Pedagogika zdrowia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-PE-314-s1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika zdrowia |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Pedagogika III rok s1- sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza biologiczna z poziomu szkoły średniej |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 15 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiot: 15 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania -20, |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: student posiada wiedzę o zdrowiu i uwarunkowaniach zdrowia W2: student posiada wiedzę o zasadach profilaktyki I i II stopnia |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1_student posiada umiejętności profilaktyki I i II stopnia |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: student ma poczucie odpowiedzialności za własne zdrowie |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Skrócony opis: |
Cele: 1. Przekazanie wiedzy o zdrowiu i uwarunkowaniach zdrowia 2.. Przekazanie wiedzy o zasadach profilaktyki I i II stopnia 3. Kształtowanie umiejętności profilaktyki I i II stopnia 4. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności z a własne zdrowie |
Pełny opis: |
Pojęcie zdrowia. Czynniki warunkujące zdrowie oraz paradygmaty zdrowia. Znaczenie podmiotowego traktowania ciała dla budowania zdrowia oraz zagrożenia związane z biomedycznym (przedmiotowym) modelem ciała. Znaczenie relacji międzyludzkich w utrzymaniu i umacnianiu zdrowia. Środowiskowe zagrożenia i szanse dla zdrowia. Zdrowotne znaczenie aktywności ruchowej. Profilaktyka HIV/AIDS w kontekście aktywności seksualnej młodzieży. Stres i radzenie sobie ze stresem. Umiejętności życiowe jako warunek podejmowania zachowań sprzyjających zdrowiu. Promocja zdrowia – techniki. Integralna koncepcja zdrowia |
Literatura: |
Podstawowa B. Woynarowska, Edukacja zdrowotna Bishop G., Psychologia zdrowia Wrona-Wolny W. i wsp., Wypisy z wychowania zdrowotnego K. Wilber, Psychologia integralna P. Błajet, Zdrowie i seks seniora, Toruń, Wyd. UMK 2018 P Błajet, Ciało jako kategoria pedagogiczna, Toruń, Wyd. UMK, 2005 Uzupełniająca Janiszewski M., Biomedyczne podstawy wychowania zdrowotnego P. Blajet, Ciało w kulturze współczesnej K. Wilber, Niepodzielone |
Metody i kryteria oceniania: |
Test 60% - dst, 67% - 3,5, 74% - 4, 83% - 4,5, 90% - bdb |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Szmalec | |
Prowadzący grup: | Jacek Szmalec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Błajet | |
Prowadzący grup: | Piotr Błajet | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Błajet | |
Prowadzący grup: | Piotr Błajet | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.