Pedagogika innowacyjności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-Pe-PI-IV-SD |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika innowacyjności |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla IV roku studiów doktoranckich w zakresie pedagogiki |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (35 godz.): - udział w wykładach – 30 godz. wykład zdalny synchroniczny według planu na platformie Teams - konsultacje projektu – 5 Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (15 godz.): - praca własna nad opracowaniem projektu 5 h - opracowanie projektu i prezentacja wyników 5 h W sumie 50 godz. = 2 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W 1. Doktorant ma pogłębioną wiedzę z zakresu teorii i praktyki innowacji pedagogicznych. KW3 W 2 Zna zaawansowane pojęcia z zakresu pedagogiki innowacyjności dorobek i aktualne tendencje w dziedzinie nowatorstwa pedagogicznego w kraju i za granicą KW4 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 Doktorant potrafi przygotować projekt edukacyjny oraz przedstawić go w formie multimedialnej podczas wystąpień publicznych na podstawie samodzielnie zgromadzonej literatury fachowej KU2 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 Doktorant przejawia postawy innowacyjne. Jest świadomy roli jaką odgrywa innowacyjność we współczesnej praktyce społecznej w tym edukacyjnej KK4 |
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny oraz wykład problemowy |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - studium przypadku |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody wymiany i dyskusji |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zdanie przekaz podstawowej wiedzy z zakresu teorii i praktyki innowacji pedagogicznych oraz ukształtowanie postaw i kompetencji innowacyjnych studentów. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do pedagogiki innowacyjności. Podstawowe pojęcia, czynniki, uwarunkowania, procesy innowacyjne. Nowatorstwo pedagogiczne 2. Kształtowanie osobowości innowacyjnej w procesie edukacji . 3. Kultura innowacyjna w edukacji . 4. Struktury innowacyjne w teorii i praktyce edukacyjnej. Praktyki innowacyjne w edukacji |
Literatura: |
a) Literatura podstawowa: Przyborowska B., Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką edukacyjną, Toruń 2013. b) Literatura uzupełniająca: Labuda G, Rozważania nad teorią i historią kultury i cywilizacji, Poznań 2008. Przyborowska B, Struktury innowacyjne w kształceniu. Teoria. Praktyka rozwój, Toruń 2003. Schulz R.: Nauczyciel jako innowator, Warszawa 1989. Schulz R.: Twórczość pedagogiczna, Warszawa 1984. Szmidt K., ABC kreatywności, Warszawa 2010. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin Projekt |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Przyborowska | |
Prowadzący grup: | Beata Przyborowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zdanie przekaz podstawowej wiedzy z zakresu teorii i praktyki innowacji pedagogicznych oraz ukształtowanie postaw i kompetencji innowacyjnych studentów |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do pedagogiki innowacyjności. Podstawowe pojęcia, czynniki, uwarunkowania, procesy innowacyjne. Nowatorstwo pedagogiczne 2. Kształtowanie osobowości innowacyjnej w procesie edukacji . 3. Kultura innowacyjna w edukacji . 4. Struktury innowacyjne w teorii i praktyce edukacyjnej. Praktyki innowacyjne w edukacji wczesnoszko |
|
Literatura: |
a) Literatura podstawowa: Przyborowska B., Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką edukacyjną, Toruń 2013. b) Literatura uzupełniająca: Labuda G, Rozważania nad teorią i historią kultury i cywilizacji, Poznań 2008. Przyborowska B, Struktury innowacyjne w kształceniu. Teoria. Praktyka rozwój, Toruń 2003. Schulz R.: Nauczyciel jako innowator, Warszawa 1989. Schulz R.: Twórczość pedagogiczna, Warszawa 1984. Szmidt K., ABC kreatywności, Warszawa 2010. |
|
Uwagi: |
Wykład zdalny na MC Teams |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Przyborowska | |
Prowadzący grup: | Beata Przyborowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zdanie przekaz podstawowej wiedzy z zakresu teorii i praktyki innowacji pedagogicznych oraz ukształtowanie postaw i kompetencji innowacyjnych studentów |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do pedagogiki innowacyjności. Podstawowe pojęcia, czynniki, uwarunkowania, procesy innowacyjne. Nowatorstwo pedagogiczne 2. Kształtowanie osobowości innowacyjnej w procesie edukacji . 3. Kultura innowacyjna w edukacji . 4. Struktury innowacyjne w teorii i praktyce edukacyjnej. Praktyki innowacyjne w edukacji wczesnoszko |
|
Literatura: |
a) Literatura podstawowa: Przyborowska B., Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką edukacyjną, Toruń 2013. b) Literatura uzupełniająca: Labuda G, Rozważania nad teorią i historią kultury i cywilizacji, Poznań 2008. Przyborowska B, Struktury innowacyjne w kształceniu. Teoria. Praktyka rozwój, Toruń 2003. Schulz R.: Nauczyciel jako innowator, Warszawa 1989. Schulz R.: Twórczość pedagogiczna, Warszawa 1984. Szmidt K., ABC kreatywności, Warszawa 2010. |
|
Uwagi: |
Wykład zdalny na MC Teams |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.