Trening uczenia się
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-PE-229-SZs1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Trening uczenia się |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Pedagogika II rok s1- przedmioty specjalności - sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
0.50
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1.Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 10 h. Konsultacje 1 h. 2.Czas poświęcony na pracę indywidualną: czytanie literatury merytorycznej i metodycznej 5h; zebranie i wybór materiałów metodycznych do zajęć 10h; 3.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: przygotowanie się do zaliczenia na ocenę - 5h |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W09 zna wybrane teorie dotyczące uczenia się K_W12 ma wiedzę o metodach i technikach skutecznego uczenia się |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U04 potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii K_U09 potrafi ocenić i dokonać wyboru metod i technik uczenia się w zależności od sytuacji problemowej |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K03 podejmuje trud współpracy i wytrwale realizuje działania np. w procesie wytwarzania pomysłów K_K07 Aktywnie uczestniczy w działaniach |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji |
Skrócony opis: |
Realizowany przedmiot ma na celu wskazanie istoty i specyfiki procesów uczenia się a także rozwijania umiejętności samodzielnego projektowania własnego uczenia się. |
Pełny opis: |
1. Wybrane teorie uczenia się. Przykłady. 2. Style uczenia się. Sposoby diagnozowania własnego stylu uczenia się 3. Uważność w edukacji. 4. Strategie i techniki uczenia się. 5. Metody/techniki aktywizujące pracę: np. Narzędzia Teorii Ograniczeń (krytycznego myślenia); Metoda projektów; Zabawy badawcze, doświadczenia, eksperymenty itp. 6. Motywacja i siła woli jako znaczące procesy prowadzące do efektywnego uczenia się. 7.Zaliczenie przedmiotu. |
Literatura: |
C. Hassed, R. Chambers, Uważne uczenie się, Warszawa 2018 R. Góralska, Uważność: technika uczenia się czy droga wspierania (samo)rozwoju? Rocznik Andragogiczny 2019, nr 26 D. Wosik-Kawala, Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci, Kraków 2009 E.A. Locke, Jak uczyć się efektywnie. Metody i motywacja, Poznań 2009 J. Vetulani, Jak usprawnić pamięć?, Liszki 2004 Brophy J., Motywowanie uczniów do nauki, Warszawa 2004 D. Klus-Stańska, Wiedza, która zniewala - transmisyjne tradycje w szkolnej edukacji, "Forum Oświatowe"2012, nr 1 (46) M. Farnicka, H. Liberska, Tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się - analiza wybranych czynników, "Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja" 2014, nr 67 (3) |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach, dyskusja (oceny cząstkowe zrealizowanych zadań) - K_K03, K_K07 Opracowanie tematu, test - K_W09, K_W12, K_U04, K_U09 Zajęcia należy zaliczyć do 13.07.2023r. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Symonowicz-Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Izabela Symonowicz-Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Symonowicz-Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Izabela Symonowicz-Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.