Programowanie w edukacji wczesnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-PE-207-PPWs2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Programowanie w edukacji wczesnej |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student/ka zna terminologię używaną w obszarze kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnych , zna terminologię związaną z programowaniem (K_W01) W2: Student/ka posiada interdyscyplinarną wiedzę z zakresu programowania w edukacji wczesnej, zna narzędzia stosowane w procesie nauczania oraz uczenia się programowania na poziomie edukacji wczesnej (K_W01, K_W02) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student/ka trafi przygotować zasoby edukacyjne dla uczniów z poziomu edukacji wczesnoszkolnej związane z problematyką programowania (K_U10) U2: Student/ka potrafi prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie związane z problematyką programowania w edukacji wczesnej (K_U05) U3: Potrafi pracować w zespole (K_U12) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student/ka ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego (K_K01) K2: Student/ka wyraża zaangażowanie i zainteresowanie przedmiotem, odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy (K_K06) |
Metody dydaktyczne: | - metody służące prezentacji treści - metody wymiany i dyskusji - metody oparte na współpracy - gry i symulacje - metody ewaluacyjne |
Skrócony opis: |
1. Godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów - 30 godz. 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: - wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek - 5 godz. - zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć - 5 godz. - opracowywanie zadań cząstkowych - 20 godz. - czytanie literatury, zapoznanie się z materiałami dydaktycznymi - 5godz. 3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. projekty) - 20 godz. W sumie 85 godz. - 3 ECTS |
Pełny opis: |
Tematyka: 1. Myślenie komputacyjne - wprowadzenie do zagadnienia (2 godz.) 2. Internetowe zasoby przydatne w pracy nauczyciela (2 godz.) 3. Programowanie na dywanie (8 godz.) 4. Programowanie blokowe (18 godz.) Zaliczenie na podstawie ocen cząstkowych. |
Literatura: |
Wybrane fragmenty, rekomendowane podczas zajęć z pozycji: U. Wiejak, Programowanie dla najmłodszych, Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. A. Świć, Kodowanie na dywanie : różne kompetencje, różne edukacje, Gdańsk: Edu-Sense, 2018. A. Świć, Kodowanie na dywanie : w przedszkolu, w szkole i w domu, Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017. K. Majewska, Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [w:] e-mentor 3 (75), 2018. J. Porzycki, Scratch bez tajemnic : programowanie gier od podstaw , Gliwice : Helion, 2015. |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja - K_U10, K_U12, K_W01, K_W02 Aktywność - K_W01, K_W02, K_U05, K_U10, K_K01, K_K06 Zadania cząstkowe - K_U10 Ocena końcowa jest średnią z trzech ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Majewska | |
Prowadzący grup: | Kamila Majewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. Godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów - 30 godz. 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta: - wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek - 5 godz. - zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć - 5 godz. - opracowywanie zadań cząstkowych - 20 godz. - czytanie literatury, zapoznanie się z materiałami dydaktycznymi - 5godz. 3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. projekty) - 20 godz. W sumie 85 godz. - 3 ECTS |
|
Pełny opis: |
Tematyka: 1. Myślenie komputacyjne - wprowadzenie do zagadnienia (2 godz.) 2. Internetowe zasoby przydatne w pracy nauczyciela (2 godz.) 3. Programowanie na dywanie (8 godz.) 4. Programowanie blokowe (18 godz.) Zaliczenie na podstawie ocen cząstkowych. |
|
Literatura: |
Wybrane fragmenty, rekomendowane podczas zajęć z pozycji: U. Wiejak, Programowanie dla najmłodszych, Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. A. Świć, Kodowanie na dywanie : różne kompetencje, różne edukacje, Gdańsk: Edu-Sense, 2018. A. Świć, Kodowanie na dywanie : w przedszkolu, w szkole i w domu, Opole : Wydawnictwo Nowik, 2017. K. Majewska, Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [w:] e-mentor 3 (75), 2018. J. Porzycki, Scratch bez tajemnic : programowanie gier od podstaw , Gliwice : Helion, 2015. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.