Metody analizy danych ilościowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-PE-120-s2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Metody analizy danych ilościowych |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Pedagogika I rok s2- sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Wykład: 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela - 15 godzin 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: - analiza literatury, opracowanie przykładów projektów badań dla schematów- 20 godzin 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminie) - 15 godzin RAZEM: 50 godzin = 2 ECTS Ćwiczenia: 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela - 15 godzin 2. Konsultacje z prowadzącym - 5 godziny 3. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: - zapoznanie z literaturą - 10 godziny - wykonywanie zadań zaliczeniowych - 10 godziny 4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania – 10 RAZEM: 50 godzin = 2 ECTS W sumie dla przedmiotu - 4 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W02: ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk. W04: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U06: posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K01: ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. |
Metody dydaktyczne: | Zajęcia odbywają on-line, na platformie teams i są synchroniczne w całości. Praca polega w części na transmisji wiedzy w formie wykładu, rozwiązywaniu zadań z podręcznikiem zamieszczonym w plikach teams, analizowaniu procedur wyliczania estymatów oraz estymowania paramterów i weryfikowania hipotez statystycznych w formie konwersatoryjnej. Dwa ostatnie sposoby psotępowania dydaktycznego służą bieżacej weryfikacji efektów kształcenia. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - gry i symulacje |
Skrócony opis: |
Student, który weźmie udział w tym wykładzie nauczy się analizować dane ilościowe, weryfikować hipotezy statystyczne, interpretować wyniki analiz statystycznych oraz planować analizę danych ilościowych w małych projektach badawczych. |
Pełny opis: |
1. Poziomy pomiaru. 2. Metody opisu statystycznego (estymatory) 3. Metody szacowania właściwości populacji (estymowanie parametrów). 4. Metody weryfikowania hipotez statystycznych 6. Metody doboru próbki do badań. |
Literatura: |
K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, WAiP Warszawa 2008 Rubacha K. Empiryczne badania ilościowe w pedagogice. W: Pedagogika. Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.) Warszawa WN PWN 2019 J. Brzeziński, Metodologia badań psychologicznych, WN PWN Warszawa 2006 i późniejsze K. Konarzewski, Jak uprawiać badania oświatowe, WSiP Warszawa 2000 G.A. Ferguson, Takane Y. Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. WN PWN 2003. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny skłądający się z dwóch części: I pytania zamknięte testujące studentów/tki na poziomie wiedzy II zadania z terścią testujące studentki/tów na poziomie zastosowania wiedzy. Będzie to test wykonywany zdalnie z włączonymi kamerami na podstawie wcześniej podanej puli zagadanień do pytań i zadań. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Rubacha | |
Prowadzący grup: | Kamila Majewska, Krzysztof Rubacha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Rubacha | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cuprjak, Krzysztof Rubacha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Rubacha | |
Prowadzący grup: | Emilia Aksamit, Krzysztof Rubacha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.