efekty uczenia się - wiedza:

Student posiada pogłębioną wiedzę teoretyczną rozbudowana o wyniki własnych badań empirycznych w zakresie problematyki podjęte w pracy dyplomowej.


Student posiada wiedzę z metodologii badań pedagogicznych w zakresie umożliwiajacym przygotowanie i przeprowadzenie badań empirycznych oraz poprawnego przeanalizowania i zinterpretowania uzyskanych wyników.

Efekty uczenia się - umiejętności:

Student potrafi opracować strukturę pracy dyplomowej wykorzystując wskazania metodologiczne dotyczące przygotowania pracy licencjackiej z zakresu nauk społecznych (w tym zwłaszcza pedagogiki i socjologii).


Student uzyskuje umiejętności w zakresie prowadzenia kwarendy literatury przedmiotu oraz badań empirycznych. Potrafi określić przedmior i cel badąń, formułować problemy badawcze i sprecyzować zmienne i wskaźniki badawcze, a także dobrać właściwe metody i techniki badawcze oraz opracować narzędiza badawcze.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Student potrafi dostrzec znaczenie społeczne prowadzonych badań. Uzyskuje wrazliwość etyczną co do okoliczności towarzyszących ich przeprowadzeniu i wykorzystaniu uzyskanych wyników. Potrafi współpracować z innymi uczestnikami seminarium biorąc udział w wymianie wiedzy i w doskonaleniu umiejetności badawczych.

Metody dydaktyczne:

elementy wykładu konwersatoryjnego, pokaz, praca pisemna

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- seminaryjna

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści

Skrócony opis:

Seminarium ma na celu przysposobienie studentów do przygotowania pracy licencjackiej.

Pełny opis:

Seminarium pozwala uporządkować i poszerzyć posiadaną przez studentów wiedzę merytoryczna i metodologiczną, przygotować i przeprowadzić własne badania empiryczne, przeanalizować i zinterpretować ich wyniki i zreferować je w pracy licencjackiej.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Blalock H.M., Statystyka dla socjologów, Warszawa 1977.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

Literatura zalecana:

Babbie E., (2007) Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2007.

Krajewski M., Praca dyplomowa z elementami edytorstwa, WSH-E, Włocławek 1998.

Kvale S. (2010) Prowadzenie wywiadów, PWN, Warszawa

Metody i kryteria oceniania:

Bieżąca ocena aktywności na seminarium oraz ocena końcowa przedłożonej pracy dyplomowwej.

Na ocenę pracy skłądają się elementy wyszczególnione w aktualnie obowiazującym na UMK protokole oceny pracy dyplpmowej.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kuziak, Jan Malinowski, Filip Nalaskowski
Prowadzący grup: Katarzyna Kuziak, Jan Malinowski, Filip Nalaskowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Blalock H.M., Statystyka dla socjologów, Warszawa 1977.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

Literatura zalecana:

Babbie E., (2007) Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2007.

Krajewski M., Praca dyplomowa z elementami edytorstwa, WSH-E, Włocławek 1998.

Kvale S. (2010) Prowadzenie wywiadów, PWN, Warszawa

Uwagi:

W semestrze zimowym i letnim 2020/2021 zajęcia odbywają się w formie zdalnej - prowadzone są w trybie synchronicznym (platforma MS Teams) i asynchronicznym (e-mail).

Egzamin dyplomowy w formie zgodnej z obowiązującym w tym momencie rozporządzeniem Rektora UMK.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)