Ukryty program szkoły
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-PE-2107-SZs2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Ukryty program szkoły |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie przedmiotu pedagogika szkoły lub jego jednoczesna realizacja |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Murawska | |
Prowadzący grup: | Iwona Murawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Pojęcie ukrytego programu, przykłady ukrytego programu, badania nad ukrytym programem |
|
Pełny opis: |
Zajęcia 1 przedstawienie planu zajęć przedstawienie proponowanej literatury omówienie oczekiwań przedstawienie zasad zaliczenia przedmiotu Zajęcia 2 Jak rozumieć ukryty program? Pojęcie ukrytego programu Aspekty ukrytego programu Antynomie i dylematy w rozważaniach nad ukrytym programem Zajęcia 3, 4 Obszary analizy i badania nad ukrytym programem Ukryty program lekcji Program ukryty w szkolnych przestrzeniach Organizacja i przebieg szkolnego życia Ukryty program podręczników Ukryty program języka Ocenianie Przemoc w szkole Zajęcia 5, 6, 7 Badania nad wybranym aspektem ukrytego programu. Omówienie i przedstawienie wyników. Podsumowanie zajęć Warunki zaliczenia: Obecność na zajęciach Aktywność Projekt lub kolokwium |
|
Literatura: |
Bauman T., Ukryte aspekty edukacji,[w:] Kontestacje pedagogiczne, (red.) B. Śliwerski, Impuls, Kraków 1993. Janowski A., Uczeń w teatrze życia szkolnego, WSiP, Warszawa 1989. Kwieciński Z., Socjopatologia edukacji, Olecko 1995. Lenkiewicz J., Czym są ukryte programy szkoły?, [w:] "Edukacja i dialog", Społeczne Towarzystwo Oświatowe, Warszawa 1994, nr 6. Meighan R., Socjologia edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika Toruń 1993. Nalaskowski A., Przestrzenie i miejsca szkoły, Kraków 2002. Żłobicki W., Ukryty program w edukacji - między niewiedzą a manipulacją, Kraków 2002. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.