Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-PS-500-L-sj |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Pedagogika specjalna V rok - sj - sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | Seminarium: 60h kontaktu bezpośredniego w tym: - praktyczna realizacja części empirycznej projektu badawczego w ramach pracy magisterskiej - praca własna związana z pisaniem kolejnych rozdziałów pracy mgr do ewaluacji cząstkowych podczas seminarium. SEMINARIUM MAGISTERSKIE (60h = 2 pkt ECTS). |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Absolwent ma wiedzę metodologiczną o praktycznej realizacji poszczególnych faz badań społecznych, zgodnie z wybranym paradygmatem. Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą praktyki zastosowania wybranych metod, technik gromadzenia i analiz danych, w badaniach grup marginalizowanych społecznie i wulnerabilnych - K_W04. W2: Absolwent zna podstawy prawne, zasady i normy etyki realizacji własnych badań naukowych w grupach marginalizowanych społecznie i wulnerabilnych. K_W16 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Absolwent potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów metodologicznych i praktyki badawczej, związanych z badaniami empirycznymi pisanej pracy magisterskiej. Absolwent potrafi zrealizować prawidłowo zaprojektowane badania empiryczne; - K_U09. U2: Absolwent potrafi prawidłowo zaprojektować i napisać raport z badań empirycznych w grupach marginalizowanych społecznie lub wulnerabilnych, w ramach pracy magisterskiej, wraz z wszystkimi niezbędnymi elementami pracy magisterskiej (stroną tytułową, spisem treści, wprowadzeniem, rozdziałami, zakończeniem oraz bibliografią i załącznikami); - K_U13. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | KS1: Absolwent bierze odpowiedzialność za własne przygotowanie do realizacji pełnego projektu badawczego w ramach pracy magisterskiej oraz podejmowane decyzje, prowadzone działania, a także ich skutki; - K_K06. KS2: Absolwent umie się komunikować podczas realizacji badań i współpracować z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; - K_K07. |
Metody dydaktyczne: | spotkania seminaryjne ewaluacja cząstkowa i końcowa rozdziałów prac magisterskich oraz pełnej pracy magisterskiej dyskusja |
Skrócony opis: |
Seminarium magisterskie na 5 roku studiów jest zaawansowanym przedmiotem teoretycznym i praktycznym związanym z praktyczną realizacją badań empirycznych w ramach pracy magisterskiej i realizacją wybranych jej części. Seminarium magisterskie na 5 roku studiów jednolitych z pedagogiki specjalnej wyposaża studentów w wiedzę i umiejętności prowadzenia niezależnych badań ilościowych lub jakościowych, lub mieszanych oraz sfinalizowania pisemnego kolejnych rozdziałów, a także pełnej pracy magisterskiej, z wszystkimi jej elementami. |
Pełny opis: |
Faza realizacji badań empirycznych i raportowania badań. 1. Gromadzenie danych (np. ankiety, wywiady, dane wizualne, obserwacje w grupach marginalizowanych i wrażliwych społecznie). 2. Analizy danych ilościowych i/lub jakościowych. 3. Rezultaty z badań. 4. Praca magisterska jako pełny raport z badań społecznych. |
Literatura: |
Babbie E. (2008) Podstawy badań społecznych. Warszawa Becker H. (2013) Warsztat pisarski badacza. PWN, Warszawa Hammersley, M., Atkinson P. (2000) Metody badań terenowych, Zysk-ska, Poznań. Jemielniak, D. (2012) Badania jakościowe. Podejścia i teorie Tom 1 i 2. Łobocki M. (2011) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków Pilch T., Bauman T. (2010) Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Akademickie Wydawnictwo Żak, Warszawa Rubacha k. (2008) Metodologia badań nad edukacją. Warszawa Palka S. (2010) Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Napisany i oddany do ewaluacji przez promotora Rozdział 3. i Rozdział 4. (wraz z załącznikami) oraz pełna praca magisterska; - W1, W2, U1, U2, KS1, KS2. Metoda oceniania uwzględnia: Wykorzystaną bibliografia- 25% Strukturę rozdziału pracy magisterskiej -25 % Merytoryczny poziom prezentowanych treści -25% Ocena kompetencji pisemnej prezentacji treści rozdziału pracy magisterskiej -25 % Kryteria oceniania dla pisemnych rozdziałów pracy magisterskiej w procesie ewaluacji Powyżej 95 % ocena bardzo dobry 90 % ocena dobry plus 80 % ocena dobry 70% ocena dostateczny plus 60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny |
Praktyki zawodowe: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
SEM
WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ditta Baczała, Józef Binnebesel, Krzysztof Rubacha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN SEM
SEM
WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Borowska-Beszta | |
Prowadzący grup: | Ditta Baczała, Józef Binnebesel, Małgorzata Kowalczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.