Metody analizy danych jakościowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-Pe-120a-n2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Metody analizy danych jakościowych |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Wykład: 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela - 10 godzin 2. Konsultacje z prowadzącym - 5 godziny 3. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: - zapoznanie z literaturą - 20 godziny - wykonywanie zadań zaliczeniowych - 20 godziny 4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania – 20 RAZEM: 75 godzin = 3 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W02: ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk. W04: ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U06: posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K01: ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - seminaryjna |
Skrócony opis: |
Student, który weźmie udział w tym wykładzie nauczy się kodować i analizować dane jakościowe oraz pisać teorie ugruntowane w ramach małych projektów badawczych. |
Pełny opis: |
1. Schematy analizy danych jakościowych. 2. Metody redukcji danych. 3. Metody reprezentowania danych. 4. Metody weryfikowania teorii ugruntowanych. 5. Analiza danych jakościowych a uogólnianie wyników badań. 6. Pisanie raportów z badań |
Literatura: |
K. Rubacha, Metodologia badań nad edukacją, WAiP Warszawa 2008 K. Konarzewski, Jak uprawiać badania oświatowe, WSiP Warszawa 2000 J. Lofland i in., Analiza układów społecznych. Przewodnik metodologiczny po badaniach jakościowych. Warszawa Scholar 2009 T. Ripley, Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa WN PWN 2010 M. Hammerslay, P. Atkinson, Metody badań terenowych. Poznań Zysk i Sp.2000. D. Silverman, Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa PWN 2009. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny – test wielokrotnego wyboru W02 W04, U06 Kolokwium – W 04, U06 Aktywność – K01 |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Cuprjak | |
Prowadzący grup: | Emilia Aksamit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.