Marketing współczesnych mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2405-M-3-MWM-CW-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0314) Socjologia i kulturoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing współczesnych mediów |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 3 ECTS 1 - godziny kontaktowe 3 - punkty za pracę własną studenta, którą student wykonuje przygotowując się do zajęć i w trakcie zajęć w wymiarze 30 godzin, jeśli praca własna wymaga więcej niż 30 godzin przygotowań (np. ze względu na formy dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach) |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W06, K_W15 - Student posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu procesu marketingowego i badania marek medialnych - S2A_W03, S2A_W05 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02, K_U15 - Student potrafi wykorzystać wiedzę w procesie rozwiązywania case studies, tworzenia strategii marek medialnych i zarządzania ich zasobami. Student posiada specjalistyczną umiejętność prowadzenia badań nad markami medialnymi i projektowania strategii marek. - S2A_U02 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K03, K_K04, K_K07, K_K08 - Student jest przygotowany do pracy w zespole zarządzającym wdrożeniem strategii marki i zarządzaniem procesem zmiany w organizacji - S2A_K02, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K07. |
Metody dydaktyczne: | case studies, dyskusja, prezentacje multimedialne, projekty, e-lerning |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji |
Skrócony opis: |
Zajęcia z marketingu współczesnych mediów mają za zadanie przybliżyć studentom proces tworzenia, zarządzania i komunikowania marki medialnej. Na kolejnych spotkaniach będą poruszane zagadnienia kluczowe dla zrozumienia marketingu medialnego i umiejscowienia go w procesie budowania tożsamości całej organizacji medialnej na poziomie jej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. |
Pełny opis: |
1. Intro 2. Podstawowe kategorie marketingu medialnego 3-4. Przygotowanie projektu 5. Lojalność marki medialnej 6. Kreacja strategii marki medialnej 7-8. Przygotowanie projektu 9. Marketing medialny w środowisku cyfrowym 10. Klastry medialne 11. Start upy medialne 12. Przygotowanie projektu 13. Marketing mediów lokalnych 14-15. Prezentacja i dyskusja projektów + podsumowanie kursu |
Literatura: |
Aaker David A. 1996. Building Strong Brands. London: Pocket Books. Buschow, Christopher. 2017. Czy medialne startupy mogą uratować dziennikarstwo? EJO Obsevatory. http://pl.ejo-online.eu/ekonomika-mediow/czy-medialne-startupy-moga-uratowac-dziennikarstwo Hampf Anders, Lindberg-Repo Kirsti. 2011. Branding: The Past, Present, and Future: A Study of the Evolution and Future of Branding. Helsinki: Haken School of Economics. Hess Thomas. 2014. What is a media company? A Reconceptualization for the Online World. International Journal on Media Management, 16(1), 3-8. Kalogeropoulos Antonis, Newman Nik. 2017. Digital News Project 2017. ‘I Saw the News on Facebook’. Brand Attribution when Accessing News from Distributed Environments. Oxford: Reuters Institute. Newman Nic et al. 2017. Reuters Institute Digital News Report 2017. Oxford: Reuters Institute. Ots Mart (ed.). 2008. Media Brands and Branding. Jonkoping: JIBS. Pickard Robert. 2009. Changing business models of online content services: Their implications for multimedia and other content producers. International Journal on Media Management, 2(2), 60-68. Thorson, T., Karaliova, T., Shoenberger, H., Kim, E., & Fidler, R. (2015). News use of mobile media: A contingency view. Mobile Media & Communication, 3(2), 160-178. Vishwanath, A., & Chen, H. (2006). Technology clusters: Using multidimensional scaling to evaluate and structure technology clusters. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 57(11), 1451-1460. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zasady gry 1. Obecność na zajęciach jest obowiązkiem każdego z Państwa. Niezależnie od powodu dopuszczam dwie nieobecności. Trzecią nieobecność należy niezwłocznie odrobić. Czwarta nieobecność oznacza niezaliczenie kursu! 2. Na zajęciach stawiacie się Państwo przygotowani, czyli z przeczytanymi tekstami i gotowi do rozmowy. Nie oczekuję, że od razu zrozumiecie każdy zadany tekst. Ważniejsza jest próba zrozumienia, której od Państwa wymagam. Jeśli tekst okaże się nad wyraz trudny, w trakcie zajęć przewrócimy go do góry nogami, aby stał się bardziej przystępny. 3. Na zajęciach nie podnosimy ręki, kiedy chcemy coś powiedzieć. Możecie Państwo zabierać głos, kiedy macie coś wartościowego do powiedzenia. Nie mówimy jeden przez drugiego, nie przekrzykujemy się, i szanujemy opinie innych dyskutantów. 4. Na zajęciach nie korzystamy z telefonów komórkowych, tabletów, komputerów w celach innych niż te związane z zajęciami. 5. Proszę się nie tłumaczyć z nieprzygotowania, niewykonania zadań, nieprzychodzenia na zajęcia. 6. Poza zajęciami jestem do Państwa dyspozycji w trakcie dyżurów. W razie potrzeby można się ze mną kontaktować również mailowo (wojtkowski@umk.pl). Na ocenę ostateczną składają się trzy składniki: 1. Aktywność (20 punktów): aktywne uczestnictwo w zajęciach, czyli zabieranie głosu w dyskusji i rozwiązywanie case studies. 2. Projekt (20 punktów): przygotowanie strategii marki medialnej. Punktacja: Do 50% – 2 Od 51% – 3 Od 61% – 3,5 Od 71% – 4 Od 81% – 4,5 Od 91% – 5 |
Praktyki zawodowe: |
Brak. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.